350 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Knald i låget Knald i låget

Nu kommer den tid på året hvor kæmpedrøn høres på alle tidspunkter af døgnet og hvor mange skal forbi apoteket og hente medicin til sine stakkels nervøse dyr.
Det årlige hærværk er også en tilbagevendende begivenhed og især postkasser er et yndet mål.
I Østjylland nåede en 20 årig at tage livet af flere postkasser inden det gik galt for ham selv…
https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2022-12-10-kanonslag-sprang-i-haanden-paa-ung-mand-under-haervaerk

Jeg gætter på at den unge mand har lært lektien og lagt krudtet fra sig for tid og evighed.
Vores hunde er “af samme årsag” vænnet til uforudsete høje knald (papirsposer o.lign.) helt fra hvalpestadiet og er ikke bange for de høje brag, men et par genboer har store problemer og sender dyrene på pension og familiepleje.

Hvad med alle jer herinde - har i problemer med knalderiet ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knald i låget
  • #1   10. dec 2022 Nu er det jo samme problem hvert år, men ingen vil lave forbud politisk om
    afskaffelse af retten til høje brag.

• #2   11. dec 2022 man kan vel sige at dem der sælger knald af den grimme slags slipper for billigt - jeg husker dog min spæde ungdom med de større kanonslag.

• #3   11. dec 2022 Danskerne bruger næsten en halv mia. kr. på krudt hvert år, men når man læser de årlige ulykkes rapporter forstår man ikke det stadig er tilladt.

“ I Holbæk blev en 28-årig mands hoved sprængt i stykker nytårsaften, da et ulovligt fyrværkeribatteri med 36 skud gik af, mens han stod bøjet over det for at tænde lunten.
    Nytårsaften i den midtsjællandske by Borup ramte en stor, men lovlig raket en 48-årig mand tilsyneladende direkte i ansigtet, der blev delvist bortsprængt.
    En 23-årig mand fra Frederikssund fik åbent kraniebrud og mistede meget blod, da en krysantemumbombe eksploderede. Manden døde få dage senere på Rigshospitalet af sine kvæstelser.”
    https://jyllands-posten.dk/indland/ECE7327654/FAKTA-De-seneste-12-%C3%A5rs-d%C3%B8dsulykker-med-fyrv%C3%A6rkeri/

• #4   11. dec 2022 Ja, det er helt enormt hvad der hvert år bruges af penge på fyrværkeri.

Der bliver der ikke sparet.

Selv synes jeg at fyrværkeri er så flot at se på. Men de der kæmpebrag, hvor huset nærmest ryster, det er noget møg.

Vi har heller aldrig haft problemer med vores dyr. Hunde som fugle.

• #5   11. dec 2022 Jeg husker så dog, det har været meget værre med kæmpe store brag, stort set hele mange dage før Nytårsaften. Det kommer nok også an på, hvor vi bor henne. Jeg bryder mig ikke om nytårsaften, for jeg har 2 katte, som får stress og de kan ikke finde ud af om de vil være inde eller ude, så får jeg også stress.

Jeg synes det skulle være et kommunalt anliggende, at der blev festfyrværkeri kl 24 på et passende sted i hver kommune landet over og så bare i 15 min slut prut finale smiley

• #6   11. dec 2022 Jaaaa jeg må sige at jeg som ung ikke tænkte så meget på det krudt der blev fyret af og har da selv som ung fyret kanonslag af - mere engleagtig er jeg ikke smiley

• #7   12. dec 2022 Helt enig Leon og jeg har da også fyret kanonslag af i mine unge dage og jeg tror også det er en generationsforskel.
    Det er nok mest unge og midaldrende der fyrer af for jeg ser sjældent at det er gamle brokkehoveder i 70’erne (som mig) der tænder lunten 😀

• #8   12. dec 2022 Du er da godt nok ved at blive røvkedelig, Cody - tag dig nu sammen smiley smiley smiley smiley smiley

• #9   12. dec 2022 Cody N jeg husker også en der blev kaldt for en stryger og så gav et godt knald - altså et kanonslags knald og så var der enøres kineser - 2 øres kineser - 5 øres kineser også så var der de større og en af de støre var ved at koste mig et eller andet en nytårsaften på de tidlige morgentimer - men jeg slap.

• #10   13. dec 2022 Ja jeg husker skam godt hvordan jeg sad og flettede måtterne med 5ørers kinesere op og gemte den lange lunte der bandt det hele sammen 😀
    Jeg mindes også at vi skrabede celloid af cykelstyr og futtede det af i opgange.
    Husker også at jeg fik fat i et kilo rød fosfor der lyste hele gaden og boligblokken op, men husker desværre også at det brændte hul i asfalten.
    Du kan sikkert også huske frøerne som er udgået og solene som man vist stadig kan købe og senere kom der tynde magnesiumstænger der sprang i alle retninger når man trådte på dem 😄
    Ja vi har åbenbart ikke været for gode selv i vore unge dage Leon 😇

• #11   13. dec 2022 Cody N magnesiumstænger husker jeg ikke eller ikke lige nu og husker du ikke stinkbomberne i glasampuller og hvor man knuste sådan en og der så kom til at lugte af rådden æg smiley

• #12   13. dec 2022 Jeg kan da læse her, at vi har 2 bisse smiley - det var dem, som rendte ude og knaldede løs, sådanne nogle bisser har vi heldigvis ikke mere, udover at I knaldede løs, lavede I så også Nytårsløjer, flyttede rundt på div skraldespande, kom kanonslag i div røde postkasser, blokerede porte og dørindgange og sikkert meget mere smiley smiley smiley

• #13   13. dec 2022 Ja Jetset vi var sku nogle værre terrorister, men tøserne elskede at hænge med for at se hvad vi mon nu kunne finde på 😄
    Jeg mindes dog ikke umiddelbart at have sprængt noget i luften 😇

• #14   13. dec 2022 Leon jeg husker udemærket stinkbomberne (smørsyre) der ubemærket blev smidt på dansegulvet så folk uværgeligt trådte på dem på et tidspunkt hvorefter dansegulvet hurtigt blev tømt og jagten gik ind på de skyldige 😄

• #15   13. dec 2022 Cody N griner smiley

• #16   13. dec 2022 Ja, jeg griner også smiley smiley smiley

Kommentér på:
Knald i låget

Annonce