Det hele falder sammen ... :/ ? {{forumTopicSubject}}
Jeg skriver det her anonymt fordi det er meget personligt, men jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre længere. Min kæreste og jeg har boet sammen i næsten 2 år. I vores dagligdag, fungerer alt rigtig godt, vi er gode ved hinanden, og husker at sætte pris på hinanden. Problemet er desværre bare at min kærestes økonomi er meget dårlig. Vi sidder i en lejlighed lige nu, hvor han skylder to gange husleje, og da jeg er på SU kan jeg desværre ikke hjælpe ham. Vi har snakket med hans familie om det, og hans far forslog at spørge hans mormor om hjælp, da hun er en nok penge. Det var så aftalen, for ellers bliver vi selvfølgelig sat ud snart. Han skulle så ringe i torsdags, men synes ikke lige han har lyst, sådan går fredag, lørdag også. Selvom aftalen var at lørdag var en god dag. Jeg har godt fanget han ikke har lyst til at ringe hvilket selvfølgelig er helt okay, men det betyder jo selvfølgelig også at der er konsekvenser for os, hvilket betyder vi bliver nød til at flytte fra hinanden. .. mit problem er bare han ikke forstår det.
Vi var i byen igår og hyggede os rigtig meget. Jeg er ikke sur på ham, for selvfølgelig er det hans valg, men det betyder desværre bare at jeg skal flytte fra midtjylland, hvor jeg er flyttet til for et halvt år siden, til sydfyn i en meget lille by, hos min far, da jeg ikke har penge til at flytte igen allerede på SU. Jeg har selvfølgelig ikke lyst til at flytte fra mine venner, men han giver mig desværre ikke noget valg. Jeg vækkede ham i morges, og spurgte om han ville være med til at pakke ned, da vi skal gøre klar til at flytte. Han kiggede underligt på mig og spurgte hvorfor? Det virkelig fustrerende at han ikke forstår alvoren i det han har gang i.. Jeg forklarende ham så, at når han ikke har lyst til at spørge hans mormor om hjælp, så bliver jeg jo nød til at flytte, fordi han ikke har betalt husleje, mad og hvad der ellers hører til. De sidste to måneder har jeg på SU forsørget os, med mad og smøger og hvad vi havde brug for, pånær hans del af huslejen .. Nu ligger han i hans seng og er sur på mig, fordi jeg spurgte ham om han vil være med til at pakke..
Sikke en jul .. Det gør mig bare rigtig ked af det, fordi jeg altid har hjulpet ham med penge, så meget som jeg kunne. Jeg opgav alt da vi sammen flyttede til Midtjylland sammen, fordi han savnede hans venner og familie, et halv år efter er jeg nødsat til at flytte helt til sydfyn, fordi han ikke kan finde ud af at gå ned og be om kontanthjælp. Han har svært ved at stå op ... Vi boede før godt et år sammen i sønderjylland, der fungerede tingene heller ikke optimalt, men min far hjalp os den gang, men min har kan jo heller ikke blive ved med at hjælpe min kæreste, når det lidt er hans egen skyld
Hvordan kan jeg får ham til at forstå alvoren?
Egentlig er jeg rigtig vred på ham, for jeg har på ingen måde lyst til at flytte. Faktisk så vred jeg slet ikke vil være kæreste med ham mere, for han virker total ligeglad med mig.
men sig mig .. hvad synes i, er det mig som er en kælling, eller er der grund til at være sur, og endda forlade ham pga det her??
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 56 Svar: 672
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 56 Svar: 672
okt 2009
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 237
syntes du skal snakke alvorlig og sige hvad du føler og fortælle ham at du måske forlader ham. så kan han måske se alvoren i det
jun 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 44
feb 2008
Følger: 5 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 17
jun 2009
Følger: 2 Emner: 3 Svar: 48
Drop ham, for der er ikke meget mand i ham.
jan 2009
Følger: 13 Følgere: 14 Fotoprofiler: 1 Emner: 31 Svar: 114
Jeg tror slet ikke jeg kan få banket ind i knolden hvad der skal ske...
