{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.138 visninger | Oprettet:

Forening. køb og salg {{forumTopicSubject}}

Jeg håber der er en herinde som er lidt mere inde i reglerne ang. foreninger end mig.

Mit spørgsmål er ganske simpelt.
Må en forening gerne sælge varer til dens medlemmer?
Altså ikke som en almindelig butik. Men for at give ekstra gode tilbud til medlemmerne. (salg til ikke-medlemmer er derfor udelukket)
Varerne bliver købt i udlandet hvis det skal gøre nogen forskel.

Og hvad er reglerne for det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forening. køb og salg
  • #2   21. jan 2012 ved det ikke, men mener alt indtægt skal meddeles til skat hvad enden det så er 100kr eller 2000kr. det er jo så en forretning.

• #3   21. jan 2012 selvfølgelig skal der betales told. Men jeg ville bare være sikker på at det er fuldt ud lovligt.

• #5   21. jan 2012 Men hvor finder jeg det beløb? Jeg kan nemlig intet finde på skats hjemmeside om det.

• #6   21. jan 2012 Uanset beløbet skal der betales SKAT af der der bliver tjent. Men man skal først betale moms / momsregistreres når man omsætter for over 50.000kr

• #7   21. jan 2012 *50.000 om året

• #8   21. jan 2012 Sebastian J
    Men hvis det f.eks er varer fra England man bestiller hjem og sælger videre, så betaler man jo også moms i England.

Og det er ikke noget med spiritus eller tobak der bliver solgt.

• #9   21. jan 2012 Er det meningen at der skal tjenes penge på det? Eller får folk det bare til indkøbspris?

• #10   21. jan 2012 Der skal ikke nødvendigvis tjenes penge. Det skal kun komme medlemmerne til gode.

• #11   21. jan 2012 Et minimalt overskud skal der selvfølgelig være. Men der skal ikke være noget stort overskud.

• #12   21. jan 2012 Der er flere ting der spiller ind, f.eks hvilken type forening det er, og hvor meget der kommer til og blive omsat for om året.

Men til dig spørgsmål, Ja en forening på godt sælge ting til deres medlemmer.

Men jeg vil råde dig til og ringe til SKAT på mandag og høre dem helt nøjagtigt om moms reglerne osv.

• Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 487
    #13   21. jan 2012 Reglerne er ikke sådan lige til. Heller ikke når man skal momsregistreres.

Selvfølgeligt kan man tjene op til 50.000 kr inden man skal momsregistreres, men hvis du har udsigt til at tjene 50.000 kr eller derover så SKAL du momsregistreres fra dag 1.

Du kan derudover komme i nogle meget uheldige situationer ved at tilbyde medlemmerne en pris og folk udefra en anden pris. Folk klager jo når de føle sig "snydt" fordi en grupppe får en pris og en anden gruppe en anden pris.

En god ide ville være at gå til en advokat der kan hjælpe dig med at registrere foreningen og vejlede dig i alle skat og moms spørgsmål.

• #14   21. jan 2012 Mr. B
    Nu bliver der nok tjent under 5000kr i året, så det er intet problem.

Og det er meget simpelt. Dem som ikke er medlem kan ikke købe noget. Det vil jo være endnu en grund til at være medlem hvis man kan købe ting billigere.

• #15   21. jan 2012 selvom du betaler moms i england. skal du stadig svare moms i danmark. men momsen kan jo trækkes fra, købsmoms og salgsmoms. Jeg fik meget ud af momsen i min virksomhed da jeg startede. da mine intekter var ret små men udgifter ret store.

Kommentér på:
Forening. køb og salg

Annonce