{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.443 visninger | Oprettet:

Regler ang. Rykker fra Alka Forsikring {{forumTopicSubject}}

Hej. Har lige fået tilsendt en rykker fra alka i går. Der skulle jeg ha fået en rykker som jeg ikke skulle have betalt. d. 15 december 2009. dog kun på 100,-. kan ikke finde noget om tidsperioden i min netbank. fra den dato. Men kan virkeligt ikke forstå den ikke skulle ha været betalt da jeg er tilmeldt PBS.? Ja og har ihvertfald ikke fået noget brev om det, så var den sku betalt.

Men det enlige spørgsmål lyder kan de virkeligt opkræve det efter så lang tid.? Har søgt lidt på google på det, men er ikke helt inde i de regler med rykker.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regler ang. Rykker fra Alka Forsikring
  • #2   26. nov 2010 kongen af frøstruplejren ©: Bare bare ikke finde noget på det. Flyttede godt nok i den periode fra en lejlighed til en ny der. Men det burde jo ikke have noget med det at gøre. Men kan ikke finde noget med 5 år på nettet, Men nu må jeg lige kigge papirerne igennem og se om den nu ikke er betalt. for umiddelbart hvis jeg ikke skulle have betalt den regning, ville jeg vel blive opsagt. og så ville jeg vel få brev om jeg ikke længere havde en ulykkeforsikring

• #3   26. nov 2010 Ring dem op og hør dem - Forklar dem at du har været en tro kunde hos dem længe og betalt regningerne til tiden osv. og ville være træt af at være nødsaget til at skifte forsikringsselskab på grund af et uretfærdigt rykkergebyr - så er jeg sikker på at de nok skal fjerne rykkergebyret smiley

• #4   26. nov 2010 Første del af dit spørgsmål giver jo ikke mening - Men har du fået en rykker på baggrund af en regning du fik den 15 december 2009, eller er det en rykker på en rykker du fik dengang?

Det faktisk også din pligt at gemme papirer/informationer i op til 5år - dvs. eget ansvar, men en klog ting. Gør det til en vane at sætte alting ind i mapper, kan spare dig for megen hovedpine.

Hvis du er tilmeldt PBS og var det på daværende tidspunkt må din bankrådgiver kunne hjælpe dig til at finde ud af hvor regningen er blevet af i systemet.
    Hvis den er sendt med post og du aldrig har fået brevet er det op til selskabet at bevise at du har modtaget det, og derfor har ret til at opkræve dig rykkergebyret. 100kr er ikke meget, men hvis det krænker dine principper kan jeg godt se hvorfor du vil gøre noget ved det.

Og det er 3år nu, ikke 5år mere - (link fjernet)

• #5   26. nov 2010 Altså jeg skulle ha fået en rykker d. 15 december 2009. Bliver betalt over PBS. Min mor har dog mine regninger, og kigger dem i weekenden, Det er bare lidt et princip. for giver næsten 20.000 kr. årlig i forsikring til alka, så syntes det er lige i overkandet, og har aldrig brugt min forsikring til noget. Så det er et princip. Selvfølelig ville det være nemmeste at betale de skide 100,- da det ikke er mere jo.

• #6   26. nov 2010 Ang. aldrig brugt min forsikring, har selvfølelig været dækket.

• #7   26. nov 2010 Forstår godt dit princip, havde selv undersøgt det, men mange er så stresset og har så travlt idag at de tager det for gode vare når et selskab sender en rykker.

Good luck

• #8   26. nov 2010 Jeg mener at have hørt engang, at rykkere ikke betales over PBS? Måske kan det være forklaringen på, hvorfor den ikke er betalt.
    Men du burde da kunne hente oplysninger tilbage fra den tid i din netbank, såfremt du ikke har skiftet bank eller først har oprettet netbank senere end nævnte dato? Hvilken bank (netbank) har du? På min (nordea) kan jeg ændre datoen nemlig. smiley

• #9   26. nov 2010 Kan godt ændre dato´en på netbank, har danske bank. Men er rykket fra nykredit til danske bank. Men det kan godt være det er det. Tror måske også det kan være den er gået tabt i posten, hvis den er sendt i det jeg flyttede.

• #10   26. nov 2010 Christian G: lige et andet spørgsmål. Må man spørge hvad du har fået lavet ved pladebixen?

• #11   26. nov 2010 Hvis jeg ikke lige svare med det samme, er det fordi jeg lige smutter i byen smiley Men tak for hjælpen alle sammen

• #12   27. nov 2010 Søren S
    http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19858&ipc=71919 - Den her er ved at blive lavet der, for et par hundrede tusind. Knald dygtig pladesmed, blot en smule uheldig nogengange.

• #13   27. nov 2010 Christian G: Hold da op. Ja det koster vist. Har selv fået udrullet skærme og lambo døre ved bjarne.

• #14   27. nov 2010 Søren S
    Hans priser er nu ganske fair i forhold hva projektet ville have kostet med fuld timeløn osv. Så have vi snakket over en halv millioner fik vi regnet os frem til.
    Og det arbejde man får lavet der er jo iorden første gang, og er det ikke bliver det jo også rettet uden brok - Og har endnu ikke hørt at nogen skulle have lavet bjarnes arbejde om endnu smiley

• #15   27. nov 2010 Hmm. Har intet i mod bjarne. Men det har jeg nu været udefor. Men gad ikke til at køre op til ham for de små ting, Men der har da været nogle små ting

• #16   27. nov 2010 Hvilke ting? smiley

• #17   27. nov 2010 Venstre højttaler var ikke sat til, nr. pladerammen foran sad løs. det pisset ind med vand i begge sidder.

• #18   27. nov 2010 Altså de to første ting er vist det man kalder småting, men den der med vandet lyder da ikke sjov? Går ud fra problemet var ved dørerne efter lambodører var sat på?

• #19   28. nov 2010 Ja det var der, hvor han havde kørt ledningerne ind. Men skulle lige have mine inderskærme om, og lave det om, og så virkede det igen, Men har dog ikke noget problem med det. for han sagde selv med det samme, at han nok skulle lave det. gad bare ikke køre der fra århus over til ham, for de små ting, Men det spiller nu, så det er jo kanon. Men ingen tvivl, han er sku dygtig. Men tror heller ikke det var ham selv der lavede det.

Kommentér på:
Regler ang. Rykker fra Alka Forsikring

Annonce