{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
325 visninger | Oprettet:

Nabokrig {{forumTopicSubject}}

https://www.tv2nord.dk/mariagerfjord/nabokrig-eskalerede-voldsomt-chikane-har-foert-til-1000-politianmeldelser

Jeg har set denne og kan se hvad uvenskab betyder, her er det ikke krig, men det ligner vores opførsel overfor folk der tænker anderledes end flertallet.

Så som i den store verden er vi meget ens.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nabokrig
  • #1   18. jun 2023 Den har jeg os set.
    Stakkels børn at vokse op ved sådan forældre.

• #2   18. jun 2023 Ja det ligner kampen mellem Rusland og Ukraine.

• #3   18. jun 2023 Tænker mest på deres børn. Tænk at vokse op under sådan forhold.
    Børnene kan jo os ende med Ptsd.
    Forstår ikke man sætter børnenes trivsel højere end ens egen stædighed.

• #4   18. jun 2023 ÅH ja så det da det var på tv og der må være nogen der ikke har et liv smiley

• #5   18. jun 2023 Som nævnt tidligere har jeg selv været i nabokrig. Det er absolut ikke sjovt på nogen måde. Havde aldrig troet at det kunne ske.

Det tager lang tid, slider på een hver eneste dag, især da den nabo nægtede at følge sin egen bestyrelse trods flere skrivelser, og bare fortsatte sin adfærd.

Tilsidst var der ikke andet end udsmidning tilbage, en evt. retssag tilfølge, tilsagt fra ejers advokat, og det var først da, naboen stoppede sin adfærd.

Men det tog også godt 3 ½ år.

Det har virkelig ikke været rart.

• #6   18. jun 2023 Ja, det er en drøm, når man har gode naboer, hvis man bor tæt. Jeg ved ikke, hvor tolerant jeg er, jeg har stort set gode naboer, undtagen den nabo jeg deler skel med. Jeg synes selv, jeg er en god nabo, som kommer med forslag o.lign., men det bliver ikke modtaget.

Jr. min tråd om - nej, jeg kan ikke i skrivende stund huske, hvad jeg kaldte den, men den blev oprettet her i foråret. Kort og godt handlede det om, at jeg hvert forår får henvendelse fra min nabo om at få savet, fældet, skåret ned til passende højde, for det genere og bla bla. Jeg har foreslået for flere år siden, vi skulle have noget nyt i skel, men ingen reaktion. Jeg har sagt, de er velkomne til at save, skære ned og fjerne det som genere dem, men intet er sket. Da jeg ikke ville gøre det, truede de med Hegnsyn, vi skriver juni nu, og jeg har intet hørt og heller ikke kan se, at der er blev fjernet skåret eller sket andet i det skel.

Det er så nemt at klage, det er så åbenbart straks nemmere at klage til naboen, skal lige siges, det meste står i skellet. Lortenaboer, kalder jeg dem.

• #7   18. jun 2023 Cris7 jeg tænker at det boligselskab du bor i er dårlige til at håndtere konflikter - det kaldes også for at være konfliktsky og ja hvor når er nok nok smiley

• #8   18. jun 2023 Jetset husker godt din tråd og jeg tror du er en god nabo smiley

• #9   18. jun 2023 Det synes jeg også selv, Leon, de må gøre, hvad de vil, de vil så åbenbart kun brokke sig og true med Hegnsynet smiley

• #10   18. jun 2023 Ja, jeg husker tråden Jetset, ka' heller ikke lige huske hvad den hed.

Det er frygtelig træls at skulle igennem, især når almindelige normer, opførsel, og dannelse mellem naboer bliver udfordret/overtrådt, istedet for i al mindelighed at kunne finde en løsning.

Jeg har også altid haft gode naboer, ingen problemer. Ikke før denne nabo flyttede ind.

• #11   18. jun 2023 #6

Er det ikke denne tråd som du lavede?

https://www.baboom.dk/forum/kommunikation/623673-naboer_____

• #12   18. jun 2023 #7 Leon

Vi har hver vores ejer, huset støder bare op til hinanden. Hvilket gjorde det mere besværligt.

Men naboens bestyrelse var på min side, og det var også dem som fortalte at naboen havde anmeldt mig til politiet for trusler. Ellers ville jeg ikke ha' vidst det. Men jeg har aldrig hørt noget som helst fra politiet.

Men jeg fik pludselig 3 stk. rekommanderede breve på een gang fra min (nye) ejer, hvor den værste paragraf blev brugt. Nemlig, at jeg havde truet naboen, og kunne blive smidt ud.

Det var frygtelig at få sådanne breve, især når det er direkte løgn fra naboens side. Så jeg måtte ha' min bestyrelsesformand til at skrive til min ejer om sagen. Naturligvis efter min bestyrelsesformand havde tjekket op på det hele med naboens bestyrelsesformand.

Jeg kunne ikke selv, jeg var slået helt ud, ikke mindst over at en sag, som burde være simpel skulle udvikle sig på den måde.

Tilsidst var jeg nødsaget til at skrive til naboens ejers advokat. Som så ringede til mig. Hun var rigtig rar, og havde set de klager jeg havde indgivet til bestyrelsen. Hun forklarede hvor svært, og hvor meget det kræver at få en person smidt ud. Men også at hun heller ikke ville ha' fundet sig i adfærden hvis hun havde været mig. Hun ville tage hånd om det, hvilket hun gjorde meget hurtigt.

Det skal måske lige nævnes at jeg sagde at jeg ikke ønskede naboen smidt ud, kun at adfærden stoppede.

• #13   18. jun 2023 Jetset du har vel Fock fingeren den kan bruges meget diplomatisk smiley

• #14   18. jun 2023 Cris7 alle kan sige at man har truet noget andet er om det holder i byretten og desværre findes der jo folk som lyver så meget at de pludseligt selv tror på deres løgne.

• #15   18. jun 2023 Trådens link - hvor "krigen" starter med den Private Fælles Grusvej, som bliver af kommunen lavet om til Privat Vej - synes den er misvisende.

Jeg bor selv på en Privat Fælles Vej, som betyder, at vi selv skal vedligeholde den med snerydning osv., men alle uvedkommende kan færdes, gå, køre på den.

Det er jeg faktisk træt af, jeg er ikke den eneste, men vi kan os der bor på den vej ikke lukke den af for uvedkommende, det kan jeg ikke forstå, nogen som kan forklare ??

• #16   18. jun 2023 Jetset den kan jeg godt forstå er svær smiley

Kommentér på:
Nabokrig

Annonce