7.553 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

lån Elgiganten (express bank) lån Elgiganten (express bank)

Hej BB.

Vidste ikke lige under hvad jeg skulle ligge det her emne under, så valgte dette, og håber i har svar på følgende.

Mig og damen har haft købt et TV i Elgiganten. de 5000,- var blevet godkendt af express banken til lån, hvor vi betalte de 2000,- oven i, da TV'et ligger på 7000,-

Kæresten som har taget lånet, skulle vise sygesikring og pas selvfølgelig, men hendes pas er ikke aktivt. Men det blev godkendt i butikken.
Skal lige siges at jeg selv har haft taget et mindre lån engang på et (ikke aktivt pas), da det var det eneste billed ID jeg havde den gang, og det skete uden problemer. Og damen har ikke kørekort.
Men det blev godkendt i butikken.

Nu har vi så fået et opkald derfra hvor express banken ikke kan godkende det pga. Ikke gyldigt pas. Og vi har ikke lige 600-800 el. hvad det koster at forny et pas.
Men det skal så ikke være et diskutions emne.

Men andre der har været udsat for det samme? Hvad gjorde i?
Og hvad gør vi?
Hvis det bliver et større problem som det viser sig, har vi også besluttet at så måtte de komme og hente det og refundere de resterende 2000,- til os.

Men hvad kan de forlange af os?
var trods alt dem som godkendte det i butikken selvom de ikke måtte. Og var ikke en viden vi sad med, men at de måtte side med.

Håber i kan hjælpe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lån Elgiganten (express bank)
  • #1   15. aug 2012 Har aldrig oplevet problemer med nogen ting fordi passet ikke er gyldigt... Det virker som om der ligger noget andet bag

• #2   15. aug 2012 Nu ved jeg ikke hvor gamle i begge to er.. Men jeg mener man kan få lavet noget lignede en pas som man kan bruge istedet for.. Da jeg også selv syntes det var pisse trist at rende rundt med en kæmpe pas for at skulle få godkendt næsten alt med dette.. Men jeg fik lavet et lille ligesom studiekort på kommunen og det har så virket indtil jeg fik kørerkort..

• #3   15. aug 2012 Ja lidt... Men hvad?
    For før vi kunne tage i elgiganten skulle lånet godkendes fra express bank, og der fik vi en godkendelse fra dem på mail. Og så tog vi ud i butikken efter de har fået godkendelsen også. Og der var ingen problemer, og nu har vi fået det hele hjem, og det er cirka en uge siden. Og så har de lige ringet idag, og sagt det ikke var muligt pga. ikke gyldigt pas.

• #4   15. aug 2012 Mikkel S***

Okay, ja, giver dig 100% ret. For det jo ikke alle som rejser hele tiden, og ikke alle har kørekort. Derfor er hendes pas ikke blevet fornyet. Men det har normalt virket som billed ide førhen alligevel.
    Nu er hun ikke på studie, men arbejde. Men hvad er det for et billed ide du snakker om hun kan få skaffet istedet for?

• #5   15. aug 2012 Altså jeg gik bare ned på kommunen og sagde som det var jeg skulle bruge noget gyldigt ID.. Og det fik jeg så.. Men har dog fået kørerkort nu til dags.

• #6   15. aug 2012 Okay. Vil vi prøve at gøre. Og det skulle du ikke betale for udover billed?

• #9   15. aug 2012 hvorfor så ikke købe et brugt fjernsyn til 2000 i dba. og vente til i har råd til det andet ?

• #10   15. aug 2012 UNSKYLD .....

Men man spiller dæleme ikke rent hvis man låner 5k i et af de latterlige quick låne steder ...til et fuckin tv... det er sådan noget som kun benyttes i en yderste nød situation og kæresten er ved at få klippet fingrene af en rocker...

Skal man bruge små penge, så spar sammen. ( 5 k er et yderst overkommeligt beløb og bør ikke tage mange mdr. hvis enda så længe)

Ellers så går man i sin egen bank og får et bevilliget overtræk i 2 mdr..

Total mangel på rotation.

• #11   15. aug 2012 Nu lavet jeg ikke den her til brug af nogles bredgen.

Spørgsmålet var at begge godkendte det, og Elgiganten gav os varen med hjem, selvom de vidste passet ikke var gyldigt.
    Og det er kæresten som har lånt pengene, og hun har ingen kørekort.
    Gider sindbelthen ikke sidde her og dele ud og sige hvorfor dit og hvorfor dat. Svar på mit spørgsmål som jeg spørg til, og lad hver at spil kloge, gider jeg sindbelthen ikke at høre på.
    Og nej, det burde jeg ikke kunne forvente ved at spørge om et ganske lille spørgsmål som dette.
    Nogle mennesker skal bare spille kloge Åge. Lad den slutte der, og mange tak for denne forståelse.

Vil i være så venlig at holde til emnet, på forhånd tak.

