812 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Depositum ved flytning. HJÆLP ! Depositum ved flytning. HJÆLP !

Hej , min kæreste og jeg er lige flyttet ud fra vores gamle lejlighed hvor vi havde stilt nogle ting ud til storeskrald under oprydningen. Vores udlejer ringede så et par dage senere og sagde at det var for stort til de ville tage det med (TV og en lille lampe), og jeg lovede at vi kom senere på ugen for at hente det. Han ringede ugen efter og sagde at vi kunne komme og hente vores depositum minus 1000 kr. Pga manglende oprydning(Vi havde glemt og hente de ting) og jeg sagde at vi kunne hente tingene når vi kom efter depositumet. Hans kommentar til det var: "Det for sent min pige, i har ikke spillet med åbne kort og sådan bliver det". Jeg fik min far til at tage med ud til og hente pengene, men udlejeren nægtede stadig at give os de sidste 1000 kr.

Hvad gør man ved det? Jeg kan godt se jeg burde have hentet de ting men 1000 kr. helt ærligt. Det kan da ikke være lovligt?
Vi har snakket med politiet, men de vil ikke gøre noget ved det, så den løsning er udelukket.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Depositum ved flytning. HJÆLP !
  • #1   20. jul 2008 Det er jo op til udlejer at bestemme...
    Jeg går ud fra det er privat...
    Og derfor har de meget frie hænder...

• #3   20. jul 2008 som du selv siger.. du burde havde hentet de ting. . han har taget en pris, for selv og fjerne det, og det kan du ikke gøre meget ved. .

måske har du en lille chance i retten, men det skulle kun være pga princip så. .

• #4   20. jul 2008 Der nok ikke så meget og gøre, i kunne have hentet de ting. På den anden side skulle han nok sige at han tog 1000kr for det

• #5   20. jul 2008 Vil mene det er din egen fejl.

Han kan ikke bare ha noget lort til at ligge indtil du har tid til at fjerne det.

• #6   20. jul 2008 Vi har hentet tingene selv, men han siger at han beholder pengene alligevel ? Forstår bare ikke man kan få sig til at gøre sådan noget over for 2 unge mennekser. Det er ikke så meget pengene, det er mere det at han bliver ved med de næste lejere, hvis ikke der bliver gjort noget ved det..

• #7   20. jul 2008 Simon H.N - smiley PubiMan smiley .: Der er den ordning derude, at hvis man har noget der skal til storeskrald, stiller man det ved hans trailer udenfor bygningen, og det er han selv indforstået med. Storeskrald har ikke været der endnu, så jeg kan ikke se hvordan man kan sige at de ikke vil tage det med?

• #8   20. jul 2008 Tja så prøver han bare at snyde jer.

• #9   20. jul 2008 Ja, men hvad kan man gøre? det vigtigste er ikke at få pengene tilbage, men give ham en lærestreg.

• #10   20. jul 2008 hey.. få en kvittering på at han har bortskaffet det til 1000kr, og hvis ikke han kan det, så går i bare til LLO.. lejernes lands organisation, og så ser om de ikke kan give jer et råd.. for private udlejer kan være nogen svin, men de er også til at få ned med nakken. c

• #11   20. jul 2008 Den eneste lærestreg han kan få er jo at han ikke får de penge. Det er nu småpenge så regner han nok ikke med at du gider til at gå vidre med det.

• #12   20. jul 2008 christian N: okay, jeg havde også regnet med at ringe til dem i morgen. Men skal man være medlem eller noget?

Simon H.N - smiley PubiMan smiley .: 1000 kr er ikke småpenge for en udeboende studerende smiley Men ja, ellers skulle man melde nogle af de ulovlige ting der er ved lejligheden.

• #13   20. jul 2008 ring til LLO . de kan sætte skub i tingene.. har selv været ude for noget af det samme..når først de tager fat i dem afleverer de som regel.. respekt.. hehe

• #14   21. jul 2008 jesper og C: okay tak smiley

• #15   21. jul 2008 Puller .: fordi min kæreste ikke kom hjem inden udlejeren tog afsted, så vi ville tage derud en anden dag, hvor vi også kunne kigge på lejligheden med ham, og få depositum tilbage.

Jeg har ikke brug for at høre at han har ret til det, og det er okay, for det synes jeg bestemt ikke det er! det er sku tyveri, når det ikk er en del af aftalen. Jeg vil bare høre nogle forslag til hvad man kan gøre for at få de penge tilbage, eller give idioten en lærestreg.

• #16   21. jul 2008 jeg var ikke medlem, og der hjalp de.. havde en udlejer som lovede og lovede, men der skete aldrig noget, men har meldt mig ind, for de penge er godt givet ud.

Kommentér på:
Depositum ved flytning. HJÆLP !

Annonce