{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
834 visninger | Oprettet:

Mujo M
Mujo M
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 73

udlandsk statsborger kørekort {{forumTopicSubject}}

Hej,

Har læst mig frem til at udelandske borgere der flytter til Danmark skal tage (og selv betale) for at få deres kørekort oversat til et dansk, hvis de kommer uden for EU/EØS.

Jeg kunne forstå, hvis folk i andre lande kørte dårligere end i Danmark og hvis der var tale om lande uden veje med kameler som primære transportmidler, men hvad sker der for at den danske lovgivning gang på gang er gearet efter at hente så mange penge og fortælle udlændinge hvor uønskede de egentlig er i vores land. Jeg kan godt forstå man har det bedre når samfundsnassere bliver væk, men samme idé havde Hitler og blev ikke just populær.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udlandsk statsborger kørekort
  • #1   9. apr 2011 that's life, and life sucks.

• #2   9. apr 2011 Mujo M: så find et andet land der gør så meget for dig/jer. ellers så synes jeg du skal holde dine latterlige kommentarer for dig selv!! og du får ikke just venner ved at sidde og sammneligne danskerne med Hitler!!

• Mujo M
    Mujo M Tilmeldt:
    nov 2007

#3   9. apr 2011 M & M

facts gør ondt?

Jeg har ikke lyst til at være venner med dig.

• #4   9. apr 2011 Self skal du da selv betale - havde du regnet med vi skulle betale dit kort igennem skatter, og diverse afgifter?

• #5   9. apr 2011 Ja gør de åbenbart ved dig!!..
    Har jeg heller ikke spurgt om du ville..

• Mujo M
    Mujo M Tilmeldt:
    nov 2007

#6   9. apr 2011 spørgsmålet er hvorfor skal folk overhovedet betale når de har et kørekort som de har taget lektioner og køretimer for?

• #7   9. apr 2011 Er din kamel gået i stykker?

• #8   9. apr 2011 evt. fordi i danmark gælder der andre regler, nævn feks. 10 andre lande der har højre vigepligt? hvis du overhoved ved hvad det er.

Jeg synes sku det er fair..

• Mujo M
    Mujo M Tilmeldt:
    nov 2007

#9   9. apr 2011 daniel H

nej, men det er desværre et lovkrav at den har blinklys, hvilket ikke er tilfældet.

• Mujo M
    Mujo M Tilmeldt:
    nov 2007

#10   9. apr 2011 Annesofie...

Jeg har taget kørekort i Danmark, så ja, jeg snakker om udlændinge der kommer til vort land bliver rippet i dag.

• #11   9. apr 2011 Hvis de nu har taget kortet i Irak, så lur mig om de ikke mangle en lektion eller to i teori hvertfald.. Tror bare DK slår alle over en kam og siger alle skal have det samme Teori og køretimer.

Hvis de synes det er et problem må de bruge deres opsparing på en retur billet til Irak eller betale ved kasse 1 som os andre. Hvorfor skal udlændingene have det bedste og billigste? Det er trods alt vores land.

• #12   9. apr 2011 Når de så samtidig nasser på vores samfundssystem, er det vel meget fair..
    Noget for noget

• Mujo M
    Mujo M Tilmeldt:
    nov 2007

#13   9. apr 2011 Grunden til at jeg stiller spørgsmålstegn ved det er at i de fleste lande er kørekort ikke at finde på træer og koster mange penge. Derefter skal man til at betale for det igen.

Jeg kan godt se pointen med at færdselsreglerne ikke er de samme, men dette er færdselsregler som man skal lære ligesom man skal lære al anden lovgivning.

I Danmark går danskere hellere ikke til køretimer for at lære om lovgivning, dette skal de gøre under teoritimerne og det er for udlændinge IKKE et krav at tage teoritimer men køretimer. En bil er vel en bil uanset hvor man har kørt den. Hvis det var teori og lovgivning man skulle op i gav det mere mening.

• #14   9. apr 2011 Ja, de avler som kaniner og så har mange af den igen job = Bistand for at lave ingen ting. Og når de så er 5-10 i en familie er det altså mange penge de har til hver husstand...måske derfor alle kører i BMW, Audi osv..

Hvorfor lukke DK ikke snart af eller skifter dem der ikke har job eller bidrager til samfundet ud med nogle andre der faktisk vil bidrage.

• Mujo M
    Mujo M Tilmeldt:
    nov 2007

#15   9. apr 2011 Nana O

Det gør de, men det er ikke pointen.

• Mujo M
    Mujo M Tilmeldt:
    nov 2007

#16   9. apr 2011 _Benzo_

to ting til dig:

1. fordomme er slemme
    2. misundelse er også slemt.

• #17   9. apr 2011 Igen facts.. Misundelse på de får penge for ingen ting og har en OK bil? Naah.. hellere have den følelse af at have tjent sine penge på den rette måde og have et netværk som man har når man er ude på arbejdsmarkedet og kommer lidt rund i landet..

