Elgiganten kan ikke levere købt vare {{forumTopicSubject}}
Hej Alle.
Jeg købte i sidste et TV i ElGiganten, og jeg skulle så kunne afhente det i butikken idag. De ringer så, og fortæller at de har lovet for mange af den model væk, og jeg derfor ikke kan få den model.
Det er et Samsung 6905 i 46".
En af grundende til at det blev den, var at den var på tilbud til 8999kr. Og jeg var egentlig fået efter en 7705 med 3D. Sælgeren spørg så om jeg regner med at bruge 3d, og jeg siger så nej, og hvis jeg kunne få uden, så ville jeg hellere det.
Han siger så at jeg skal vælge 6905 modellen, da man betaler ca 2500kr ekstra for 3d, og denne model har et 8 panel, og baggrunds belyst led istedet for kant belyst, faktisk en hel del ting og funktioner som kan fåes i denne model.
Fjernsynet er betalt i butikken. Men de tilbyder mig nu et 46" Sony tv, som jeg ikke syntes lever op til mine forventninger om et tv i "bytte". Jeg vil meget gerne have et samsung, da det så passer med mine nuværende fjernbetjeninger, og helst uden tv.
De har ikke et fjernsyn med samme funktioner i samme prisklasse. Det syntes jeg er lidt ring.. Jeg sagde så ok til at komme og kigge på sonyén i det mindste, men jeg tror jeg takker nej tak.
Hvad har jeg krav på, hvis jeg da har krav på andet end pengene tilbage.
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 14 Svar: 217
og helst uden tv. - Og helst uden 3d.
Gik lidt hurtigt
okt 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 95
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 56 Svar: 672
feb 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Fotoprofiler: 1 Emner: 188 Svar: 2.236
apr 2007
Men jeg må nok finde et andet sted og bruge mine penge så.
Ellers mange tak for hjælpen
maj 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 24 Svar: 260
Stk. 2. Medmindre andet følger af parternes aftale, skal salgsgenstanden
1) have en sådan holdbarhed og øvrige egenskaber samt emballering, som køberen efter salgsgenstandens karakter og forholdene i øvrigt havde rimelig grund til at forvente,
2) være egnet til formål, som genstande af den pågældende type sædvanligvis anvendes til,
3) være egnet til køberens særlige formål, hvis sælgeren har bestyrket køberens forventning herom, og
4) have samme egenskaber som en vareprøve eller model, som sælger har forelagt køberen ved købets indgåelse.
Stk. 2. I tilfælde af forsinkelse kan køberen hæve købet, såfremt forsinkelsen er af væsentlig betydning for ham og sælgeren måtte forudsætte dette. Det samme gælder, hvis sælgeren ikke efter påkrav leverer salgsgenstanden inden udløbet af en rimelig frist, som køberen har fastsat, eller, hvis der ikke er fastsat en sådan frist, inden rimelig tid.
maj 2010
Du skal have minimum hvad du er lovet .. ellers er du i den fulde ret til at annullere købet.
Eller give dem en tidsfrist til at skaffe varen hjem
apr 2007
Lige hvad jeg manglede, tror jeg går ned og får mine penge igen, så må jeg på udkig efter nyt tv igen.
apr 2008
Følger: 18 Følgere: 14 Fotoprofiler: 1 Emner: 61 Svar: 472
maj 2010
Men hvis du ved hvad dit tv skal indeholde .. så er der penge at spare på www.hifipriser.dk - den sorterer alle sider på nettet ... elgiganten, merlin osv osv osv.. så kan du finde det billigste
apr 2007
J S Ja har kigget en del igennem, og den der kommer nærmest er 7705éren, der har ca samme funktioner. Men den koster så også 2500ekstra.
Men det kunne godt være man bare skulle vente til de nye Samsung modeller kommer, nu var der jo bare lidt penge at spare.
maj 2010
Mon ikke også der snart kommer påske-udsalg xD
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 394 Svar: 2.147
Du kan kræve dine penge tilbage.
okt 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Fotoprofiler: 1 Emner: 67 Svar: 641
kender en som købte et tv til 20.000kr , lige pluslig havde de det heller ikke hjemme , men han fik et til 30.000kr istedet for .
med kvittering på 10.000rabat , FRA ELGIGANTEN!
nov 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 23 Svar: 786
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 30 Emner: 37 Svar: 188
nov 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 23 Svar: 786
aug 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 1 Svar: 20
KDL46EX721BAE - erstatningen...
er ked af du har haft en dårlig oplevelse.
- desuden behøver i ikke klage for at få pengene tilbage, det er da forståeligt i synes det er træls i var blevet lovet noget, og vi ikke kunne holde det. så selvfølgelig får i bare pengene tilbage hvis det er det i vil....
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 394 Svar: 2.147
Dette fik den du kender udelukkende fordi Elgiganten havde et produkt hjemme de stadig kunne tjene på. Hvis du tror Elgiganten ville forære ham 10.000 så må du desværre tro om igen.
aug 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 139
Min kæreste prøvede noget andet som var et anlæg med flip udskærm som havde kostet 1500kr på tilbud og det går så i stykker 1 måned efter og det bliver sendt til reperation de ringer og siger det ikke kunne laves og den model bliver ikke produceret længere så han kunne komme ind og vælge et andet til 1500kr og bag efter ringer han så til mig og skal ha 100kr da han ikke havde dankort med så jeh måttet kører ned i t Hansen og da jeg så ser at han havde valgt et anlæg uden flip ud skærm til 1600kr og så sku betale 100kr for at få det så bliver jeg sur og siger det kan ikke passe han ikke kan få den nye med flip udskærm for det er den eneste flip udskærm og koster 2500kr og jeg står i 10 min og diskuterer med dem og tilsidst ringer en af dem til deres chef for at hører om de ksn give os den flip udskærm til 2500kr så den fik min kæreste i stedet for og hvis jeg ikke havde været der så var han gået der fra med et anlæg som ikke kunne det samme som den han havde før..
dec 2007
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 27
Men før du gør det og evt. Hidser dig op overfor sælgeren, så prøv dog med almindelig høflighed at snakke med sælgeren om at lave en bedre pris på et tilsvarende tv? Dét ved jeg at de er mere end villige til, hvis man snakker stille og roligt med dem..
Det er trods alt kun mennesker der står i butikken, og det er ikke altid det kan se at varen kommer i restordre.
Eventuelt kan du jo høre om de kan fortælle dig om der er andre butikker i nærheden af dig der har det tv?
okt 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Fotoprofiler: 1 Emner: 67 Svar: 641
apr 2007
Tager et smut derned i morgen, og får en stille og rolig snak med sælgeren, de er jo også mennesker
aug 2009
men hvis det er viby j du har handlet i så skal vi nok finde ud af noget
apr 2007
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 483
- DU kan FORLANGE at få den pågældende vare leveret. Det er lige meget om de tjener eller mister penge på det. Da du ikke kan stille dig tilfreds med en tilsvarende har du ret til at forlange den pågældende vare som du har betalt for.
Aftalelovens § 1. Tilbud og svar på tilbud er bindende for afgiveren.
GÅ IND OG FORLANG DIT TV
apr 2007
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 483
Der foreligger jo ikke "umulighed", ELGIGANTEN kan købe det tv fx hos FONA eller andre og levere som aftalt og betalt.
aug 2009
Der er skam heller ikke nogen der har sagt han ikke har krav på en tilsvarende eller bedre?!
Elgiganten kan ikke levere købt vare