{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
887 visninger | Oprettet:

Livmoderkræft - smitterisiko {{forumTopicSubject}}

Jeg har bare et spørgsmål

Fandt ud af idag at kærestens eks har fået livmoderkræft som kan smittet via sex. Da de var sammen brugte de ikke beskyttelse udfra hvad jeg ved men tror hun brugte p piller.

Vi bruger helelr ikke beskyttelse da vi gerne vil være gravide igen da jeg tabte barnet i uge 8 her for 2 uger siden.

Er det muligt at blive smittet ? altså nu har jeg fået diverse underlivsundersøgelser pga den spontane abort og der var alt fint med livmoderen.

Burde jeg være bekymret eller tjekke mere op på det eller ?

Nogen som kender til dette ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Livmoderkræft - smitterisiko
  • #1   27. jan 2009 altså som jeg har hørt det kan de komme igennem sex, så vil jeg mene ja.. men er ikk sikker! prøv og spørg en læge

• #2   27. jan 2009 Må spørge oppe på sygehuset på fredag hvor jeg skal skannes igen for at tjekke på alt er ude og iorden smiley

Han kan vel ikke bære rundt på sygdommen ? eller

• #3   27. jan 2009 jo det kan han vidst godt der de som de siger reklamen smittes via sex, :s .. det er jo en slags virus.

• #4   27. jan 2009 okaj så skal jeg helt klart snakke med dem deroppe for hvis når det lykkes os at blive gravide igen vil jeg sq ikke igennem det andet osv :S

• #5   27. jan 2009 (link fjernet)

der står der noget om det men det var vidst sådan at kræften ikke kan spredes ved sex men HPV kan efter hvad jeg lige skimte igennem

• #7   27. jan 2009 Kenny: ville jeg da også gøre uanset hvad. skrev tidl jeg skal på sygehus på fredag så der spørg jeg uden tvivl det er mere hvis nogen nu skulle havde prøvet noget lign så ville jeg da bare høre det fra dem også smiley

Spørger altid lægen hvis jeg er i tvivl om noget som helst

• #8   27. jan 2009 Kenny : skrev jeg ikke var sikker, så hun skulle spørge en læge hvis det var rettet til mig, men reklamen der reklamere for det, siger netop det kan komme via sex ;S

• #9   27. jan 2009 Kenny: burde jeg være ellers havde de nok opdaget det af alle de gange de undersøgte mig da jeg blev indlagt for 2 uger siden smiley

Men hellere spørge en gang for meget. jeg kom bare til at tænkte da jeg så hun havde fået det. kan jo også komme fra en anden ikke da de jo ikke har været sammen i lang tid

• #10   27. jan 2009 Livmoderhalskræft skyldes HPV som kan overføres sexuelt. Så hvis din kærestes ex har det, så er du også i risikogruppen. Jeg går ud fra du ikke er vaccineret eftersom du spørger her (?)
    HPV kan give kræft i livmoderen og i halsen/svælg, gæt selv hvorfor...

Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til din læge.

• #11   27. jan 2009 Jesper: jeg skal ringe til kolding sygehus imorgen for svar fra blodprøve. så kan samtidig lige snige det ind i samtalen. de burde vide det da det er den afdeling jeg er under pt pga min spontan abort og skal skannes på fredag så kan de vel lige så godt tjekke det når nu jeg alligevel skal af med tøjet smiley

• #12   27. jan 2009 de fleste rammes af HPV ved sex da det er et ganske normalt forkommende virus, dvs at drenge kan også sagtens bære det. Det er så bare ikke altid at det udvikler sig til det onde kræft.
    Men snak da lige med dem på sygehuset

• #13   27. jan 2009 Ok men skal siges hun først lige har fået det og de har ikke været sammen godt 8 mdr

• hejdu
    hejdu Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 20 Følgere: 20 Svar: 282
    #14   27. jan 2009 Smitterisikoen er ret stor, eftersom rigtig mange ikke bliver smittet, men
    bare er bærere...

