{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
508 visninger | Oprettet:

Betale for Krondyr? Hest? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har hørt at kommer man til at køre en hest ned som er kommet ud af en indhegning. så er det faktisk ens eget forsikrings selskab som skal betale ejeren for hesten. selvom den var sluppet ud på offentlig vej...

Så kommer mit spørgsmål om det også gælder for Krondyr.. Jeg var så heldig at smadre ind i en flok igår aftes på vej til arbejde...
Så er pænt smadret idag. og bilen er direkte til skrot nu.

Heldigvis havde man ikke kasko på, når jeg har den alder jeg har, da det koster en arm.
Så undrede mig om jeg evt kunne komme til at skulle betale for et af dyrene, da den var øre mærket, og var stukket af et sted fra.
(Politiet undersøger hvor)

Da jeg allerede har mistet bilen, og ikke vil have forsikring ind i selvfølgelig..

Nogen der ved noget om det?
på forhånd tak. -Skytte-

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betale for Krondyr? Hest?
  • #1   23. maj 2008 Hmm, jeg ved ikke om det er sådan med krondyr.. Men hvis du havde kørt en hest ned havde du skulle betale, da der er en gammel lov hvor der står at hesten stadig er et transportmiddel (altså ligesom en bil). Men hvis hesten havde haft rytter på kan man være heldig at slippe, men hvis den er løs er det ens egen skyld...
    Nå men mht krondyr, så er det da ihvertfald ikke et "transportmiddel", så ved faktisk ikke om du får skylden... Man skulle jo syntes at det er ejeren af krondyret der burde betale når han ikke har lukket dem forsvarligt inde?! :s

• #2   23. maj 2008 okey...

Tja jeg ved det ikke.. Men håber det sgu ikke..
    det kostede lige 20-25000 bare for bilen, så nu skal jeg anskaffe mig en ny...

og ironisk nok hentede jeg den lige fra mekanikker, hvor jeg havde fået skiftet spedometer kabel, tandrem og vandpumpe... så den kørte som en mis igen...
    dog ikke særlig længe... smiley

• #3   23. maj 2008 Katja:
    hmm... okey. Det vidste jeg så ikke... håber ikke jeg hører mere i denne sag så. smiley

Kommentér på:
Betale for Krondyr? Hest?

Annonce