{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
255 visninger | Oprettet:

Det er altså vores egne penge !!! {{forumTopicSubject}}

Her i eftermiddag blev vi ringet op af vores bank - vi har gennem 2022 hævet 95.000 kr. på vores bankbog, så nu skulle de vide, hvad vi havde brugt vores egne penge til (vi havde hævet 5 - 10.000 kr. ad gangen)

Noget med, at det er finanstilsynet, der forlanger at bankerne holder øje med hævninger.

Vi synes det er lige skrapt nok - det er jo ikke kæmpe summer det drejer sig om, og vi er langt fra rige, men solgte vores campingvogn sidste år, og har derved fået lidt mere på kistebunden.

Helt ærligt, hvad mener I, synes I det er i orden ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det er altså vores egne penge !!!
  • #1   8. maj 2023 Å.R. jeg syntes at systemet går for vidt.

• #2   8. maj 2023 Enig Leon L

• #3   8. maj 2023 Helt enig, det er gået alt for vidt.

Jeg kan sikkert også risikere sådan en opringning, for jeg vil helst betale med kontanter, og det skal de ikke blande sig i!

Jeg kunne forstå det dét, hvis der gik urimelige beløb ind og ud af en konto, men ikke når der er tale om mindre beløb der tydeligt er til normalt forbrug.

Der er sikkert mange andre, ikke mindst rige, der burde ses bedre efter i kortene.

Jeg er meget stædig omkring det her, for overvågning kan også gå for vidt!

Ikke mindst bliver der jo 'bagom ryggen', arbejdet på at stoppe med betaling af kontanter, og det vil jeg modarbejde alt jeg kan.

• #4   8. maj 2023 Jamen uden at være fræk, så er det jo småpenge, hvorfor går de efter små fisk ?? - Nej og hvad rager det banken, hvad kunderne bruger deres penge på, så længe det ikke handler om millioner.

Jeg synes man godt kan forlange, hvorfor de spørger, 95.000,- er jo bare en månedløn for nogen. Men siden hvidvaskning er poppet op, så handler det åbenbart om "småpenge", det er da at gå i små sko.

Hvorfor fanger de ikke de store fisk, der er så meget teknik i dag, så det er muligt, synes kun at høre om ganske få, men Dubai er populært.

Men denne her historie, den er godt nok for meget ....

• #7   8. maj 2023 Nej, jeg kan ikke forstå at man spørger til 95.000 kr. på et år for to personer.

Det er ca. 7900 kr. pr. mdr.

Man regner med at een person bruger 3300 kr. pr. mdr. , før inflationen, til mad og drikke, og så kommer diverse.

Der skal altså være rimelighed i det.

• #8   8. maj 2023 Her er hvad der står:

Hvornår skal banken spørge hvor pengene kommer fra?

Hvis en kunde foretager transaktioner, der er usædvanlige for kunden, er banken forpligtet til at undersøge dette nærmere. Dette er nødvendigt for at afdække, om transaktionen er mistænkelig, og om banken derfor er forpligtet til at foretage underretning herom til Hvidvasksekretariatet hos SØIK.

• #9   8. maj 2023 #5 - HK, ja, de rige har det sjovt smiley - jeg skulle også forklare, da jeg overførte penge til en anden bank, jeg skulle også dokumentere, de sagde de bare skulle vide, hvor pengene kom fra - ja, fra min forretning, jeg er ikke kriminel og driver ikke ulovlig virksomhed, tænk at det er blevet sådan i DK, skandale smiley

• #10   8. maj 2023 Før de begynder at undre sig, så synes jeg, det skal handler om usædvanlige mange millioner, det har jeg desværre ikke smiley - der er så meget kontrol i dag, så de kan se, hvornår vi står op og hvornår vi går i seng.

Stop den unødige kontrol.

• #11   8. maj 2023
    Mon ikke det er bankernes dårlige samvittighed, der gør dem så nidkære i deres søgning?

• #14   8. maj 2023 Ja, Cris - men de behøver ikke at undre sig over, at trådstarter her hæver 95.000,- over 12 måneder, det er jo latterligt.

• #16   8. maj 2023 Det har du nok ret i. Men jeg synes de bør tænke over, hvor mange muldyr de skal have kontrol over. Det må være til at overskue og med det, mener jeg, at nogle store fisk kan de godt fange ude i den store verden.

• #17   8. maj 2023 Ja tænk hvis de fangede bare en af de store fisk så vil Danmark have en milliard overskud på den konto smiley

• #19   8. maj 2023 Jojo du ser også hvordan Danmark og SKAT går på kompromis og lader svindlerne beholde x-antal milliarder smiley

• #21   8. maj 2023 Jaaaaaaa Jojo der kan du bare se smiley

Kommentér på:
Det er altså vores egne penge !!!

Annonce