834 visninger
|
Oprettet:
udlandsk statsborger kørekort {{forumTopicSubject}}
Hej,
Har læst mig frem til at udelandske borgere der flytter til Danmark skal tage (og selv betale) for at få deres kørekort oversat til et dansk, hvis de kommer uden for EU/EØS.
Jeg kunne forstå, hvis folk i andre lande kørte dårligere end i Danmark og hvis der var tale om lande uden veje med kameler som primære transportmidler, men hvad sker der for at den danske lovgivning gang på gang er gearet efter at hente så mange penge og fortælle udlændinge hvor uønskede de egentlig er i vores land. Jeg kan godt forstå man har det bedre når samfundsnassere bliver væk, men samme idé havde Hitler og blev ikke just populær.
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 345
apr 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 450
nov 2007
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 73
facts gør ondt?
Jeg har ikke lyst til at være venner med dig.
jun 2007
Følger: 18 Følgere: 14 Emner: 75 Svar: 1.484
apr 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 450
Har jeg heller ikke spurgt om du ville..
nov 2007
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 47 Svar: 227
jun 2008
Jeg synes sku det er fair..
nov 2007
nej, men det er desværre et lovkrav at den har blinklys, hvilket ikke er tilfældet.
nov 2007
Jeg har taget kørekort i Danmark, så ja, jeg snakker om udlændinge der kommer til vort land bliver rippet i dag.
jun 2007
Hvis de synes det er et problem må de bruge deres opsparing på en retur billet til Irak eller betale ved kasse 1 som os andre. Hvorfor skal udlændingene have det bedste og billigste? Det er trods alt vores land.
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 24 Svar: 92
Noget for noget
nov 2007
Jeg kan godt se pointen med at færdselsreglerne ikke er de samme, men dette er færdselsregler som man skal lære ligesom man skal lære al anden lovgivning.
I Danmark går danskere hellere ikke til køretimer for at lære om lovgivning, dette skal de gøre under teoritimerne og det er for udlændinge IKKE et krav at tage teoritimer men køretimer. En bil er vel en bil uanset hvor man har kørt den. Hvis det var teori og lovgivning man skulle op i gav det mere mening.
jun 2007
Hvorfor lukke DK ikke snart af eller skifter dem der ikke har job eller bidrager til samfundet ud med nogle andre der faktisk vil bidrage.
nov 2007
Det gør de, men det er ikke pointen.
nov 2007
to ting til dig:
1. fordomme er slemme
2. misundelse er også slemt.
jun 2007
Nøjes bare med VW og Mercedes-Benz
jun 2008
Fordomme, nej det er facts!
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 24 Svar: 92
Det skruer uden ende.. ingen af os her, er i stand til at kunne svare hvorfor reglerne er som de er..
Synes udlændinge der bliver "godtaget" i danmark skal være glade for det, da vi har et UTROLIGT støttende sikkerhedsnet, at kørekort så skal oversættes er jo et luksus behov. da vi også har et lækker bus/tog forhold. Man kan vel heller ikke forvente man kan tage fra FX Irak, og kommer hertil og kunne forsætte hvor man slap
feb 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Emner: 119 Svar: 2.675
feb 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Emner: 119 Svar: 2.675
apr 2007
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 487
Det andet der også er interessant er at i begrunder at det er "ok" pga. den danske lov siger det.
- Retfærdiggør det at man fx har kørekortet i et ikke EU land og man pga dansk lovgivning skal tage det hele om?
- Skal danskerne så heller ikke have lov til at køre i fx kina/usa osv hvis de bosætter sig der.
JEG VIL SKU GERNE SE EN DANSKER TAGE KØREKORT PÅ KINESISK !
Anyway:
1) Er man en EU borger så skal man ikke tage et dansk kørekort.
- Man kan få "oversat" kørekortet til et dansk mod en afgift på 260 dkr (2009)
2) Er du fra EØS så skal du IKKE i alle tilfælde tage dit kørekort helt om.
- Dette er begrundet i at der fra visse lande har været en hel del "dokument-falsk" og derfor har man valgt at trække helt i land fra regeringens side.
Dette har ikke noget at gøre med at der er en dårligere skoling i EØS landene.
apr 2007
apr 2007
nov 2008
Følger: 1 Emner: 31 Svar: 94
pt. bor jeg i indonesien og måden de får kørekort på hernede er ved to dages kursus og det kan tydelig ses på trafikken at det er så nemt..
jeg kan nævne som eksembel. min chef herude hans kone skulle have fornyet sit scooterkort så hun gik op til politiet og ville have det fornyet og politimanden spurgte hende hvorfor hun ikke havde til bil dertil svarede hun at hun aldrig havde fået taget et og vupti to stempler så havde hun også kørekort til bil.. så min konklusion er at den danske lovgivning angående kørekort er helt på sin plads.. og hvis folk er utilfredse over de skal selv betale for deres kørekort når de kommer fra et andet land kan de sku bare skride hjem til dere lorte land.
apr 2007
Det var så det jeg førhen omtalte at der er for meget dokumentfalsk derude, hvorfor man har fra lovgivningens side (da der ikke findes sådan en EØS aftale ud over linket ovenover).
Jeg vil nu engang påstå at en gennemsnitlig indoneser som kører som død og helvede kører bedre end en gennemsnitlig dansker da vi i danmark slet ikke har den slags mylder og trafik - hvis vi lige skal sætte tingene på spidsen.
> Det er ikke kun måden man får kørekortet på i indonesien den er gal med, men også deres infrastruktur og måden deres kultur er på.
Sæt en indoneser til at køre på det danske veje, det er jo som en søndagstur i skoven.
Sæt så en dansker til at køre i det indonesiske mylder og tæl sekunder for han omkommer i trafikken.
apr 2007
Og der er flere af dem. Så bare roligt, vi har også korruption i DK, det skal du ikke være bange for at du går glip af. - Måske bare ikke i samme omfang som indonesien
Men det skal jeg ikke gøre mig ekspert på
apr 2007
Hvor så både dig, din chef og konen der skulle op til en indonesisk kørekortsprøve + læse og lære reglerne
Du havde du nok bandet systemet ad helvede til og spurgt dig selv om hvorfor din danske kørekort ikke er godt nok til dem, da du jo ved at man i DK har et vist niveau.
udlandsk statsborger kørekort