3.949 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

vedrørende færdselsuheld/forsikring vedrørende færdselsuheld/forsikring

hey er der nogen der har stor forstand på forsikringsskader herinde?

min mor er kommet til at køre ind i en bil der holdte ulovligt på p.plads og skal nu igennem forsikringssag for at finde ud af hvem der skal betale, de mener åbenbart hos topdanmark at hun er den skyldige, hvilket jeg også havde troet for nogle måneder siden.

men da jeg selv kørte forbi en bil der holdt parkeret på en smal gade og snittede den , var jeg så dum at betale ham for at få den lavet, udenom forsikringen så jeg ikke skulle stige... men fik så meget skideballe efterfølgende, af venner der mente at jeg skulle have mældt det, da de alle mener at da bilen holder ulovligt parkeret er den selv skyld i skaden.

nogen der kan hjælpe med dette spørgsmål??

illustrationer: (link fjernet)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vedrørende færdselsuheld/forsikring
  • #1   12. sep 2010 det er din mors forsikring som må betale, som kim L skriver, selvom bilen holder ulovparkeret må man ikke påkøre denne, selvom det lyder un-fair så er reglerne desværre sådan...

• #2   12. sep 2010 Selvfølig er reglerne sådan. Ellers kunne man jo bare køre ind i ulovlig parkeret biler med vilje.

• #3   12. sep 2010 Lars S

hvordan det? hvis man kan se man ikke kan komme forbi uden at ramme, så stopper man sQ da?

• #4   12. sep 2010 er i nu helt sikre på det louise og kim?? som jeg skrev var jeg også under den opfattelse at selvfølgelig skal man betale skaden hvis man er den eneste af bilerne der køre... men fik total skideballe da jeg selv var så dum at betale da jeg kørte galt... så er rimlig øv hvis mor også betaler og så det viser sig at de havde ret i at holder en bil ulovligt er den selv skyld i uheldet.

• #5   12. sep 2010 Lars S
    så du mener hvis en bil holder og spærre en vej, så man man bare køre ind i den, også får ham der ejer bilen, som holde og spærre skylden, for det tror jeg sku ikke på han gør, når hans vil holder stille, og det er dig som køre ind i den, så er det også din skyld og ikke hans

• #6   12. sep 2010 Hvis man ikke kan komme forbi så ringer man 114. Så kan politiet normalt ringe til personen. Ellers må Falck jo komme og flytte den smiley

• #7   12. sep 2010 min mor gjorde det, bilen hun kom til at bakke ind i holdte ved siden af et parkering forbudt skilt, og holdte dermed ulovlig, hun satte et stykke papir med hendes navn og nummer i forruden og blev derefter kontaktet af politiet, hvorpå skylden faldte på hende....

• #8   12. sep 2010 oki, selvf gør man det ikke med vilje... man sniger sig selvfølgelig langsomt ud og håber på man kan komme forbi uden der sker noget...

• #9   12. sep 2010 lars der tager du desværre fejl.... som andre også siger, der er ikke påkørselsret i danmark

• #10   12. sep 2010 lars hvor har du hørt det henne??

kim- har du selvfølgelig nok ret i, undre mig bare så mange mente at det var forkert da jeg betalte mit eget uheld.

oki tak for alle svarene, må konstatere at lige gyldig hvor dumt en bil holder kan den ikke selv være skyld i det. men må indrømme jeg er død træt af folk der ikke kan finde ud af at parkere... når man skal forbi har man altså ikke altid ½ time - mere at vente på de får fjernet deres biler.

• #11   12. sep 2010 så var det nok også bare noget han mente

• #12   12. sep 2010 jeg betalte uden om forsikringen sidst da jeg selv var i uheld. min mor er igennem det med forsikringen og de mener hun skal betale. var bare for oat høre om det virkelig kunne passe.

Kommentér på:
vedrørende færdselsuheld/forsikring

Annonce