{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.868 visninger | Oprettet:

Skat?? {{forumTopicSubject}}

er der en der kan komme med et godt svar som er skåret ud i pap og med en god tyk sort tus....

Hvis jeg er sat til at tjene fx 180.000 kr om året og betaler skat efter det.

får så en masse overarbejde og kommer til at tjene 220.000 kr om året.. altså 40 kilo mere end jeg er "sat" til.

Hvorfor kommer det til at betyde jeg skal betale skat tilbage? når jeg har betalt de 39% i skat og 2 % am bidrag??

kan ikke helt luren den? så længe man ikke kommer op og sku betale topskat ? :S

FORKLAR! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skat??
  • #1   2. jul 2012 Er det ikke fordi du går fra bundskat til mellemskat ? - ring til SKAT i morgen og spørg ?

• #2   2. jul 2012 lad os så sige det er fra sidste år hvor jeg tjenet mindre. stod til 120.000 men tjente kanp 160.000....

sku betale tilbage... donno why?

• #3   2. jul 2012 Dit am-bidrag skulle også meget gerne være 8% ??

• #4   2. jul 2012 http://da.wikipedia.org/wiki/Indkomstskat

Læs her. der burde du kunne finde svaret

• #5   2. jul 2012 Simpelt..Jo, mere du tjener. Jo mere skat skal du betale..

• #6   2. jul 2012 Men tror det er noget med hvis du tjener 200.000 så skal du betale x i skat. Hvis du så tjener 250.000 er x du skulle betale et større beløb end det du har betalt, derfor mangler du noget. Jeg sætter derfor altid min forventede indkomst 50.000-80.000 højere end jeg regner med, og håber på at få penge tilbage fra skat smiley

• #7   2. jul 2012 Ja hvis vi siger du tror du tjener 100.000 og skatten er 40% skal du betale 40.000 i skat.

Tjener du så 200.000 i stedet ja så mangler du jo 40.000 til SKAT

• #8   2. jul 2012 "Kommuneskatten og sundhedsbidraget (og også den frivillige kirkeskat) beregnes på baggrund af den såkaldt "skattepligtige indkomst", der er lig den personlige indkomst fratrukket de ligningsmæssige fradrag (f.eks. rentefradrag, kørselsfradrag, udgifter til A-kasse og fagforening m.v.). "

• #9   2. jul 2012 ring ind og sig du fremover vil betaler 50% i skat så får du en rigtig dejlig dag en gang om året hvor du får en fed check i hånden smiley

• #10   2. jul 2012 Du skal betale tilbage, da din fradrags procent sats ikke passer med det opgivede. Du har sat til at betale 180.000 kr i skat, og du har et fradrag på 43.xxx kr ca. Det bliver trukket fra fordelt over hele året, og gør altså at din fradragsprocent er lavere end hvis du betalte fuld skat.
    Derfor mangler der nogle penge til skat i sidste ende smiley

• #11   2. jul 2012 det er fordi dit fradrag regnes ud efter din indkomst, det vil sige at jo mindre du kommer til at tjene jo mere fradrag har du, og da dit fradrag er regnet ud efter 180000 og du tjener 220000 så ville din fradrag skulle have været noget mindre.

så der har du svaret.

• Tosse 2
    Tosse 2 Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 46 Svar: 1.406
    #12   2. jul 2012 Johnny F: mellemskatten afskaffelse Fogh for mange år siden.

Som andre har nævnt, skyldes det dit fradrag ændres.

• #13   3. jul 2012 Hvis han tjener 100.000 betaler han 40% i skat altså 40000 og tjener han 200000 betaler han da stadig 40% i skat, altså 80000. Men hvis man ikke oplyser at man tjener mere så skal man betale penge tilbage? Hvorfor det?

• #14   3. jul 2012 Kim - ja den var lidt skæv, det er fordi dit fradrag bliver beregnet udfra hvor meget du regner med at tjene. Og så skal du betale så og så meget i skat, og du kan trække så og så meget fra i skat. Og når du så tjener mere end forventet, så har du stadigvæk 40% ja, men dit fradrag passer ikke, og derfor betaler du for lidt. Men der er 100 ting der kan spille ind, hvis du har lån kan du vist trække renterne fra i skat. Og medlem af en a-kasse kan det også trækkes fra. Jeg ved bare det er en "smart" måde at spare op på, i stedet for at skulle betale, at sætte din årlige indkomst højere end du forventer, og så få din chef til at trække 40% i stedet for måske 36-48 % så skulle du være ret sikker på at få penge tilbage i stedet for at skulle betale. Og det er da lidt sjovere ikk smiley

• #15   3. jul 2012 36-38% *

• #16   9. jul 2012 Veje Kristian tror sku det er dig der ikke aner hvad du snakker om. Selvfølgelig har fradraget noget at gøre med dette da det blir udregnet over den indkomst du melder til skat. Så hvis du tjener mere skulle du have haft et mindre fradrag i måneden.

• Tosse 2
    Tosse 2 Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 46 Svar: 1.406
    #17   9. jul 2012 Kristian H: Der modsiger du så dig selv.
    Fradrag ved indkomst på 200.000kr = 51.700
    Fradrag ved indkomst på 250.000kr = 53.900

Er man sat til at tjene 200.000kr men tjener 250.000kr får man ikke en restskat alene pga. den højere indkomst, da man i dette tilfælde har et fradrag på yderligere 2.200kr der ikke er udnyttet.
    Når trådstarter så alligevel oplever at få en restskat, kan det skyldes, at der i forskudsopgørelsen er indregnet en restskat fra tidligere år, eller at renteindtægterne er forskudsregistreret for højt.

• #18   9. jul 2012 @Ronni.

Du burde læse noget mere om skatte udregning og fradrag før du kloger dig offentligt....

Fradraget bliver brugt på de FØRSTE penge du tjener hvert år. resten skal der betales skat af efter gældende takster.den bagatel som fradraget stiger ved højere indtægt er intet bevendt.Og ikke noget du skal regne med. og der kommer først en ekstra regning hvis man har tjent så meget mere at man har fået en indkomst i en skatteklasse som man ikke er sat til.

Kommentér på:
Skat??

Annonce