{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
452 visninger | Oprettet:

H P
H P
Følger: 1 Emner: 121 Svar: 335

Opkrævning 2md efter fraflytning {{forumTopicSubject}}

Hej
Skal lige høre om dette kan være rigtigt
JEg opsagde min lejlighed per 1 august, fraflyttede lejligheden 1juli og 4 juli var der fraflytningsgennemsyn
De valgte kun at høve for en halv måneds husleje den første Juli i stedet for en hel måned

den 11 august fik jeg den endelige flytteopgørelse og de overførte det resterende indskud

så den 3 september, altså 2 måneder efter de havde fået overdraget lejligheden kom der en opkrævning på 1 halv måneds husleje som de nu lige pludselig syntes de ville opkræve

Må de gøre det på denne måde

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opkrævning 2md efter fraflytning
  • #1   2. okt 2008 Prøv og spørg http://www.lejerneslo.dk/ det har de styr på smiley

• Sofie Y
    Sofie Y Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 44
    #2   2. okt 2008 Var det en privat udlejer eller gennem en boligforening?
    Vil ikke hænges op på det, men mener faktisk at medmindre man har en aftale på skrift, står man altid som lejer som den svageste part ..

• H P
    H P Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 121 Svar: 335
    #3   2. okt 2008 § 86. Opsigelsesvarslet er 3 måneder til den første hverdag i en måned, der ikke er dagen før en helligdag. Dog er opsigelsesvarslet 1 måned for de i § 82, litra a og d, nævnte lejeforhold.

Stk. 2. Ved opsigelse efter § 82, litra b, og § 83, litra a, har lejeren krav på et opsigelsesvarsel på mindst 1 år til aftalt flyttedag.

Stk. 3. Fraflytter lejeren inden opsigelsesvarslets udløb, skal udlejeren bestræbe sig på at genudleje det lejede. Hvad udlejeren indvinder eller burde have indvundet ved genudlejning, skal fragå i hans krav over for lejeren.

sådan står der i lejeloven og stk 3 må jo betyde jeg ikke skal betale

Kommentér på:
Opkrævning 2md efter fraflytning

Annonce