Køb over nettet - Proteinpulver {{forumTopicSubject}}
God aften Baboom's kloge hoveder!
Jeg står i et problem, som jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg har for nylig købt en spand proteinpulver hos dem jeg normalt køber hos, over nettet.
Da jeg så tager min første proteinshake, kan jeg ved allerede første mundfuld smage at den er helt gal. Det smager bogstavelig talt af mug. Det første jeg gør, er så at tjekke sidste salgsdato, som står til april 2013. Proteinpulveret er det samme jeg har taget i 6 måneder, og er et anderkendt mærke (Optimum Nutrition 100% gold standard, Banansmag). Dette er også den smag jeg altid har købt, så normalt er der intet galt med dette produkt.
Jeg skriver så til webshoppen der har solgt mig det (Et sted jeg ved mange køber fra), at jeg ikke er tilfreds med produktet. Jeg får så svar tilbage, at han (Den driftansvarlige) Godt kan forstå mig, og at han er enig i at smagen er blevet forringet efter at Optimum Nutrition har flyttet produktionen til EU, men at han desværre ikke kan tage produktet retur, da jeg har åbnet det, men at han håber på min forståelse.
Jeg fortæller ham så, at jeg ikke er forstående for det, og at jeg mener de burde sende mig et nyt produkt i tilsvarende mængde, da jeg er loyal kunde hos dem, og har anbefalet dem til venner, og at jeg mener det er for galt at de på deres side skriver:
"Optimum 100% Whey Gold Standard er verdens mest solgte proteinpulver. Det er det blevet, fordi kvaliteten er i top, prisen er i bund og smagen er i en klasse for sig selv"
Men at de samtidig mener, at produktet's kvalitet og smag er blevet forringet. Derudover har de ingen steder på siden, gjort opmærksom på at produktet nu bliver lavet et andet sted, så jeg havde ingen chance for at vide at jeg ikke kunne forvente den sædvanlige kvalitet af produktet.
Men nu til sagens kerne. Det jeg vil vide er, hvor henne jeg står i forhold til købeloven om at få mine penge igen, eller et tilsvarende produkt? Jeg ved at de ikke kan sælge min spand videre, da den selvfølgelig er åben, men jeg havde INGEN chance for at vide at produktet var af ringe kvalitet før jeg åbnede den. Jeg havde heller ingen grund til at tro at produktet var ringe, da jeg normalt er 100% tilfreds, og ikke vidste produktionen var flyttet.
tl;dr: Jeg har købt et produkt jeg ikke er tilfreds med, hvad siger loven om at få refundering, eller et produkt tilsvarende?
Mange tak for jeres tid!
- Mike
dec 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 8 Svar: 227
dec 2009
Jesus -.-' farvel 400 kroner xD
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 314
Har da prøvet at købe en letmælk som skulle holde sig 1 uge endnu
som bare smagte af lort lige da jeg åbnede den.
Mælken kunne jeg da snildt tage op til butikken og
sige "det her er altså ikke i orden" og få pengene tilbage,
men eftersom det måske kun er 5 kr der er tale om
så gider man sq ikk...
Så igen, hvis du har drukket produktet i 6 mdr. og ved hvordan
det skal smage ville jeg da have ombyttet min vare eller
pengene tilbage, du kan da bare be ham om at smage protein.
- derfor du ska købe produktet i butikken, det er bare lettere at
brokke sig
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 1.656
Det du gør nu er at du sammenligner æbler og bananer
Der var tydeligvis noget galt med mælken, fordi den ikke smagte som den skulle men nu er det sådan at "Mike K"'s protein pulver faktisk smager som det skal da det har ændret smag
dec 2009
aug 2007
Det er ikke deres ansvar at sørge for at du bliver bekendt med at smagen er blevet ændre, det er dit.
Men skriv en anmelde om det over http://www.trustpilot.dk
Det får faktisk nogle firmaer til at genoverveje sagen
dec 2009
dec 2009
aug 2007
Men du skal nok regne med at de ragere på hvad du har skrevet over trustpilot, hvis det altså var tilpas negativt
dec 2009
Her er hvad jeg skrev:
http://www.trustpilot.dk/review/www.proteinpower.dk
Køb over nettet - Proteinpulver