3.683 visninger
|
Oprettet:
Vedr Køb af varer fra Amazon.com, ? {{forumTopicSubject}}
Kære brugere
Jeg har fundet et Automatisk Ur inde fra Amazon.com, vis i kender til det.
Prisen på uret er normalt 744 dollar, Men er blevet sat på tilbud til 214 dollar..
Hvis jeg nu siger 214 + 20 for forsendelse, bliver det 234 dollar..
Hva vil jeg komme til at betale i told og moms osv? eller kan man bruge " GAVE" metoden? risiko osv?
Håber at i kan hjælpe mig..
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 28 Svar: 1.051
Det er den samlede værdi af fakturaen de går efter, så du kan eventuelt prøve at få forhandleren til at skrive en faktura på et langt mindre beløb og lægge i som følgeseddel eller lign. Hvis den ikke bliver taget i tolden, så er der ingen ting jo..
Hvis den bliver taget er det 25% moms af det samlede faktura beløb, og eventuelt Told. Jeg kan ikke huske hvad tolden er på ure og smykker, men det kan du sikkert finde her: http://vita.skat.dk Det plejer ikke at være ret mange procenter.
maj 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 91
Det kan godt være at prisen er lidt anderledes, men du slipper for at tænke på Told & Skat fordi det er indenfor EU
jun 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Det skyldes kun at man bliver forvirret da alle siger en helt masse.. Det er bedre at få noget af vide af personer som har prøvet virkelig at bestille ting fra USA af, med kendskab til told osv.
Men betyder det så at, vis jeg køber uret fra amazon.co.uk eller en helt anden hjemme siden fra england, skal der ikke betales told eller skat?
feb 2007
Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 880
Her op til jul havde jeg via ebay købe en North Face jakke i USA. Sælgeren havde markeret den med en værdi af 100 US og mærket den som gave. Havde selv givet 200 US for den.
Pakken blev så åbnet, på jakken sad et pris skilt på 279 US og således blev der udregnet told, moms og gebyr. At betale inden udlevering lidt over 800 kr. Grr ja der er betalt for meget ... men stadigt kan jeg da glæde mig over at have sparet en plov i forhold til dansk butiks pris
jun 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Eller er det sådanne at de generelt åbner alle pakker og kigger dem igennem eller er det bare rent tilfældigt?
For jeg tror nu ikke at et ur kan fylde meget plads, så måske kan den komme igennem med et lille stykke held
feb 2007
Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 880
Vedr Køb af varer fra Amazon.com, ?