{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.282 visninger | Oprettet:

Salg af vare, der er blevet defekt? ?? {{forumTopicSubject}}

Hej der.

Jeg står i et dilemma.
Jeg solge en BCD3000 til en person privat brugt. Da jeg sendte den virkede den altså hjemme ved mig.
Ugen efter han fik den skriver han at det ene jogwheel er istykker og ikke reagere.

Okay tænker jeg, det ku godt være den har ligger og fået et tryk i pakken så hjulet er driller, sagde så at hvis han ku finde en butik eller noget der ku tjekek den vile jeg gerne betale nogle penge tilbage for rep af det ene jogwheel.

Han skriver så at knapperne ikke dur heller.
What tænker jeg. Det må være en fejl 40.
Så nævnte han noget med sin ven havde en, så forslog jeg at han ku prøve at sætte den til hos ham og se om den også drillede der.
Der virkede jog wheelet heller ikke.. Okay så er det BCD'n der var sket noget med og mit tilbud galt stadig.

Nu her en måned efter skriver han så at han har været i aage og prøvet, de ku slet ikk få den til at køre, og nu siger han at den er helt istykker og ikke virker?

Jeg synes det lyder så suspekt? Den virkede da jeg sendte den, okay at der er sket noget under fragt eller hvad fanden der er sket med jogwheelet kan vel repereres. Men at den så en måned efter han har fået den et gået helt istykker??

Hvad ska jeg gøre? Han kunne jo praktisk talt have byttet den med sin vens BCD3000 som måske var defekt (har desværre ikke husket at skrive seriekoden ned, ØV) men hvordan ska jeg gribe situationen an?

Først ville jeg betale for det jog wheels reperation, men nu virker hele lortet ikke, og den virkede jo før da han selv prøvede den, der var det bare jog wheelet det drillede?

Help me out here

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af vare, der er blevet defekt? ??
  • Karsten K
    Karsten K Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 416
    #1   30. nov 2010 Ærgeligt for ham.. Den er købt brugt og som "beset"

• #2   30. nov 2010 ja i know. Men derfor ka der jo godt være sket en ting under fragt eller sådan. Føler lidt jeg skal dække den ene ting der, men nu ved jeg slet ikk hvad jeg skal når hele lortet nu er gået istykker i hans varetægt?

• #3   30. nov 2010 Det er noget lort, det kan jeg godt se og du vil nok ikke bryde dig om mit svar men personligt handler jeg KUN FACE TO FACE, afleverer/afhenter og afprøver varen inden handelen er afsluttet, hvad der sker derefter, er ikke mit problem...
    Mvh Danny

• #4   30. nov 2010 Tja en måned efter, så havde jeg ikke givet ham en bønne, som du selv siger, han kan have byttet den ( ikke at han har gjort det, men muligheden er der)

Havde det været samme dag, han fik den så havde sagen været en anden. OG ved privat handel, så hæfter du ikke for noget, varen er købt som beset og uden returret, sådan er det desværre at handle privat.

Så konklutionen fra min side er, at han ingenting skal have.

• #6   30. nov 2010 jeg ka sku ikk finde ud af det.
    Okay at loven er på min side, men føler det stadig forkert, og så igen ja.
    Jeg gider jo ikk have den igen hvis han har smadret den eller hvad der er sket, for den virker ikke mere nu siger han.

Jeg har ingen ide om hvad hans ven har lavet med den, skildt den ad, kortsluttet den osv? . Jeg er bare så skide moralsk mand. Ka ikk tage mig sammen til at skrive at det er hans problem at den nu slet ikk virker.

• #8   30. nov 2010 Du kan evt høre hvad en rep af jogwheel koster, ved en forhandler, og så sige til manden at du vil refundere eksempel 300,- eller hvad prisen er. Det er op til dig. Men jeg havde ikke efter en måned gjort noget som helst.