Det irriterer mig, fordi jeg har fandme brugt godt 2 år på den knægt, og nu smider han bare hele lortet væk. Det er møg taveligt synes jeg, og jeg føler mig trådt på, på det groveste ...
feb 2008
Følger: 5 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 17
okt 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 84
Men vil nok give de andre ret, drop ham, det lyder ikke til i har den store fremtid sammen....min mening....
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 43 Svar: 177
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Svar: 1.207
Han er jo tydeligvis ikke nok til at have et økonomisk ansvar.
aug 2008
jan 2009
Jeg ved ikke om han kan flytte med ned til min far, men jeg ved han ikke har lyst da vi lige er flyttet op til alle hans venner, og vi begge er faldet så super godt til heroppe.. Jeg forstår ikke hans kærlighed .. for han vil gerne være sammen med mig, men ikke redde os når det går galt. :S
aug 2008
okt 2008
jan 2009
okt 2008
Vil du spilde dit liv på noget der sikkert aldrig ændre sig, eller vil du videre med dit liv..?
Har en lille søster der har prøvet lidt af det samme, og hun er da yderst glad for at hun er kommet videre med sit liv, for hun boede sammen med en taber, som syntes det var sjovere at dovne den på sofaen. og lade min søster om at slæbe pengene hjem...nu er hun heldigvis fri for taberen og har fundet en hun har det meget bedre sammen med....
jan 2009
Nej det vil jeg ikke, men ser jeg bort fra de økonomiske problemer han har, så er han verdens sødeste kæreste, laver aftensmad til mig, hjælper og støtter mig, og er der for mig. Han er lige som min kæreste skal være, pånær hans økonomi ....
okt 2008
okt 2008
Hun skriver jo lige netop at han ikke betaler husleje:)
Og han skal da få fingeren ud og komme igang:)
okt 2008
jan 2009
Jeg betaler selvfølgelig halv husleje, og så betaler jeg også for vores hund, vores mad og vores smøger, og hvad der ellers skulle være af udgifter.
Har betalt alt for os begge de sidste to måneder, pånær han husleje, da jeg selvfølgelig ikke kan have råd til det også på SU
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 21
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Emner: 12 Svar: 1.027
må virkelig være svært for dig at sgu flytte, hvis alt ellers går godt med jer. men jeg forstår godt at du føler det nok er den eneste udvej.
kan da os godt se det fra hans side, jeg ville heller ikke bryde mig o at sgu spørge folk om penge, men når det er så slemt, bliver man sgu nød til at bide i det sure æble, og gøre det. Hans mormor vil nok (med mindre hun ik kan lide dig) også være glad for hun kan hjælpe, og ville da nok os være ked af hvis hun hørte at grunden til i flyttede fra hinanden var at han ikke turde spørge om penge.
Der er ikke mulighed for du kan få et job og få lidt flere penge? også må han jo os arbejde noget mere, så i kan få det til at fungere. må han sgu tage sig samme. men han opdager måske desværre nok først alvoren når du er flyttet.
jan 2009
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Emner: 12 Svar: 1.027
men ja, sgy synd det skal ende på sådan en måde. forståligt du er sur og ked over han ikke gider tage sig lidt sammen. må virkelig ikke være sjov. på den anden side så er måske heller ikke det vær så, i sidste ende, når han ikke gider tage sådan en rimlig ting alvorligt... men jo nemt at sidde og sige for mig. for elsker du ham er det da svært bare at smutte også er det bare slut.
okt 2008
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 22 Emner: 92 Svar: 1.823
Det er altså ekstremt egoistisk og han tænker da slet ikke over konsekvenserne.
Synes han lyder smådoven og uden rigtig at have lyst til at arbejde eller lave noget?
jan 2007
Følger: 2 Emner: 8 Svar: 473
/A
apr 2007
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 38
feb 2007
Følger: 37 Følgere: 37 Fotoprofiler: 1 Emner: 176 Svar: 6.190
jul 2009
Følger: 29 Følgere: 30 Fotoprofiler: 1 Emner: 1 Svar: 9
Jeg håber du får taget det rigtige valg, men tro ikke jeres problem er løs fordi han måske kan få reddet jeres lejlighed den her gang.
Skriv hvis du vil snak, har spørgsmål eller vil ha nogen råd fra en som har stået i samme båd ; )
Det hele falder sammen ... :/ ?