3.138 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

kasper .
kasper .
Følger: 1 Emner: 56 Svar: 653

Kendetegn for forskellige vej? Kendetegn for forskellige vej?

Hej,

Tænkte på om der endeligt er nogle bestemte kendetegn for de her vejtyper:

Byvej (hvornår er man uden for byen hvis man ikke ser skiltet der viser det?)
Landevej (uden fartskilte)
Motortrafikvej (hvis man igen ikke ser skiltet?)

Ved godt der er skilte der viser fart mange steder, men nu har jeg været ude og kører på landet med min far hvor når man kører igennem nogle af de meget små byen ikke kan se forskeld på om det er by eller landevej.. nogle kendetegn UDOVER SKILTE?

Er igang med at tage kørekort, og har først toeri igen imorgen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Fjerne tag på carport 2.000 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kendetegn for forskellige vej?
  • #1   28. maj 2008 altså hvis du køre en i en by, kommer der somregelt et byskilt.. så må du køre 50 km/t.. hvis du ikke ser byskiltet, ja så du bare ikke en vågen nok billist smiley

og når der er en vej, med nogle marker og lidt træer osv, det hedder somregelt en landevej smiley her er det tilladt og køre 80 km/t , hvis ikke andet er vist,.

ellers så køre man også mest rundt og hvor man ligesom bor / arbejder,. så man lære jo hurtigt hvor hurtigt du må køre de forskellige steder, og så behøves du ikke og være så focuseret på trafikskiltne.

• #2   28. maj 2008 Der vil <b>altid</b> være skilte som betegner hvor hurtigt du må kører.
    Hvis du overser dem, skulle du eller din kørerlærer nok overveje hvorvidt det er ansvarligt at sætte dig bag et rat smiley

Ellers så er der jo også de kære kørebanestriber.
    Varslingsstriber - Ned med farten, ingen overhaling. Findes tit i tæt bebyggede områder eller på vej til uoverskuelige vejsving osv.

Alm. / brudte kørebanestriber - Overhaling tilladt, ofte 60-80 km i timen.

<i>osvosvosv.. </i>

• kasper .
    kasper . Tilmeldt:
    aug 2007

#3   28. maj 2008 Det var nemligt vejstriber jeg tænkte på, om de var noget specielt kun på landeveje, kun i byer osv smiley

Jeg skal kører i ballerup i dag, så er folk advaret ^^

• #4   28. maj 2008 Altså på landevejen er der enten spærrelinier, eller igen, de brudte. Og hvis du er langt ude på landet er der ofte slet ingen.

Jo tak smiley

• Kværulanten .
    Kværulanten . Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 511
    #5   28. maj 2008 Du kan ikke se på midterstriberne om du er i by eller på landet. Dem der mener det forholder sig sådan har ikke fulgt med i teori da de tog kørekort.

• kasper .
    kasper . Tilmeldt:
    aug 2007

#6   28. maj 2008 Var ikke alene midterstriberne jeg mente, men også "yderstriberne"? jeg mente smiley

• #7   28. maj 2008 Kværulanten.
    Nej selvfølgelig kan man da ikke udelukkende se på kørebanestriberne hvorvidt man befinder sig i by eller vej, men de kan være en hjælp.

• Kværulanten .
    Kværulanten . Tilmeldt:
    feb 2008

#8   28. maj 2008 Der findes fuldt optrukne dobbelte og enkelte spærrelinjer i byen og på landevejen. Der findes brudte midterstriber i byen og på landevejen. Der findes brudte og fuldt optrukne kantstriber i byen og på landevejen.
    Der findes manglende kørebanestriber i byen og på landevejen.

Hvori består hjælpen?

Lad være med at bruge striberne til at finde ud af om du må køre 50 eller 80 og hold istedet for øje med skiltene.

• kasper .
    kasper . Tilmeldt:
    aug 2007

#9   28. maj 2008 Så der er ingen forskeld på om en vej har bredde striber i yderkanten af vejen og veje der har smalle?

• Kværulanten .
    Kværulanten . Tilmeldt:
    feb 2008

#10   28. maj 2008 ikke medmindre du vil påstå at bredden skifter i det øjeblik byskiltet passeres...hvilket den ikke gør.

• kasper .
    kasper . Tilmeldt:
    aug 2007

#11   28. maj 2008 påstår ikke noget, spørger .. er <b>igang</b> med at tage kørekort og spørger til råds smiley

• kasper .
    kasper . Tilmeldt:
    aug 2007

#12   30. maj 2008 Well.. det gik helt godt, både med hastigheden osv. min kørelærer sagde det svarede til at jeg havde haft 8-10 timers køretimer med kørelærer inden de første 2 timer jeg havde på vej her smiley

Kommentér på:
Kendetegn for forskellige vej?

Annonce