Gravid af præ sperm...? Gravid af præ sperm...?
Har lige alletiders diskussionsemne som jeg tror kæresten blir træt af, hvis jeg vil diskutere videre med ham om.
Det startede med at min veninde fortalte, at de var begyndt at dyrke sex hvor fyren trak sig før han kom (gør ikke noget hvis hun blir gravid, men de har dog ikke planer om det, hun holder bare p-pille pause) og jeg sagde til min kæreste, at der da var stor sandsynlighed for at hun blev gravid.
Det mener han så IKKE, og siger at han og hans eks dyrkede sex i et helt år på den måde, uden at der skete noget. Han er overbevist om at præ sperm slet ikke indeholder sædceller. Både hans eks og ham har børn/barn med andre nu (vi har et) og har ikke haft problemer med frugtbarheden, så det er ikke der problemet ville være.
Iøvrigt har jeg en veninde som med sin kæreste gjorde det på den måde i to år, uden at der skete noget (brugte det som præventionsform).
Jeg har altid været overbevist om - og kan altså ikke sådan lige tro på - at der ikke kan komme sædceller ud før den store portion.
Kom med din mening, gerne erfaringer eller kendskaber.. prove me right or prove me wrong, tak!!
OG hvad tror du sandsynligheden er for at blive gravid selvom fyren trækker sig - jeg har Googlet det, alle de kloge hoveder udtaler jo, at der er en rimelig chance. Meeen de eksempler jeg lige har nævnt viser jo det modsatte, at chancen er minimal.
jul 2008
Følger: 1 Emner: 52 Svar: 463
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 46 Svar: 563
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Fotoprofiler: 1 Emner: 7 Svar: 291
for at blive gravid selvom manden trækker inden han kommer..
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Emner: 112 Svar: 1.241
Siger da også lidt sig selv
Så du kan rolig sige til din kæreste at man godt kan blive gravid a præ sæd.
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 34
feb 2009
Tak for at I gir mig ret
feb 2009
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 295
jan 2008
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 298
Og svaret
http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=GRAVIDITET&id=5933
feb 2009
Hvordan?
Sæden må ikke komme i forbindelse med
kvindens underliv. Så snart manden får
erektion, kan der komme væske, der indeholder
sædceller. Manden skal trække sig
ud, så snart han mærker sammentrækninger.
Manden skal endvidere lade vandet
og vaske sig inden et nyt samleje.
Fordele
Metoden har ingen medicinske bivirkninger.
Ulemper
Metoden er meget usikker, kræver megen
koncentration om andet end samlejet og
kan føles ubehagelig, fordi manden skal
trække sig ud før samlejets naturlige afslutning.
Metoden kræver, at manden kan
bevare fuld kontrol.
Sikkerhed
Meget usikker som præventionsmetode.
Selv ved helt korrekt anvendelse kun ca.
70 %.
Hvis noget går galt
Hvis metoden mislykkes, og der er risiko
for, at sædceller kan komme i forbindelse
med ægcellen, bør man anvende nødprævention.
apr 2009
Følger: 18 Følgere: 16 Emner: 86 Svar: 937
jan 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Emner: 109 Svar: 242
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 32 Emner: 299 Svar: 2.839
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 32 Emner: 299 Svar: 2.839
okt 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
Jeg blev gravid på den måde efter 5 mdr. med "stå af i Roskilde" metoden - så ja, det kan man godt!
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 60 Svar: 301
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Fotoprofiler: 1 Emner: 46 Svar: 1.870
Det er muligt, at du kender mange, der har brugt afbrudt samleje som prævention i årevis, uden at det medførte graviditet, men skal en kvinde befrugtes, er det jo kun meget få dage om måneden, det kan lade sig gøre, så hvis man bare knalder uvilkårligt løs, er det ikke sikkert, man lige er heldig/uheldig om man vil, at det lige rammer de få dage... Også selvom det foregår henover et år eller to...
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 16 Svar: 208
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 29 Svar: 508
Jeg har en lille dreng på vej nu .. et par måneder til han kommer til verden... :- )!! og pga præ sæd... så det er muligt!
feb 2009
mar 2007
men kan jo lige så godt fortælle historien så folk er med på hvorfor...
mig og min kæreste havde samleje, hvor jeg trængte op i hende i .... 3-5 mins... og så trak jeg mig ud og gik efter et andet hul og så sluttede det der... så præ sæden kan gøre det muligt..
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 163
Kommer der sperm ud = mulighed for graviditet.
Det er så nemt! Dvs dyrker du ubeskyttet sex og er sikker på der ikke kommer noget ud af tissemanden er det fint. Men MAND!!! kan ikke være sikker, så hvis i ikke vil have børn onaner, brug kondom/p-pille/bliv steriel/få indbygget det ene eller andet...
ELLER la' vær
og hvis i kalder det præ sperm...hvad er så post sperm?!? Det der kommer med posten...puha...
feb 2009
DET må da være bevis for at metoden ikke er sikker så
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Fotoprofiler: 1 Emner: 46 Svar: 1.870
mar 2007
Gravid af præ sperm...?