{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.569 visninger | Oprettet:

jacob .
jacob .
Følger: 1 Emner: 97 Svar: 142

straf for spiritus kørsel uden at have kørt? {{forumTopicSubject}}

Ja var så dum at sætte mig ind i min parkerede bil, uden tænding eller nøglen i.
Hvor politiet kom rullende op på siden.

fik taget alkotest på 1,7 og så tog de kortet og gav mig et midlertidig kort.

fik dog aldrig spurgt hvad der kom til at ske så tænkte der var nogen herinde der vidste lidt om det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  straf for spiritus kørsel uden at have kørt?
  • #1   7. feb 2014 hmm fik du ikke taget en blodprøve? altså du mister jo kortet og så får du en bøde på 1,7x din nettoløn, så vidt jeg er orienteret. Håber jeg tager fejl, og i øvrigt håber jeg du slipper billigt. Nogle af reglerne er bare for latterlige... held og lykke!

• #3   7. feb 2014 Lyder underligt, hvis du har pustet 1,7 burde de tage dig med på stationen til en blodprøve?

Medmindre du erkendte dig skyldig? så ved jeg ikke hvad der sker smiley

• jacob .
    jacob . Tilmeldt:
    okt 2009

#4   7. feb 2014 min fejl fik taget blodprøve men den står vel på det samme eller måske lidt mindre?

det delme ærgeligt hvis jeg skal undværre kort i 3 år eller sådan noget for det kan jeg sku ikke.

• René S
    René S Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Svar: 18
    #5   7. feb 2014 Hvad lavede du overhovedet i din bil hvis du ikke have i sinde at køre i den om man må spørge.? (:

• jacob .
    jacob . Tilmeldt:
    okt 2009

#6   7. feb 2014 Ja det sgu et godt spørgsmål, ved det ikke engang selv.
    Så meget mere dumt bliver det snart ikke

• fif s
    fif s Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #7   7. feb 2014 det lyder som 3 år ubetinget uden kortet :C

• Fuskeren 2
    Fuskeren 2 Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Svar: 218
    #8   7. feb 2014 hvis du har dine nøgler på dig eller de ligger i bilen er det nok

• #9   7. feb 2014 Fuskeren

Lyder mærkeligt.
    Hvis jeg er til fest og lige skal hente noget i bilen, er jeg jo nødsaget til og benytte mine nøgler for og kunne låse bilen op, hvis jeg har et ønske om og komme ind i den. Hvis jeg når festen slutter har lyst til og sove, men ikke kan sove andre steder end i bilen, vil jeg da være ked af ikke og kunne tilbringe natten i min egen bil, som jeg selv betaler forsikring og vægtafgift på. smiley

• #11   7. feb 2014 reglerne er temmelig firkantet på parpiret hvad sprit angår, hvilket til tider at ganske fornuftigt, men tror dog at du i din situation har været pisse uheldigt at støde på nogle der håndhæver den del med ophold i bilen i stedet for lige at vurdere om du her intentioner om at køre...
    Har selv tit lavet det nummer med at overnatte i bilen hvis det har været impulsivt eller langt vejs hjemmefra....

Tror det er lidt individuelt hvordan de vurdere situationen, men kan du ikke slev huske hvad du lavede der, melder historien nok heller ikke noget om hvor vidt det har været indlysende om du ville kører eller ej smiley

Tag at læs den her:
    http://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-762.html

• #12   7. feb 2014 Du står til at miste kortet 3 år ubetinget - hvis promillen er over 1,2 i blodet, samt betale en bøde på din nettoløn (ikke gange med promillen, kun netto).
    Og så skal du til et alkohol og trafikkursus som ydermere koster en del. Derefter kan du generhverve når du har taget en ny teori og køreprøve.
    Sucks.

Men gå i retten eller hvad du kan med den, for uden nøgler i tændingen, eller den er igang kan du have en lille sag at køre på.

En af mine bedste venners fætter (voksen mand) var til dhb, hvor han blev bedt om at flytte sin bil, og dum og beruset som han var , sætter han sig ind og flytter den - istedet for at bede en sober gøre det.
    Politiet kom - tilfældigt, og så skulle han også blæse. Bingo, ubetinget, og manden lever af sit kort.
    Han gik i retten, vandt og dommen blev ophævet. Lucky. Og inden nogen tror det er pis, så nej, real life story.
    Men siger ikke du er, men kan være lige så heldig.

• #13   7. feb 2014 Jeg har selv hørt mange af de der historier, så når jeg er beruset og skal i bilen så bruger jeg altid døren i passagersiden, så kan der ikke være så meget at rafle om smiley

• #18   7. feb 2014 Ja ok, så er det ikke nemt hehe

• #21   8. feb 2014 BOPPELO der tager du fejl, det er nettoløn gange promillen, fordi det er første gang, anden gang er det "bare" netto lønnen.

• #22   8. feb 2014 TS

Der er et eller andet her, som jeg ikke kan få til at hænge sammen..
    Du bliver taget for "spirituskørsel", men du har ikke nøglerne på dig? Hvis der ikke står i rapporten, at du (sigtede) var i besiddelse af nøglerne til bilen, så vil du ikke kunne straffes. Men under alle omstændigheder, så kan jeg ikke se, hvad en person som har drukket, skulle foran rattet på et køretøj!

• #24   8. feb 2014 Du har ret Kevin.

• #25   8. feb 2014 ingen der har læst mit link fra familie advokaten ? smiley

• #26   8. feb 2014 Jo, og det viser jo at det er lort på lort for trådstarter

• #27   8. feb 2014 Naah, var ikke rigtig aktuelt da der ikke stod takster..
    Men fandt jeg på en anden advokat hjemmeside smiley

Kommentér på:
straf for spiritus kørsel uden at have kørt?

Annonce