P-bøde.. Har jeg en sag ?? P-bøde.. Har jeg en sag ??
Jeg fik en p-bøde igår morges kl 7:45 på min vej, hvor ALLE holder ulovligt i løbet af natten, og frem til når vi skal på arbejde igen omkring kl 7-8 stykker. (inde på nørrebro)
Der er i forvejen byggeri og containere på vejen, som æder en masse pladser.
Nå men, Jeg holdt 4.9 meter fra nærmeste hjørne, og den løber jeg ikke fra, men jeg kan se, at de kun har overvåget min bil fra 07:45:56 - 07:47:15, altså 1 min 21 sekunder.. Reelt set, så ku jeg jo bare have lavet en standsning, lige være løbet op i lejligheden og komme ud til min bil, INDEN for 3 minutters tid, som de jo ikke har overvåget, da de kun har brugt under 1.5 min på det??
Ville jeg kunne skrive, at jeg blot havde lavet en standsning, (hvilket jeg jo egentlig faktisk bare gjorde den dag, da jeg nemlig lige skulle op og hente min cykelnøgle, til min cykel i bagagerummet..)
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 318 Svar: 3.784
Standsning og parkering er forbudt:
Ved vejkryds eller nærmere end 10 m. fra den nærmeste kant på den tværgående vej eller cykelsti.
boob boob..
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 86 Svar: 665
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 16 Svar: 521
Der bliver bygget, så du må finde et alternativt sted at parkere indenfor lovens grænser.
Standsning eller ej, duer undskyldningen "jeg skulle bare lige" altså ikke
mar 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 144
For ellers er det ingen standsning men en parkering.
Hvad er grunden til p-bøden? (står på dem for det meste)
feb 2008
Jeg holdt ulovligt, hvis det var en parkering jeg lavede. Det jeg vil ind på er, at de kun stod ved bilen i 1 min og 21 sekunder, ifølge den seddel de selv har vedlagt
Forseelsen er:
22 I/FRA VEJKRYDS
22a. I/FRA VEJKRYDS
22. Vejkryds. Dit køretøj er i strid med FÆL § 29, stk. 1 nr. 2, henstillet i vejkryds eller inden for en afstand af 10 meter fra den tværgående kørebanes eller cykelstis nærmeste kant. FÆL § 12: stk. 1, nr.13
Opmålt afstand i cm: 490
mar 2012
Men du har jo et solidt grundlag for hvorfor du har fået en bøde.
Den med 3min mener jeg kun de bruger ved en lovlig parkering når man har holdt for længe. Ulovlige parkeringer kan de altid skrive en bøde på.
feb 2008
Har faktisk allerede betalt den, så bare bagefter lige, at de kun stod der så kort tid og tænkte... hmmmm hvem siger ikke jeg blot havde lavet en standsning.
For et par måneder siden fik jeg og vennerne nemlig 3 P-bøder, da vi var ude og lave et musik job på et gymnasium. Hun stod fandme og skrev den på bilen, mens vi var igang med at tømme traileren i den anden ende! Den fik vi så lige annuleret, men personbilerne, som også blev tømt, de fik sgu bøden.
Gymnasiet fik dog annulleret bøderne for os.
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 538
I øvrigt er det nærmest umuligt at vinde noget.
En af mine bekendte var i retten i efteråret, med en uretmæssig bøde som i løbet af ventetiden var steget til 3000 kr.
I retten fik han medhold om at bøden ikke var berettiget, men da beløbet var i bagatel størrelsen ville retten ikke annullere den. Det på trods af at han er enlig forsørger på SU.
Sager som den får mig godt nok til at tabe modet..
jan 2013
Svar: 11
Til gengæld er det under en standsning fuldkommen ligegyldigt om motoren er slukket eller ej ..
feb 2009
Følger: 1 Svar: 531
TiTiTimmy .
om du er ved bilen eller ej, om motoren er igang eller ej er lige gyldigt så længe det er UNDER 3 minutter du standser.
hvis der er standsning tilladt og du er væk fra bilen i 15 minutter for at følge din 100 årige bedste mor op ad trappen til 14. etage så er det også stadig en standsning da du er ved at af/på læsse
feb 2009
Følger: 1 Svar: 531
jan 2013
Svar: 11
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 86 Svar: 665
Også selvom du forlader bilen under 3 minutter.
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 849
Betal og kom videre
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 144
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 13 Svar: 3.322
aug 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
Derved er der ikke noget krav om 3min eller observationstid.
Æd den og parker lovligt næste gang. Det der med at "jamen alle andre gør det også" er noget tuderi.
feb 2007
Emner: 4 Svar: 853
Tilbage til oversigt
Standsning & parkering (bil)
Standsning:
Enhver frivillig hensættelse af køretøjet i mindre end 3 min. med eller uden fører. Standsning er også ind- og udstigning, af- og pålæsning af varer og gods uanset varighed.
Parkering:
Enhver frivillig hensættelse af køretøjet i mere end 3 min. med eller uden fører.
Generelt:
Når du parkerer eller standser, må du ikke være til fare eller ulempe for andre, og standsning og parkering bør som hovedregel foretages i kørselsretningen i højre side. Standsning & parkering er ikke: en punktering • stop for rødt lys • eller andre ufrivillige stop.
Du må ikke parkere følgende steder:
Tættere end 30 m. før og efter en jernbaneoverskæring
Ud for port eller udkørsel
Ved siden af andre køretøjer (2 position)
Du må ikke standse (& parkere) følgende steder:
Bakke - umiddelbart foran eller på en bakke.
Sving - umiddelbart foran eller i uoverskueligt vejsving
Før fodgængerfelt - ikke nærmere end 5 m. før feltet, gerne lige efter
Cykelsti - ikke nærmere end 5 m. fra cykelstis udmunding
Spærrelinie - der skal være min. 3 m. fra din bil ud til spærrelinien, eller 5 meters afstand til spærreliniens begyndelse.
Ved vejkryds - ikke nærmere end 10 m. både før og efter
På jernbaneoverskæring - må du ikke standse tættere end 5 m. før/efter. (30 m. før/efter ved parkering. Du må gerne standse på spor i havne arealer, og afstanden til sporene skal være mindst 2 m. ved parkering).
Gul malet kantlinie - ” hel linje ” (standsning tilladt ved stiplet gul linje)
I viadukt eller tunnel - (under bro )
I krybespor
På cykelsti - (hverken helt eller delvist )
Taxaholdeplads
Ved bus stoppested - (du skal mindst være 12 m. fra skiltet )
I modsatte vejside - medmindre vejen er ensrettet eller mindre befærdet.
mar 2012
Der var det jeg manglede tak. Så fik jeg da 100% styr på det med en standsning og en parkering.
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 538
Det er næppe relevant for tråden, men han er ikke opkaldt efter en Mercedes - han hedder bare tilfældigvis det samme
Hvor fedt kunne det i øvrigt ikke være, hvis han som voksen ender sammen med en trunte der hedder Mercedes??
P-bøde.. Har jeg en sag ??