• #12   15. aug 2012 Det er egentlig for at hjælpe...

For hulen i ejer ikke 800,- med så dårlig økonomi burde i have hjælp til at styre den...

Hvordan kan det dog ikke ende.

• #13   15. aug 2012 Det vil være det samme at sige, du har lige købt bil og så har du ikke penge til at købe noget andet?
    Den holder jo ikke helt.

Hvorfor vi har lånt pengene er en privatsag. Dog siger det sig selv at vi ikke havde mulighed for det. Giver dig ret i, at det klogeste er klart at vente og spare op selv. Men det er ikke det mit spørgsmål går ud på.

Og skal dog siges til vores egent forsvar til det du skrev, at vi manglet TV'et nu. Og vi står og for penge til at betale det om to månedere med sikkerhed, og så er den sag ud af verdenen. + Det er et rentefrit lån.

Nok om det, så prøv forholde jer til spørgsmålet.

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #14   15. aug 2012 Velkommen til luksus fælden.
    I har ikke 800kr, men optager kvik lån på 5000kr til at købe et tv til 7000kr.

Kan du ikke godt selv se hvor i er på vej hen?

For din egen skyld, så håb de kræver at i tilbageleverer tv'et og annullerer lånet.

• #15   15. aug 2012 Pas på jeg bider***

Det er bla fordi jeg personligt selv har haft to dårlige oplevelser med det før. Og køber ikke EL udstyr el. ligende fra dba el. guloggratis. Kun legetøj og ligende til den lille f.eks...

• #16   15. aug 2012 Kasper H***

Prøv læs overstående.
    Da lånet ikke kommer til at gå længere end to månedere.

• #17   15. aug 2012 Synd i ikke lige kendte nogen som kunne låne jer et tv i 2 mdr.......

• #18   15. aug 2012 Ja, kender vi desværre ikke.

• kenn H
    kenn H Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Svar: 4
    #20   15. aug 2012 altså det tager jo osse rimeligt langt tid og få et pas ikke. man kan vist nok få et id kort. men hvis de kræver pas. jamen så kræver de jo et pas. så må i forholde jer til det. men hvis det var mig havde jeg ringet og sagt til dem at de kunne komme og hente deres lort. det havde nok pisset mig lidt af. så havde jeg lånt eller købt et tv på dba i har jo selv 2000 ik? det kan man sagtgens få et fint midlertidigt tv for på dba bare indtil i selv har råd ik

• Alice A
    Alice A Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 190
    #21   15. aug 2012 Ja jeg har været udsat for det samme, så det endte med at jeg fik mig et pas, det er nemlig det eneste gyldigt bevis på hvem du er

De id kort du kan få hos kommunen er ikke de 50 kr værd, for de kan kun bruges til at vise at man er over 16 eller 18 år, hvor man har lov til at købetobak eller sprut

• #22   15. aug 2012 Kan bare tilslutte mig til de andre, og dele min frustration med at nogen låner 5000,- når de ikke engang ejer 800,- også til et TV !

Beklager, jeg føler bare at jeg må give dig et wake up call for det er da helt til hundene smiley
    Så bedste råd ville nok være bare at give dem TV'et tilbage og få pengene. For det lyder til at i trænger pengene mere end et TV.

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.033
    #23   15. aug 2012 Det er vel deres problem? De godkendte det? Ellers må de vel selv komme og afhente tv'et på jeres adresse og give jer de 2k.

• #24   15. aug 2012 Der findes 2 typer mennesker i denne tråd.

Dem der er fornuftige og fortalere for at annulere det.
    Dem der bakker trådstarter op, da de enten selv har eller kunne finde på at lave det samme nummer, at låne penge til et fjernsyn.

• #25   15. aug 2012 har man ikke råd og derved skal tage et af deres såkaldte "gratis lån" så lad sku da være med at købe..
    og du skriver selv at lånet ville være betalt tilbage på 2 månedeR? hvorfor så ikke bare spare op i de 2 måneder og gå ud og købe kontant!

ligesom folk der låner penge for at tage på rejse... så la'da vær

• #27   15. aug 2012 Tak for de seriøse kommentare og dem der er på det venligr stadie. Jeg har bedtbmange gange om at holde til mit spørgsmål.

• #28   16. aug 2012 Mik S --> Hvorfor skulle man dog trække over i banken når de vil have penge for det..??

Elgigantens lån er rentefri, gebyrfri og med gratis opretning.. Du betaler KUN for produktet.. Det er da super smart..

Vi har også købt et tv til 10k derinde og er færdige med at betale af i næste månede, vil da MEGET hellere ha haft det tv i 10mdr i stedet for at spare op i 10mdr uden tv.. Prisen og de sparede penge er sq de samme.. (bortset fra de 15kr man havde fået i rente ved opsparing)

Thomas J --> kan i ikke få lavet lånet på 6000 i stedet for og så have de ekstra 1000 til fornyelse af pas..??