Du skal nok tjekke op på hospitalet, som du selv siger. smiley
    Er ked af at høre det med tabet. smiley

• #15   27. jan 2009 Natspermen: takker det har været hårdt at tabe det når man nu ønsker sig det så meget men sådan er det nu engang. der er ikke andet for vi må op på hesten igen og igang med at prøve igen hvilket de sagde deroppe jeg abre kunen da alt så godt ud i mit underliv så det ikke fordi jeg fejler noget. fik lavet 5 underlivsundersøgelser under indlægget.

Så de burde egentlig havde set hvis der var noget ? da de jo laver en undersøgelse af livmoderen

men ringer og forhører mig om det når jeg alligevel skal ringe til dem smiley

• hejdu
    hejdu Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 20 Følgere: 20 Svar: 282
    #16   27. jan 2009 <b> * AHLC *</b>

Okay d; Det var godt smiley

• NaTaScHa !
    NaTaScHa ! Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 319
    #17   27. jan 2009 virussen hedder HPV - og lad mig lige sige : Der er MEGET langt fra at få smitten til at få livmoderhalskræft!!!
    Det er ikke sikkert at du udvikler celleforandringer selvom du bærer smitten, dog kan du smitte videre...
    Celleforandringer kommer i 3 stadier. Lette, middel og svære. Starter som lette og stopper som regel der og går i sig selv igen.
    Lægen eller sygehuset tager jævnligt prøver (hver 3. mdr) enten i form af celleprøve eller biopsi hvis man får celleforandringer.
    Når og HVIS man når til stadiet celleforandringer, så bliver man indkaldt til keglesnits-operation, som er en operation hvor de fjerner et lille bitte stykke af livmoderen i bunden (hvor celleforandringerne sidder) og så er det så det.....
    Uheldige ender så med at keglesnittet ikke hjælper.... Derved laver man en grundig undersøgelse og vurderer om et evt. nyt keglesnit vil hjælpe eller om man skal fjerne livmoderen....

Derfor er det fandens vigtigt at i tøser husker at komme til jeres celleprøve, man bliver indkaldt det år man fylder 23 - og gør i ikk, så er det pisse vigtigt at bede om en tid selv. Det foregår hos egen læge.

• #18   27. jan 2009 Det er ikke al livmoderhalskræft, der udløses af HPV... Men smittes man med virusset, kan det forårsage celleforandringer i vævet, som kan udvikle sig til kræft, men det kan også bare ligge i dvale og aldrig blive til noget...

Når man bliver 23, får man brev om at skulle have taget en celleprøve fra livmoderhalsen hvert 3. år, og på den måde er der gode chancer for at eventuelle celleforandringer bliver opdaget i tide...

Tro desuden ikke at I er på den sikre side, når I dyrker oralsex, for HPV kan også forårsage celleforandringer i mandlerne og halsvævet, som også kan udvikle sig til kræft, hvis man trækker nitten...

• NaTaScHa !
    NaTaScHa ! Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 319
    #19   27. jan 2009 AHLC kan se du er 23 - kan du komme afstd med dig og få taget en prøve ;o) Grunden til u ikke er blevet indkaldt er sikkert at du har været gravid - man må ikke tage celle-prøver under graviditet, da der er risiko for fosterskader eller abort.

Jeg er inderligt ked af at læse om dit tab, og jeg håbr du har det godt efter omstændighederne.

• monika n
    monika n Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Svar: 5
    #20   29. jan 2009 Livmoderkræft er IKKE det samme som livmoderHALSkræft. Der er ikke grund til at frygte livmoderkræft mht. sex. Men synes, at alle burde vaccineres mod HPV, for det smitter ved sex og ALLE kan beskyttes mod det ved vaccination, forudsat at man ikke allerede har det, for man kan ikke mærke det, der er ingen symptomer.
    Vaccinen beskytter i øvrigt også mod kønsvorter.

• monika n
    monika n Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Svar: 5
    #21   29. jan 2009 I øvrigt smitter HPV allerede ved berøring osv, så man kan altså blive smittet blot ved at berøre intime dele.

Kommentér på:
Livmoderkræft - smitterisiko

Annonce