2.537 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

P-bøde.. Har jeg en sag ?? P-bøde.. Har jeg en sag ??

Jeg fik en p-bøde igår morges kl 7:45 på min vej, hvor ALLE holder ulovligt i løbet af natten, og frem til når vi skal på arbejde igen omkring kl 7-8 stykker. (inde på nørrebro)
Der er i forvejen byggeri og containere på vejen, som æder en masse pladser.

Nå men, Jeg holdt 4.9 meter fra nærmeste hjørne, og den løber jeg ikke fra, men jeg kan se, at de kun har overvåget min bil fra 07:45:56 - 07:47:15, altså 1 min 21 sekunder.. Reelt set, så ku jeg jo bare have lavet en standsning, lige være løbet op i lejligheden og komme ud til min bil, INDEN for 3 minutters tid, som de jo ikke har overvåget, da de kun har brugt under 1.5 min på det??

Ville jeg kunne skrive, at jeg blot havde lavet en standsning, (hvilket jeg jo egentlig faktisk bare gjorde den dag, da jeg nemlig lige skulle op og hente min cykelnøgle, til min cykel i bagagerummet..)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  P-bøde.. Har jeg en sag ??
  • #1   5. feb 2013 ahm.. kommer lidt i tvivl.
    Standsning og parkering er forbudt:
    Ved vejkryds eller nærmere end 10 m. fra den nærmeste kant på den tværgående vej eller cykelsti.

boob boob..

• #2   5. feb 2013 Standsning og parkering er stadig forbudt når du holder under 10 m fra nærmeste hjørne

• #3   5. feb 2013 Du holdte ulovligt.
    Der bliver bygget, så du må finde et alternativt sted at parkere indenfor lovens grænser.

Standsning eller ej, duer undskyldningen "jeg skulle bare lige" altså ikke

profilbillede
  • TiTiTimmy .
    TiTiTimmy . Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 144
    #4   5. feb 2013 Gik bilen i tomgang?
    For ellers er det ingen standsning men en parkering.

Hvad er grunden til p-bøden? (står på dem for det meste)

• #5   5. feb 2013 er det ikke ligegyldigt om motoren kører eller ej? Nogle biler slukker jo selv når de holder stille ved vejkryds f.eks. Disse kan aldrig lave en standsning så? Man må jo godt forlade bilen, den må bare ikke stå stille i over 3 minutter (med mindre man laver af og påsætning, eller tømmer bilen for varer.

Jeg holdt ulovligt, hvis det var en parkering jeg lavede. Det jeg vil ind på er, at de kun stod ved bilen i 1 min og 21 sekunder, ifølge den seddel de selv har vedlagt
    Forseelsen er:
    22 I/FRA VEJKRYDS
    22a. I/FRA VEJKRYDS
    22. Vejkryds. Dit køretøj er i strid med FÆL § 29, stk. 1 nr. 2, henstillet i vejkryds eller inden for en afstand af 10 meter fra den tværgående kørebanes eller cykelstis nærmeste kant. FÆL § 12: stk. 1, nr.13

Opmålt afstand i cm: 490

• TiTiTimmy .
    TiTiTimmy . Tilmeldt:
    mar 2012

#6   5. feb 2013 Når det omhandler en standsning så er det ikke ligegyldig. Det ses stadig som en parkering hvis du slukker motoren.

Men du har jo et solidt grundlag for hvorfor du har fået en bøde.

Den med 3min mener jeg kun de bruger ved en lovlig parkering når man har holdt for længe. Ulovlige parkeringer kan de altid skrive en bøde på.

• #7   5. feb 2013 Godt så, det var også lidt det, som parkerings teorien siger rundt omkring på nettet.
    Har faktisk allerede betalt den, så bare bagefter lige, at de kun stod der så kort tid og tænkte... hmmmm hvem siger ikke jeg blot havde lavet en standsning.

For et par måneder siden fik jeg og vennerne nemlig 3 P-bøder, da vi var ude og lave et musik job på et gymnasium. Hun stod fandme og skrev den på bilen, mens vi var igang med at tømme traileren i den anden ende! Den fik vi så lige annuleret, men personbilerne, som også blev tømt, de fik sgu bøden.
    Gymnasiet fik dog annulleret bøderne for os.

• #8   5. feb 2013 Jeg er ret sikker på at varigheden er ligegyldig, idet du har parkeret for tæt på.

I øvrigt er det nærmest umuligt at vinde noget.
    En af mine bekendte var i retten i efteråret, med en uretmæssig bøde som i løbet af ventetiden var steget til 3000 kr.
    I retten fik han medhold om at bøden ikke var berettiget, men da beløbet var i bagatel størrelsen ville retten ikke annullere den. Det på trods af at han er enlig forsørger på SU.

Sager som den får mig godt nok til at tabe modet..

• Kær 2
    Kær 2 Tilmeldt:
    jan 2013

Svar: 11
    #9   5. feb 2013 Har aldrig lært, fattet eller fundet ud af, om de de 4 minutter, alle skriver, de skal holde øje med en, om det er sandt eller ej.
    Til gengæld er det under en standsning fuldkommen ligegyldigt om motoren er slukket eller ej ..

