1.091 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Pære danskere Pære danskere

21.000 pære danskere som er dels hjemløse bliver nu betegnet som indvandre og overgår til integrations ydelse fordi de ikke kan dokumenterer at de har opholds sig i Danmark 7 ud af 8 år.

Lyder fuldstændigt åndssvagt, men kommuner siger de bare følger loven - men kigger man lidt på logikken så kan de faktisk bevise det for at kunne få enten bistand eller integrations ydelse så skal de have en nem konto og ved henvendelse til banken få en udskrift af de hævninger som er foretaget - så hvad mon problemet er? jo det er besparende ikke at gå for dybt i om de har været i udlandet eller i Danmark.

Nu tror jeg ikke der er nogen hjemløs der lige tager flyet til Mallorca og er hjemløs dernede så lige her giver loven ingen mening speciel da kommuner ikke selv undersøger tingene men lægger bevisbyrden hen til den hjemløse.

Imens man sviner folk på bunden til så forgylder man flygtninge/indvandre på integrations ydelse som med specielle tillæg faktisk får over 5000 mere end en enlig dansker på bistand.

Og hvordan kan det så lade sig gøre? jo - det er fordi der gives et tillæg for at få folk til at lære dansk, æh????

Først napper man halvdelen af ydelsen og kalder det integrations ydelse og så kan man via andre kanaler belønne fordi det ekstra tillæg ikke er indbefattet af kontanthjælp loftet...

//citat

Det handler ikke om, at vi tror på Per Michael eller ej. Det handler om, at han skal komme med noget dokumentation for, at han har været i landet, og hvis ikke han kan det, så er han omfattet af integrationsbestemmelserne, siger områdechefen.

//citat slut

jamen jamen....han har måske ikke forstand på at bruge en computer eller måske ikke klog nok at finde oplysninger om at han har været i Danmark 7 ud af 8 år. Burde kommuner ikke hjælpe til at finde dokumentation?

Som hjemløs må der vælte rundt med dokumentation fra herberger, kirkens korshær - venner, bekendte så hvorfor uvane ikke at hjælpe den hjemløse med at finde dokumentation?

Billedet er fra en musik cd som aldrig blev til noget som jeg i samarbejde med Steen Rosenberg ville lave hvor indtægterne skulle gå til de hjemløse - det projekt blev nedlagt pga. økonomi.
Jeg ville endda gøre det gratis men andre indstanser ville så ikke.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pære danskere
Kommentér på:
Pære danskere

Annonce