1.511 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Gravid trods min menestruation. Gravid trods min menestruation.

Jeps, så skete dét squ.
Kondomet sprang da min kæreste og jeg dyrkede sex.
Han kom i mig men trækkede sig ud hurtigt.
Kan jeg blive gravid trods jeg har min menestruation? o;
Det skete i går ca kl 18.
Er det så forsent at tage en fortrydelses pille på tirsdag??
Det fordi jeg ikke har mulighed for at købe en pille før tirsdag ;(

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gravid trods min menestruation.
  • #1   27. sep 2009 Abort

• #2   27. sep 2009 Du kan godt blive gravid ja, men chancen er minimal eftersom du ikke har ægløsning smiley

• #3   27. sep 2009 HVad er korrekt? ;s

• #4   27. sep 2009 du kan godt men chancen/risikoen er ikke ret stor, kan ikk hske hvor mange timer dwer maks mp gå men prøv evt at slå det op på google smiley

• #5   27. sep 2009 Der må MAX gå 72 timer.
    Men at du iik har mulighed før tirsdag er jo iik smart.

Hvis det pga du iik har penge til det så lån af din kæreste eller veninde eller sån.

• #6   27. sep 2009 Foruden det er da da også mega klamt at i har sex når du har det røde.

Tror ikke der sker noget ved det.. men for at være sikker, så køb en pille.

• #7   27. sep 2009 ellers tag en snak med dine forældre, er sikker på de vil hjælpe dig smiley eller din venindes mor, din bedste eller en du synes du kan snakke med det om

• Julemand .
    Julemand . Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #9   27. sep 2009 A N K L A G E R - Hvad har det med sagen at gøre? smiley

• #11   27. sep 2009 max 72 timer - ergo, hjælper den ik hvis du tager den Tirsdag :).

• Julemand .
    Julemand . Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #14   27. sep 2009 A N K L A G E R - Haha ok smiley

Ska nu siges at jeg hellerikke har noget imod at gøre det med damen når hun har mens... Det genere ikke mig i hvert fald...

• #15   27. sep 2009 julemand - tak for info smiley

• #17   27. sep 2009 har du sendt nøgen billeder til jelle, Line?

• #18   27. sep 2009 hvorfor har du også først mulighed for det på tirsdag?

hvis det handler om du ikke ønsker at være gravid nu så ville jeg da foreslå dig du fik fundet ud af at finde et døgn åbent apotek. får kørelejlighed. og evt låne penge hvis ikke du har penge til at kunne købe selv..

så svært er det heller ikke... det da for dumt at vente til på tirsdag. selv om chancen for at du bliver gravid i din situation er meget meget lille.
    og en lægelig konsultation vil under alle omstændigheder være en god ting..

• #20   27. sep 2009 Da du har din mens og jeg formoder at den er regelmæssig sådan nogenlunde. så har du først ægløsning om 14 dage ca og da sæd maks kan sidde deroppe i 6 dage ca så må den endelige konklussion jo være nej der er ikke chance for graviditet. men ville nok råde dig til at tage til lægen og få snakket om ordentligt prævention såsom p-piller ell lign

• #22   27. sep 2009 raaaaauw

• #23   27. sep 2009 Altså nu er en fortrydelsespille jo ikke enbetydende med at det hele er overstået. de virker skam slet ikke i alle tilfælde. mener de er 80 % sikre og jo længere tid der går jo mere usikkert bliver det.

• #24   27. sep 2009 Hvorfor er du ikke bare på P-piller eller noget andet?
    Meget bedere, meget næmmere..

• Manuela C
    Manuela C Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 1 Svar: 4
    #25   28. sep 2009 Ja du kan sagtens blive være gravid til trods for mens, men synes du skal tale med din læge i morgen

• #26   28. sep 2009 Unni K - jeg vil klart anbefale dig at læse lidt om kvindens cyklus...med mindre kroppen og naturen har ændret sig radikalt den senere tid, så har mens intet at gøre med gode eller dårlige æg!

Kvinden har ægløsning 1 gang på en periode på ca. 28 dage (hvis mens er regelmæssig).

Ægløsningen er i dagene midt i perioden fra mens begynder til den kommer igen de ca 28 dage senere. Sædceller kan leve i op til 3 dage - dvs. 3 dage før og 3 dage efter ægløsning, er der risiko/chance for graviditet.

Når man har haft ægløsning, sætter ægget sig fast i livmoderens slimhinde - hvis ikke det bliver befrugtet mens det sidder der, løsner slimhinderne sig, og derfor bløder man ved menstruation.

Så til Line R - risikoen for at du kan blive gravid under mens, er meget minimal.

• #27   28. sep 2009 mon ikke du godt kan købe en før tirsdag??
    hvad forhindre dig da?

• #28   28. sep 2009 Øhhh hvordan fanden ved du at du er gravid.
    tag ikke for magen af de piller. der går rygter om til sidst vil man ikke kunne få børn.

tag dog og komme på P-pillen eller p ring eller hvad der ellers af. så er det sku mindre chance for rollinger ud af lysthuset

• #29   28. sep 2009 Line R:
    Du kan tage en fortrydelses pille indenfor 72 timer.
    Og du kan godt blive gravid selvom du har din første menstruation efter samlejet. Skynd dig at købe den pille, hvis du ikke ønsker at få et barn nu og vil undgå en abort.

Kommentér på:
Gravid trods min menestruation.

Annonce