2.165 visninger
|
Oprettet:
SU {{forumTopicSubject}}
Jeg har et spørgsmål Mig og kæresten er flyttet sammen. Vi begge er på su min kæreste for det der ekstra forsørger tillæg fordi jeg er flyttet ind for hun ikke for enlig.
Men nu kommer spørgsmålet Jeg har jo også forsørger pligt så længe jeg bor på adressen men er ikke far til min kærestes datter kan jeg også få noget forsøger tillæg ?
Nu har vi hørt fra nogle at det kan jeg godt få ? vores su ting ude på skolen vidste det ikke og ville undersøge det. jeg har tjekket su's hjemmeside man kan ikke selv helt finde ud af det
Håber der er nogle der kan hjælpe på forhånd tak
dec 2010
Følger: 1 Svar: 4
men i kan begge få suplerende su da i bor sammen med en anden su modtager:-)
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 1.034
Jeg er selv på SU, er weekendfar, og jeg kan heller ikke få, da min datter ikke bor på min adresse.
Barnet skal være dit, skal bo på adressen, og så skal man være enlig forsørger. Så din kæreste mister muligvis muligheden for at få det ekstra forsørger tillæg, da hun jo ikke er enlig længere.
feb 2010
Følger: 35 Følgere: 32 Fotoprofiler: 1 Emner: 20 Svar: 155
Benjamin nemlig os det har fået afvide omkring de 1600 eller sådan noget.. pga jeg har forsørger pligt.. når jeg bor sammen med en der har et barn.
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 1.034
Du havde forsørger pligt hvis barnet havde været dit eget, men eftersom det ikke er det, så har du ikke nogen "økonomisk" forsørger pligt overfor barnet. At du så selv vælger at bruge dine penge på barnet er staten ligeglade med.
I deres øjne har du ingen forsørger pligt.
dec 2010
Følger: 1 Svar: 4
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 7 Svar: 91
maj 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 63
feb 2010
Det er et spørgsmål jeg har.. pga der er mange der har sagt at jeg os kunne få noget da der er et barn og vi begge er på su..
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 7 Svar: 91
feb 2010
SU