Nøjes bare med VW og Mercedes-Benz smiley

• #18   9. apr 2011 Benzo - kunne ikke være mere enig..

Fordomme, nej det er facts!

• #19   9. apr 2011 Mujo M..

Det skruer uden ende.. ingen af os her, er i stand til at kunne svare hvorfor reglerne er som de er..

Synes udlændinge der bliver "godtaget" i danmark skal være glade for det, da vi har et UTROLIGT støttende sikkerhedsnet, at kørekort så skal oversættes er jo et luksus behov. da vi også har et lækker bus/tog forhold. Man kan vel heller ikke forvente man kan tage fra FX Irak, og kommer hertil og kunne forsætte hvor man slap smiley

• #20   9. apr 2011 Undskyld men hvem er det lige der har fordømme? Du sidder og sammenligner os med hitler. Selvfølgelig er det da fair at de skal have danske køretimer og selv betale for at få oversat deres kørekort

• #21   9. apr 2011 Hov fordømme = fordomme, fuck autocorrect på mobilen

• Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 487
    #22   10. apr 2011 Det er interessant at se at der er rigtigt mange herinde der slet ikke ved hvad de snakker om.

Det andet der også er interessant er at i begrunder at det er "ok" pga. den danske lov siger det.

- Retfærdiggør det at man fx har kørekortet i et ikke EU land og man pga dansk lovgivning skal tage det hele om?

- Skal danskerne så heller ikke have lov til at køre i fx kina/usa osv hvis de bosætter sig der.

JEG VIL SKU GERNE SE EN DANSKER TAGE KØREKORT PÅ KINESISK !

Anyway:

1) Er man en EU borger så skal man ikke tage et dansk kørekort.
    - Man kan få "oversat" kørekortet til et dansk mod en afgift på 260 dkr (2009)

2) Er du fra EØS så skal du IKKE i alle tilfælde tage dit kørekort helt om.
    - Dette er begrundet i at der fra visse lande har været en hel del "dokument-falsk" og derfor har man valgt at trække helt i land fra regeringens side.

Dette har ikke noget at gøre med at der er en dårligere skoling i EØS landene.

• Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    apr 2007

#23   10. apr 2011 (link fjernet)

• Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    apr 2007

• stefan k
    stefan k Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 31 Svar: 94
    #25   10. apr 2011 hold nu kæft... selvfølgelig skal du have et dansk kørekort.
    pt. bor jeg i indonesien og måden de får kørekort på hernede er ved to dages kursus og det kan tydelig ses på trafikken at det er så nemt..
    jeg kan nævne som eksembel. min chef herude hans kone skulle have fornyet sit scooterkort så hun gik op til politiet og ville have det fornyet og politimanden spurgte hende hvorfor hun ikke havde til bil dertil svarede hun at hun aldrig havde fået taget et og vupti to stempler så havde hun også kørekort til bil.. så min konklusion er at den danske lovgivning angående kørekort er helt på sin plads.. og hvis folk er utilfredse over de skal selv betale for deres kørekort når de kommer fra et andet land kan de sku bare skride hjem til dere lorte land.

• Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    apr 2007

#26   10. apr 2011 @ Stefan K

Det var så det jeg førhen omtalte at der er for meget dokumentfalsk derude, hvorfor man har fra lovgivningens side (da der ikke findes sådan en EØS aftale ud over linket ovenover).

Jeg vil nu engang påstå at en gennemsnitlig indoneser som kører som død og helvede kører bedre end en gennemsnitlig dansker da vi i danmark slet ikke har den slags mylder og trafik - hvis vi lige skal sætte tingene på spidsen.

> Det er ikke kun måden man får kørekortet på i indonesien den er gal med, men også deres infrastruktur og måden deres kultur er på.

Sæt en indoneser til at køre på det danske veje, det er jo som en søndagstur i skoven.

Sæt så en dansker til at køre i det indonesiske mylder og tæl sekunder for han omkommer i trafikken.

smiley

• Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    apr 2007

#27   10. apr 2011 > Og i øvrigt kan jeg fortælle dig, lige vad det angår køre kort, at jeg personligt kender en håndfuld mennesker i DK som aldrig har fået køretimer men alligevel fået underskrevet det af sin kørelærer.

Og der er flere af dem. Så bare roligt, vi har også korruption i DK, det skal du ikke være bange for at du går glip af. - Måske bare ikke i samme omfang som indonesien smiley

Men det skal jeg ikke gøre mig ekspert på smiley

• Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    apr 2007

#28   10. apr 2011 > I øvrigt ville jeg godt havde set din reaktion hvis deres lov var lige så meget på plads som den danske.

Hvor så både dig, din chef og konen der skulle op til en indonesisk kørekortsprøve + læse og lære reglerne smiley

Du havde du nok bandet systemet ad helvede til og spurgt dig selv om hvorfor din danske kørekort ikke er godt nok til dem, da du jo ved at man i DK har et vist niveau.

Kommentér på:
udlandsk statsborger kørekort

Annonce