3.704 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Hundebid Hundebid

Hej folkens, er der nogen herinde der ved..... Hmmm altså sagen er den, jeg blev bidt af en hund her til aften. Jeg var ude og samle ind for "børn og unge foreningen" her i byen. Ved det ene hus gik jeg ind i haven hvor der var en hund.... En cockerspaniel lignende. Den gøede kort og så bed den mig i hånden og i låret.
Hvordan er sagen mht erstatning af eks tøj, når jeg nu gik ind i den indhegnede have til den? Bliver hunden aflivet hvis jeg melder det osv?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundebid
  • KEN
    KEN Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 216
    #1   25. feb 2014 Ja meld det for satan .

• #2   25. feb 2014 Indhegning eller ej, det ændrer ikke på at det er fuldt ud lovligt at gå op til en hoved dør og banke eller ringe på. Alternativt skal der være lavet ringeklokke ved lågen.

Du skal naturligvis have erstattet dit tøj m.m

• #3   25. feb 2014 Snak for GUDS SKYLD med ejerne omkrign det.

Politiet er ikke så gode til at kende forskel på et snap og et skambid, så den kan godt risikere at blive aflivet. Men nogle hunde bider, den følte sig truet når en fremmed trådte ind på den territorie.

• #4   25. feb 2014 Var der "her vogter jeg" skilt? og så du hunden inden du gik ind?

• #5   26. feb 2014 Jeg vil først og fremmest opfordre dig til at tage en snak med hundens ejer. Måske tilbyder vedkommende helt af sig selv at erstatte dit tøj mv.

Alternativt ville jeg anmelde biddet. En hund skal IKKE bide uprovokeret; heller ikke selv om man bevæger sig ind på dens territorium.

Hvis min hund uprovokeret sprang på nogen og bed dem, ville jeg selv sørge for, at han blev aflivet. Uanset hvor meget jeg så end holder af ham.

• #6   26. feb 2014 Crispy> Det ændrer intet. Det er IKKE lovligt

• #7   26. feb 2014 Jeg har her til aften snakket med ejeren og han ville kontakte sin forsikring, så for så vidt er det i orden.
    Jeg har været forbi to gange og kan ikke se skiltet "her vogter jeg" men både ejeren og hans søn siger det er der, så jeg tror ikke jeg har set godt nok efter!?

Jeg vil ikke være en del af afgørelsen om hvor vidt hunden skal aflives. Jeg kan dog sige at havde det været min var den blevet aflivet, men det er op til dem selv.

• #8   26. feb 2014 Kevin > Skilt eller ej, det ændrer intet. Du skal kunne komme i kontakt med husets beboer. Så skiltet er helt uden betydning

• #9   27. feb 2014 Blackic E: Sagde jeg, at det skulle være lovligt hvis de har skilt? niks.

Jeg ville blot høre, for det er jo ikke forbudt at bruge sin sunde fornuft generelt.. Du kan og bør jo være opmærksom på hvilke signaler du sender til en fremmed hund.

• #10   27. feb 2014 Kan så oplyse, hvis der er skilte med her vogter jeg.
    Er din indgang på eget ansvar.
    Det siger forsikringen smiley
    Det med ringeklokken er noget løgn.
    Ellers må man komme ind ,når hunden er inde, eller bruge sin tlf.

Men snak du nu heller med ejer af hunden, det er en god start.
    Hvis der ingen skilte var.
    Eller anden årsag.

• #11   27. feb 2014 A-N > Det er ikke korrekt. Forsikringen har intet at skulle have sagt. Anmeldes bidet til politiet, så er der, skilt eller ej, overvejende sandsynlighed for at hunden bliver aflivet

Det er naturligvis ikke "løgn"

http://www.hundegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/557165-hundeloven_paa_egen_grund

• #12   27. feb 2014 (link fjernet)

• #15   27. feb 2014 Jeg snakkede med ham i dag igen og sklit eller ej, så måtte han indrømme at der ikke var et ved havelågen. Jeg melder det ikke til politiet, aflivning skal være hans beslutning hvis det er, ikke min.

• #16   27. feb 2014 Tror du ikk det var dig der sku aflives hvis det var din hund ?

• CecilieFS
    CecilieFS Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Svar: 2
    #17   27. feb 2014 Er det ikke det, ansvarsforsikringen er til? Eller er det kun udenfor privat grund?

Da min hund blev bidt, dækkede ejerne af den anden hund's forsikring dyrlægeomkostningerne uden problemer.

• #18   27. feb 2014 Kim j hvad er det lige du svarer på?

• #19   27. feb 2014 nr 5 der er noget galt med ejeren og den`s måde at opdrage en hund på hvis den bider!

• #20   28. feb 2014 Hoppede den op og bed dig i hånden, ellers stak du hånden ned til den?

• #21   28. feb 2014 det er sgu da også for dumt og gå ind hvor der er hund, bare glemt det og kom vider med livet.

Har været ude for det samme, fik ikke tøjet dækket, skete heller ikke noget med hunden, det var også fint nok for mig..

• #22   28. feb 2014 Morten s det er et totalt åndsvagt svar.

Nu har jeg selv haft ruhåret hønsehund de sidste 10 år, så jeg er ikke bange for at gå ind til en cockerspaniel. Kan man ikke opdrage sin hund ordentligt skal man bare ikke ha hund.

Lolwut det ved jeg sq ikke, jeg åbnede havelågen, som var ret lav, og så bed den. Det ville være ret naturligt for mig at lade hunden snuse til hånden, så jeg vil tror jeg stak den hen mod den?!?!

• #23   28. feb 2014 Vrøvl Morten. Man skal naturligvis forsvarligt kunne komme til folks hoveddør, og komme i kontakt med dem. Du skal ikke acceptere at være i en lovløs zone så snart du åbner folks havelåge.

• #24   1. mar 2014 Ikke det vilde, men den har da haft tænderne i smiley

profilbillede
  • #25   3. mar 2014 gå hen og bid ejeren i knæet så han får samme mærke HAHAHA smiley

• #26   3. mar 2014 Jeg kunne også be ejeren holde hunden og bide den i poten......

• #27   3. mar 2014 smiley

Kommentér på:
Hundebid

Annonce