• #9   30. nov 2010 skrev til ham lige efter han sagde hjulet ikke virkede at han sku optage en film med problemet.
    en måned efter nu skrev han om han så bare sku filme en BCD og en PC hvor bcd'n ikk virkede..

prøver lige at høre aage ad hvad det koster for ret af et jogwheel

• #10   30. nov 2010 nu ved jeg ike lige hvad en BCD3000 er, men hvid den har været sendt som pakke, er du automatisk forsikret op mod 2200 mener jeg hvis varen er gået i stykker under forsendelsen

• #11   30. nov 2010 F P
    Og hvordan forgår det så? Skal jeg bevise den virkede med film eller andet? Jeg har kun en gammel film herinde hvor jeg bruger den.

Og hvor lang tid efter dækker den forsikring? De må vel ha det lidt som mig (postDK) at efter en måned så og komme og sige den er HELT istykker, er lidt langt ude? Selvom han sagde at jog-wheelet var istykker ugen efter, kan man så gøre noget?

• #12   30. nov 2010 F P

fandt det selv. Tak for hintet.
    Har lavet en reklamation nu på pakken. Nu må vi se hvad der sker. Bliver godt nok pissed hvis ham der tar røven på mig

• #13   30. nov 2010 Rart at der findes ærlige sælgere.

Forstår helt sikkert dit problem, men synes at den lugter lidt. For i starten var det et mindre problem, som han måske ville prøve at få lidt rabat på, men pludselig er det hele maskinen.

Jeg tvivler på at manden har rent mel i posen. For hvis det jogwheel ikke virker, hvad har han så gjort for at den slet ikke virker?

I starten sad jeg og spekulerede i, om du skulle betale for at få den fragtet hjem og så få den repareret, men nu sidder jeg med en følelse af at det må være han eget problem.

Men hvad koster sådan en fætter? For du kan evt tilbyde han at give ham halvdelen tilbage, så har du gjort mere end rigeligt, selvom jeg ikke mener at du overhovedet bør give andet end, hvad det ville koste at få jogwheelen lavet.

• #14   30. nov 2010 han fik den til 625 kr. Nu ser jeg lige hvad post DK siger til det før jeg punger op med halv pris. Det er ikke meget, er bare træt af at folk snyder. Har prøvet det 1 gang før, og sådan det stoppede jeg med brugt salg. Havde ikk engang annonce på den, han så bare jeg skrev om den.

Men ja 312.5 kr er jo ikk meget, gider bare ikk tages i røven igen!

• #15   30. nov 2010 Jeg hæfter med ved at det er underligt at den overhovedet ikke virker mere. Selvfølgelig kan der være sket noget under transporten, men den der lugter sgu lidt.

• #17   1. dec 2010 i know. Jeg VED bare at den virkede da jeg sendte den.
    Men ja, ved jo ikk hvad der er sket de dage optil han sagde noget var galt med jog-wheelet.
    Venter stadig lige på hvad post DK siger til sagen smiley

Kender ham slet ikke forresten.

• #18   2. dec 2010 Altså mht. til erstatning fra post dk.

Skal de erstatte noget som helst skal pakken være synligt beskadiget, dette skal dokumenteres ud fra billeder m.v. Står posten og vil aflevere en pakke der er beskadiget er det klogeste og eneste rigtige at nægte modtagelse med henblik på nærmere undersøgelse.

Er pakken ikke synligt beskadiget må den betrages som ikke tilstrækkelige solidt emballeret. Så her kommer i igen vejne med at tørre den af på posten.

Sagen lyder dog "lumpen" modtager man noget der ikke virker henvender man sig til sælger dag 1 - IKKE flere dage efter og slet ikke efter man har forsøgt en udbedring. Du har været meget imødekommende allerede - og at betale halvdelen af beløbet tilbage er mere service end rimeligt.

Har desværre selv prøvet sådanne købere et par gange - det værste tilfælde var da en ja lad os kalde ham en etnisk dansker for 600 kr. købte en mobil telefon af mig hvor der i annoncen stod "defekt display" Ordet defekt var han åbenbart ikke nået til for han ringede og truede med både nål, brand og mord på hele familien.

Kommentér på:
Salg af vare, der er blevet defekt? ??

Annonce