{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.769 visninger | Oprettet:

Mistet lejekontrakt {{forumTopicSubject}}

Hey Boomers ! smiley
Jeg har brug for lidt hjælp i en lang og bitter sag ..

Sagen er den at d.15 Oktober sidste år flyttede jeg i en lejlighed som for det første ikke var gjort ordentlig klar til min indflytning - bla. i form a total muggent køleskab, elendig lapning a diverse vægge med puds osv, dårligt eller slet ikke nymalet vindueskarme / vægge, køkken ligner noget der er fundet på en losseplads og tørret a med en klud og hængt op med klister, låge til fryser i køleskab er knækket og skal bankes på plads, fryser virker langtfra optimalt og er i tvivl om om køleskabet i det hele taget køler nok ned ..
Så er der vand og varmerør ude i entréen der ikke er isoleret så varmen fiser ligeud a et vindue hvor karmen mangler (så der er helt åbent), vaskemaskinen har ikke virket fra FØR jeg flyttede ind, udlejer siger godt nok at tørretumbleren virker men, hallo.. Jeg ska ha vasket tøj for at tørre tøj ?!
I vinter blev der aldrig skovlet sne eller saltet før den aller sidste uge hvor han kom og skovlede tø sne fra fortorvet..

Så kommer den sure del a historien..
Jeg kan ikke finde min lejekontrakt! Og det er hammer flovt og kæmpe dumt, jeg ved det! Men er der nogen der ved hvordan jeg kan få løst alle de er problemer , evt få fat i en ny kontrakt, ud self og spørge udlejer som jeg ikke stoler på..? Jeg kan ikk selv se en udvej og det er lidt træls og ha så meget der ska ordnes og så ikk ku gå til LLO med sagen fordi jeg mangler min kontrakt smiley

Søger seriøse bud fra nogen der ved noget, ikke flere "det tror jeg ikk" forslag tak smiley

Mvh Undertegnede - og på forhånd tak !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mistet lejekontrakt
  • #1   8. jun 2010 Og når ja, ang. den fryser / køleskab så er det først for godt en måned siden jeg klagede over det, har klaget et par gange nu men ingen tar mobilen og ingen skriver tilbage ..!

• L@sgo .
    L@sgo . Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 410
    #2   8. jun 2010 Hvad skal du bruge din lejekontrakt til ?

• #3   8. jun 2010 Når, hehe .. Jamen det er egentlig bare sån generelt rart og ha den? Og så har jeg fået og vide at hvis man vil med i LLO eller hva det forbund nu hedder, så ska man komme ned med sin kontrakt og så ordner de alt hva der hedder husleje osv, hvis den er for høj bla bla smiley

• #4   8. jun 2010 Med ALLE de fejl, undre det mig at du overhovedet flyttede ind, den var måske gratis??

Men til spørgsmålet.. Kontakt/kør ud til udlejer og bed om en ny lejekontrakt, da du kom til at smide den ud, sammen med nogle andre papir.

• #5   8. jun 2010 Nicolai - Havde den gamle med nede og ta billeder a de fejl vi fandt sån at jeg når jeg rykker ud engang gerne sku få hele depositum, eller bare det meste tilbage igen. Jeg maler det forresten self selv når jeg flytter engang.. Men jo altså, havde boet hos mine forældre i 22år og havde ledt efter en lejlighed i min prisklasse i 3 måneder, så da jeg fik chancen for at flytte hjemmefra var jeg for hurtig til og ta den, så overså nogle fejl, og andre småfejl faldt jeg så over siden hen .. Køleskab og fryser havde jeg jo ingen chance for at vide da jeg ikk lige havde et par liter mælk stående før jeg flyttede ind smiley

Isolering bla. var en kammerat der fortalte mig da jeg ikk selv lige var klar over det ikk var iorden og vaskemaskinen der havde han "lige bestilt en ny" ..

Men ang. kontrakten så kan de vel bare sige øv bøv og sur røv ? De kan jo i teorien smide mig ud når de vil hvis de ved jeg ikk har min kontrakt ?

• #6   8. jun 2010 Det var godt nok nogle grimme fejl at overse og pt er der nok ikke så meget at gøre, medmindre du har skrevet og gemt det stykke papir, hvor du gør udlejer opmærksom på fejlene. Og i lovens forstand skal dette gøres INDEN 2-3 uger, hvis jeg ikke husker forkert. Ellers skal du have fat i en håndværker, som kan bevise at de fejl var der før du flyttede ind, men det kommer du selv til at betale.

Nej det kan de ikke, hverken nægte dig en ny eller smide dig ud.

Du står bare i lort til halsen, hvis du ikke har nogle beviser på at du har gjort ham opmærksom på fejlene. For du får intet af dit indskud tilbage. Ej heller, hvis han mener at du ikke har malet lejeligheden godt nok.

Håber ikke du har lagt for meget i indskud, for tror desværre ikke du ser dem igen. Og jeg håber bestemt at jeg tager fejl, men det er bare måden du har beskrevet lejligheden og udlejeren på, så lyder det som en fusker du bor til leje hos.

• #7   8. jun 2010 Der er kun een ting at gøre, FLYGT hehe, ej

Du skal trappe op på udlejerens adresse med et bat.... Nej, glem battet, men du skal stille dig og ringe på dørklokken.. Med mindre der ikke er sådan en, men så banke på.. .. Med mindre at i nåede at hilse i haven, så virker det jo dumt hehe.,.

Men for at gøre en kort historie lang, eller. Måske endnu længere..

Fang ham i ahns uvidende, og gå med ham hen til mappen hvor han har kopien, og se den, og kopier den med det samme, så er der intet han kan nå at lave om, desuden har du skrevet under, så han forfalsker intet smiley

• #8   8. jun 2010 Nicolai - Jaah, er os pisse træt a det, virkelig .. Til alt held kender jeg flere håndværkere i samtlige håndværkerfag der findes, så mon ikke én a dem havde lyst til at komme og gi mig ret smiley
    Har os arbejdet hos et par malermestre som helt sikkert vil hjælpe, (hvis de kan) . Ang. fryser og vaskemaskine så har han faktisk lige ringet for lidt siden og sagt "beklageligt for dig bla bla, men jeg har fundet ud a bla bla. jeg VILLE ha ringet du ved, bla bla" osv .. Men der sku ringe en vvs-mand til mig imorgen omkring begge, så sku vi aftale en tid for hvornår jeg var hjemme osv .. Så nu håber jeg han holder sit ord denne gang !

Jeg har givet 6kilo i indskud, det ikk nogen vildt dyr lejlighed såå, men den dag jeg flytter ud og lortet står klar og færdigmalet så går jeg sku heller ikk før han har skrevet under på at han er tilfreds..

Og ja, det ER en fusker min udlejer og han var utrolig dygtig til at skjule det i starten!

Kommentér på:
Mistet lejekontrakt

Annonce