400 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Anklagemyndighed varetægtsfængsler dybt dement! Anklagemyndighed varetægtsfængsler dybt dement!

https://nyheder.tv2.dk/politik/2024-02-20-hans-demente-far-er-sigtet-for-doedsvold-min-fars-hjerne-er-doed

Ingen tvivl om at det er forfærdeligt at en 99 årig kvinde er død efter mødet med en dybt dement mand på samme plejehjem.

En kvinde der inden hun desværre døde, ikke ønskede at den demente mand blev tiltalt, fordi hun var klar over at han ikke vidste hvad han gjorde.

Alligevel rejser Anklagemyndigheden tiltale, og den demente mand varetægtsfængslets og bliver indlagt på Psykiatrisk Afd.

Det er ikke en måde at gøre det på!

Anklagemyndighederne har rigeligt at se til, og kunne have handlet anderledes.

Hvad har de tænkt sig? At få en sejr på papiret? Indkassére penge?

Den demente mand kan jo ikke sættes i fængsel, det er han alt for syg til.

https://www.tvsyd.dk/kolding/hans-far-er-varetaegtsfaengslet-for-et-doedsfald-han-ikke-husker

Der er noget galt!

Vi lever i et retssamfund, som kan være godt. Men der skal stadig være balance i ting.

Jura er kold som is, og det er ikke godt! Sund fornuft bør også tages med.

Hvad mener I om sagen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskift af jord med muld i bede 3.000 kr.
  • Starthjælp til en benzinbil 220 kr.
  • inst af opvaskemaskine 500 kr.
  • Køleskabsreparation 1.380 kr.
  • Reparation af Samsung vaskemaskine 800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anklagemyndighed varetægtsfængsler dybt dement!
  • #2   27. feb 2024 Ja, det er også meget tragisk. Men det er nok sådan, at i 1. omgang, så ser de på hændelsen og i næste omgang må de finde ud af, hvad gerningsmanden består af, dem som er virkelig syge i hovedet, de kommer som regel ikke i fængsel, og her er der tale om en virkelig syg mand.

Havde de nu haft automatiske låste døre på dette plejehjem, så ville ikke nogen uvedkommende kunne komme ind, undtagen personalet, mon ikke det er på tide at tænke i de baner.

Men atter en skandalesag i plejesektoren og hvor må plejepersonalet have det dårligt, hvem burde have været der, inden der skete denne sørgelige hændelse !!

• #3   27. feb 2024 Jeg kommer også i denne her forbindelse til at tænke på, hvad der skete med den 2. plejehjemssag: https://politiken.dk/danmark/art9684120/81-%C3%A5rig-n%C3%A6gter-sig-skyldig-i-drab-p%C3%A5-syg-hustru-p%C3%A5-plejehjem

Jeg har ikke hørt, hvor langt de er kommet med den, den er også virkelig sørgelig, men bare på en anden måde.

• #5   28. feb 2024 Cris7

Jeg er ikke enig med dig i denne sag fordi man SKAL isoleres hvis man er til fare for andre og det uanset hvad årsagen er.
    Jeg kan ikke se hvordan sagen kunne være håndteret anderledes for når dødsårsagen er vold inddrages politiet automatisk og derefter er en tiltale nødvendig for en domsafsigelse så den skyldige kan isoleres.
    Uden dom er risikoen for en gentagelse jo til stede når manden ikke er isoleret smiley

• #9   29. feb 2024 Ork jo, der er masser af penge, men Danmark vil hellere yde tilskud til krige, militærudstyr, sende penge ud af landet til alverdens elendighed.

Danmark er ikke Large, når det gælder psykiatrien, sundhedssektoren, de hjemløse, vores børn og unge + ældreplejen og m.m.m., så er der ingen penge, det passer jo ikke.

Jeg giver ikke en øre udlands, kun til vores egen elendighed, dog ved jeg godt, at jeg giver udlands via skatten, men det kan jeg ikke styre, de skalter og valter med vores penge, som det passer dem, jeg er bare så træt af dansk politik, og synes faktisk, det er den værste regering vi har haft i mands minde.

• #10   29. feb 2024 Jeg synes også at det er den værste regering vi har haft. De gør nøjagtig hvad der passer dem.

Alle de mange ekstra ansatte akademikere i embedsværket, m.m. Det er helt vildt.

Løkkes nye 'slot' i Amerika, til den nette sum af 86 millioner, mindre kunne det selvfølgelig ikke gøres for.

Alle de fejl som er begået, som koster dyrt i kommissioner og advokatsalærer.

Vi har uanede penge til alt der ikke gavner ældre, skoler, velfærd; i det hele taget som ikke gavner de almindelige danskere.

Kommentér på:
Anklagemyndighed varetægtsfængsler dybt dement!

Annonce