{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.165 visninger | Oprettet:

SU {{forumTopicSubject}}

Jeg har et spørgsmål Mig og kæresten er flyttet sammen. Vi begge er på su min kæreste for det der ekstra forsørger tillæg fordi jeg er flyttet ind for hun ikke for enlig.

Men nu kommer spørgsmålet Jeg har jo også forsørger pligt så længe jeg bor på adressen men er ikke far til min kærestes datter kan jeg også få noget forsøger tillæg ?

Nu har vi hørt fra nogle at det kan jeg godt få ? vores su ting ude på skolen vidste det ikke og ville undersøge det. jeg har tjekket su's hjemmeside man kan ikke selv helt finde ud af det

Håber der er nogle der kan hjælpe på forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SU
  • benjamin s
    benjamin s Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Svar: 4
    #3   23. jan 2012 du kan ikke få forsørger tillæg når det ikke er dit barn.
    men i kan begge få suplerende su da i bor sammen med en anden su modtager:-)

• #4   23. jan 2012 Selvfølgelig kan du jo ikke få forsørger tillæg. Hvis du havde læst inde på SU hjemmesiden, så havde du også set de krav der skal være for at du kan få forsørger.

Jeg er selv på SU, er weekendfar, og jeg kan heller ikke få, da min datter ikke bor på min adresse.

Barnet skal være dit, skal bo på adressen, og så skal man være enlig forsørger. Så din kæreste mister muligvis muligheden for at få det ekstra forsørger tillæg, da hun jo ikke er enlig længere.

• #5   23. jan 2012 har for noget ekstra i forhold til den normale su hun er faldet fra den store ned til den rigtige nu... men der er et eller andet med jeg os kan få et eller andet pga jeg os har forsørger pligt overfor barnet.. og at vi deler det.

Benjamin nemlig os det har fået afvide omkring de 1600 eller sådan noget.. pga jeg har forsørger pligt.. når jeg bor sammen med en der har et barn.

• #7   23. jan 2012 Du har absolut ikke nogen forsørger pligt overfor barnet bare fordi du bor sammen med en der har barn.
    Du havde forsørger pligt hvis barnet havde været dit eget, men eftersom det ikke er det, så har du ikke nogen "økonomisk" forsørger pligt overfor barnet. At du så selv vælger at bruge dine penge på barnet er staten ligeglade med.
    I deres øjne har du ingen forsørger pligt.

• benjamin s
    benjamin s Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Svar: 4
    #8   23. jan 2012 nej du har ingen forsørgerpligt ifølge su. men så snart i er to su modtagere der deler udgifter kan i få noget suplerende:-) det skal nok passe det er 1600,- men det skal du bare søge om i ansøgningen til su på su`s hjemmeside:-)

• #9   23. jan 2012 er kun den ene af jer der kan få forsørger tillæg hvis det var jeres barn har selv haft undersøgt det, og det er ik muligt og gøre heller ik selvom i er flyttet sammen eneste forskel er at nu vil hun ik få så højt bolig støtte da du også bor der så hun mister i teorien penge på du er flyttet ind hos hende. i det store hele nej du vil ik få højere su fordi du er flyttet sammen med en der har barn og hun får mindre i boligstøtte

• Osten L
    Osten L Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 63
    #10   23. jan 2012 Er det 9. klasse du er ved at ta' om? smiley

• #11   23. jan 2012 Osten nej det er det ikke...... Men der er faktisk meget mere i det for ved jeg er flyttet ind er 100% friplads væk, boligstøtte er faldet ekstra ordinære børnepenge er også væk...

Det er et spørgsmål jeg har.. pga der er mange der har sagt at jeg os kunne få noget da der er et barn og vi begge er på su..

• #12   23. jan 2012 kan du ik men i kan stadig få friplads men i skal ned og søge om det hurtigt for ligeså snart den er væk skylder i det fulde beløb for passning. men du kan ik få forhøjet su på nogen måde fordi hun har et barn og i bor sammen hun kan stadig få som forsøger hos su det er ca 11-12 i måneden men du får ik noget fra su af men ned og søge om ny friplads samt ny ansøgning om boligstøtte inden i står med en ekstra regning på passning for så tager de børnepengene indtil den regning er ude af verden, ned på kommunen og få søgt er det eneste i kan få ekstra når det ik er dit eget barn

• #13   23. jan 2012 Bare rolig vi er igang med alt det... men hun for ikke for enligforsørger mere.. boligstøttet faldt ned til det halve og alt sådan noget

Kommentér på:
SU

Annonce