• Cantarel's Skygge
    Cantarel's Skygge Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Svar: 531
    #10   5. feb 2013
    TiTiTimmy .

om du er ved bilen eller ej, om motoren er igang eller ej er lige gyldigt så længe det er UNDER 3 minutter du standser.
    hvis der er standsning tilladt og du er væk fra bilen i 15 minutter for at følge din 100 årige bedste mor op ad trappen til 14. etage så er det også stadig en standsning da du er ved at af/på læsse

• Cantarel's Skygge
    Cantarel's Skygge Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Svar: 531
    #11   5. feb 2013 og en anden ting er at det ikke er lovligt at holde i tomgang i mere end 1 minut

• Kær 2
    Kær 2 Tilmeldt:
    jan 2013

Svar: 11
    #12   5. feb 2013 ^ 1-3 minutter, alt efter hvilken kommune man er i, og om kommunen overhovedet har indført den regl ..

• #13   5. feb 2013 Det er bare ikke lovligt at lave en standsning eller en parkering mindre end 10m fra et hjørne.

Også selvom du forlader bilen under 3 minutter.

• #14   5. feb 2013 Om du kun holdte der i 10 sek, ville du kunne få en bøde hvis du forladte bilen..sad du derimod i den, ville du slippe da det er ok hvis du har det dårligt....

Betal og kom videre smiley

• allan c
    allan c Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 144
    #15   5. feb 2013 TiTiTimmy ., det er faktisk ulovligt at forlade bilen i tomgang

• #16   5. feb 2013 Du gjorde noget du ikke må, æd den.

• Kasper H
    Kasper H Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 653
    #17   6. feb 2013 Som du selv, og de fleste andre skriver, så må du ikke STANDSE.
    Derved er der ikke noget krav om 3min eller observationstid.

Æd den og parker lovligt næste gang. Det der med at "jamen alle andre gør det også" er noget tuderi.

• MR X .
    MR X . Tilmeldt:
    feb 2007

Emner: 4 Svar: 853
    #18   6. feb 2013 Til tititimmy

Tilbage til oversigt
    Standsning & parkering (bil)

Standsning:
    Enhver frivillig hensættelse af køretøjet i mindre end 3 min. med eller uden fører. Standsning er også ind- og udstigning, af- og pålæsning af varer og gods uanset varighed.

Parkering:
    Enhver frivillig hensættelse af køretøjet i mere end 3 min. med eller uden fører.

Generelt:
    Når du parkerer eller standser, må du ikke være til fare eller ulempe for andre, og standsning og parkering bør som hovedregel foretages i kørselsretningen i højre side. Standsning & parkering er ikke: en punktering • stop for rødt lys • eller andre ufrivillige stop.

Du må ikke parkere følgende steder:

Tættere end 30 m. før og efter en jernbaneoverskæring
    Ud for port eller udkørsel
    Ved siden af andre køretøjer (2 position)
    Du må ikke standse (& parkere) følgende steder:

Bakke - umiddelbart foran eller på en bakke.
    Sving - umiddelbart foran eller i uoverskueligt vejsving
    Før fodgængerfelt - ikke nærmere end 5 m. før feltet, gerne lige efter
    Cykelsti - ikke nærmere end 5 m. fra cykelstis udmunding
    Spærrelinie - der skal være min. 3 m. fra din bil ud til spærrelinien, eller 5 meters afstand til spærreliniens begyndelse.
    Ved vejkryds - ikke nærmere end 10 m. både før og efter
    På jernbaneoverskæring - må du ikke standse tættere end 5 m. før/efter. (30 m. før/efter ved parkering. Du må gerne standse på spor i havne arealer, og afstanden til sporene skal være mindst 2 m. ved parkering).
    Gul malet kantlinie - ” hel linje ” (standsning tilladt ved stiplet gul linje)
    I viadukt eller tunnel - (under bro )
    I krybespor
    På cykelsti - (hverken helt eller delvist )
    Taxaholdeplads
    Ved bus stoppested - (du skal mindst være 12 m. fra skiltet )
    I modsatte vejside - medmindre vejen er ensrettet eller mindre befærdet.

• TiTiTimmy .
    TiTiTimmy . Tilmeldt:
    mar 2012

#19   6. feb 2013 MR X .
    Der var det jeg manglede tak. Så fik jeg da 100% styr på det med en standsning og en parkering.

• #20   6. feb 2013 Bby,
    Det er næppe relevant for tråden, men han er ikke opkaldt efter en Mercedes - han hedder bare tilfældigvis det samme smiley det er jo et sødt og pænt navn, og når nu han er fra Taastrup, er han jo nødt til at være lidt gangster.

Hvor fedt kunne det i øvrigt ikke være, hvis han som voksen ender sammen med en trunte der hedder Mercedes?? smiley

Kommentér på:
P-bøde.. Har jeg en sag ??

Annonce