1.110 visninger
|
Oprettet:
spg omkring skat og moms. {{forumTopicSubject}}
En god ven stillede mig et godt spørgsmål, omkring moms og skatte regler .. Er dog selv lidt på bar bund ..
Hvis man, (i dette tilfælde) køber trenser til hesten og pynter den med sten - uden at være momsregistreret, men blot som fritidsbeskæftigelse - hvordan er reglerne så?
Er der en maks grænse for hvad man så må tjene på det altså enten på måned eller årsbasis, før det skal indberettes til SKAT?
Eller andet man skal tage hensyn til?
Mindes, at have fået af vide af mine forældre som er erhvervsdrivence, at medmindre man tjener mere end 10.000 om måneden, kunne det ikke betale sig, at momsregistrere sig..
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 113
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 50
Tak for dit yderst seriøse svar, jeg vil da STRAKS momsregistrere mig '-.-
Begge Martin'er.
Okay, så er der da noget at rette sig efter.
Men hvordan kan skat, udover hvis man indberetter det, vide om man tjener noget eller ej ?
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 34 Svar: 526
Når året så er omme skal du opveje dine udgifter mod dine indtægter og det der er i overskud skal indberettes.
Skat kan ikke vide hvor meget du tjener, men er der en der melder dig har de ret til at overvåge dine indberetninger, og er der noget der ikke stemmer, får du en opringning.
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 113
Så det skal jo bare indberettes som B-indkomst som Martin J skriver.
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 34 Svar: 526
jul 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 46 Svar: 1.325
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Fotoprofiler: 1 Emner: 31 Svar: 1.087
Det betyder billigere indkøbspriser i både trenser og smykkesten.
Om det kan betale sig at momsregistrere sig, har som udgangspunkt ikke noget med indtjeningen at gøre. Men som de andre siger, så er der et krav til momsreg. fra 50.000 kr.
Der er en smule læsestof her: http://www.tax.dk/pjecer/momsregistrering.htm ligesom der sikkert er en masse på www.skat.dk :).
apr 2009
Følger: 1 Emner: 27 Svar: 466
maj 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 159 Svar: 4.054
Man SKAL momsregistreres, HVIS ens omsætning overstiger 50.000 kr pr LØBENDE 12 MÅNEDER! Dvs man skal ik regne ud fra et kalender år, men ud fra 12 måneder i træk.
Så snart du tjener penge på en hobby, SKAL den indberettiges. Dvs omsætter du for 35.000 kr, og har et overskud på f.eks 20.000 kr, så SKAL du indberette 20.000 kr, som B-Indkomst, og betale skat af det!
spg omkring skat og moms.