2.023 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
AER-Elevbonus AER-Elevbonus
Arbejdsgiverens ElevRefusion
Er der nogen der kender noget som helst til det?
Er de tnoget der bliver modregnet i Dagpengene?
Er det noget man skal betale skat af? (det er en B-indkomst)
nu har jeg lige snakket med Skat, og fik fat i to forskellige derinde og ingen af dem havde nogensinde hørt om AER-Elevbonus.
ATP som udbetaler det kunne heller ikke svare på nogen af mine spørgsmål og jeg kan ikke få fat i min A-kasse....
KUN SERIØSE SVAR TAK..!
MVH
0 synes godt om
okt 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 79
okt 2008
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Emner: 32 Svar: 294
Jeg fik 3.500 ind på min konto - ved ikke omjeg ahr fået brev ahr ikke lige fået tømt min postkasse endnu - kunne være jeg skulle gøre det.
Rasmus:
Fristende meeeen det holder samvittigheden ikke helt til.. hehe...
apr 2008
nope intet brev idag der fortæller mig at jeg har fået penge fra staten...
okt 2008
apr 2008
Ja.
Brevet må vel komme en af dagene.
apr 2007
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 485
§ 11. Arbejdsgivernes Elevrefusion yder godtgørelse til elever under 3. og følgende skoleperioder, jf. § 5, stk. 4, i lov om erhvervsuddannelser, og til elever på skole i modul 2 i landbrugets grunduddannelse, når eleverne er optaget på grundlag af praktik i et af de i § 9, stk. 1, nævnte lande. Godtgørelsen udgør samme beløb, som en arbejdsgiver efter § 5, stk. 1, er berettiget til at modtage som lønrefusion for den pågældende elev.
- Dermed sagt, ja, det du får, ER indkomstpligtigt.
Dvs. det skal opgives som B-Indkomst. Og såfremt du skulle "glemme" dette så er du først "på den sikre side" fra SKAT efter 5 år - for derefter kan de ikke komme efter dig.
apr 2008
tusind tak.
Men tror nu ikke at jeg vil "glemme" og melde det til SKAT. Det er ris til egen numse hvis du bliver taget af dem, og det syne sjeg altså ikke lige at jeg gider...
apr 2008
Jepp har også modtaget brev nu.
AER-Elevbonus