• kenn H
    kenn H Tilmeldt:
    aug 2012

#29   16. aug 2012 ja ærlig talt der er sku mange der tager de der renti fri lån på et år. og det kan man altså godt uden og ryge i luksus fælden. det er der rigtigt mange der gør

• #30   16. aug 2012 Dåbsattest eller fødsels attest. DET SKAL DE GODKENDE:

• #31   16. aug 2012 OG hold da køft hvor er folk kloge herinde, HVORFOR fanden skulle man ikke optage et gratis lån, og betale i rater, i stedet for at smide 5k kontant,

• #32   16. aug 2012 Kan heller ikke se problemet. Sidste år tjente jeg tæt på en halv mil, skylder ikke en krone nogen steder. Men jeg lånte da stadig 12k til en cykel RENTEFRIT selvom jeg havde penge til at købe den kontant. Sålænge det er gratis at låne er det jo sådan set hul i hovedet at betale kontant såfremt man skylder andre steder. Jeg vil da hellere ha pengene trækker renter på min egen konto.

• #33   16. aug 2012 (havde det kostet penge havde jeg self ikke lånt pengene)

• #34   16. aug 2012 Der er en verden til forskel på dem der er så økonomisk snedige at de tjener renter af deres penge ved at låne, og så alle de nødder der låner fordi de ikke ejer hverken de sko de har på eller det mobil de snakker i....

Taber kultur i min verden!!!!

• kenn H
    kenn H Tilmeldt:
    aug 2012

#35   16. aug 2012 Jamen godt så. Hjælp det på det?

• #36   17. aug 2012 AssJack
    Men betalte du ikke mere i gebyre mm end dine 12k kunne trække i banken? For så er det jo pludselig en elendig deal!

Thomas J
    I kunne have fået et ganske udemærket tv til de penge, som I havde i forvejen, og så ville I endda have noget i overskud. Hvis du ikke engang har råd til et par, hvad hylan gør du så, hvis der sker et eller andet, som gør at du skal til tandlæge, og det lige koster 20k? Eller der sker noget andet, som giver uventede udgifter?

http://www.dba.dk/lcd-samsung-le26s81b-26/id-85247275/

• kenn H
    kenn H Tilmeldt:
    aug 2012

#37   17. aug 2012 hvis man ikke har penge og man gerne vil ha varen så kan jeg ikke se problemet i man tger sådan et 5000 kroners rentefrit lån. hold dog op med og have så ondt i røven. altså

• #38   18. aug 2012 Hvis man ikke engang har 5000 kr, så skal man sku da heller ikke købe et fjernsyn, det er jo direkte tåbeligt ud over alle grænser.

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.033
    #39   18. aug 2012 Jeg kan ikke se, hvorfor det er dumt at tage et 'gratis' lån? Jo, hvis du ikke har nogen penge og intet job. Jeg kunne ikke finde på det. Men solgte mit gamle tv til min bror for 8.000 - Han har ikke så mange penge. Da
    Han boede ude og havde bil og var elev. Så han betalte det bare af om måneden. Det samme da han købte en bil af mig.
    Jeg synes da at det er smart af ham?

• #40   20. aug 2012 Jeg køber ikke alt brugt dkal jeg lige sige. Har været ude for at købe et tv brugt op til to gsnge, som enten begyndte at flimre el ikke virkdt ordenligt. Her kan jeg gøre noget ved det hvis det ikke virket. Og jeg mister ingen ting ved det lån, det ville være det samme som at spare op selv.

• Flemming J
    Flemming J Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 2
    #41   6. mar 2013 mik s.. her er lidt sund fornuft til dig. det er gratis oprettelse og rentefrit. penge taber 3% om året, så de penge du betaler af sidst på lånet er billigere, men hvis du selv spare op, har de penge du spare op tabt 3% i værdi imens du sparede op, ergo er det økonomisk dumt at spare op istedet for dette type lån. og du snakker om at låne penge i banker til dyre renter istedet for, tsk tsk tsk.. og lånene kan afbetales med få hundrede om måneden, og fordi man kan betale et par hundrede om måneden er ik ensbetydende med at man har 800 til at smide væk på et pas som evt kun skal bruges som ID denne ene gang. og har du prøvet at undvære dit tv i 2 mdr? min far har været hos skat og 25 år som afdelings leder for bogholderiet i en af danmarks største fagforeninger og er uddannet revisor, og jeg har lært en del økonomi af ham igennem 30 år. snak om manglende rotation, læs din egne beskeder igen smiley

• Flemming J
    Flemming J Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 2
    #43   6. mar 2013 egenligt ik, bortset fra jeg kom hertil på google søgen om elgigantens lån, og tænkte at mit info var brugbart for kommende folk der skulle kig her forbi.

• #44   6. mar 2013 Det er ikke sit problem men deres !!

Kommentér på:
lån Elgiganten (express bank)

Annonce