2.128 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 48 Svar

alderforskel? (: alderforskel? (:

hey der ude, (:

Jeg har siddet og snakket lidt med en veninde, som har noget med en på 32, og hun bliver 18 her om 4½ måned (:

hvad er jeres holdning ? (: og gør det nogle forskel hvis pigen er moden? og hun er forelsket i ham? (:

***gider ikke høre noget grimt om min veninde!! men jeres holdning til aldersforskelen***

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  alderforskel? (:
  • #1   17. jan 2011 undskyld, men jeg synes det er lidt ulækkert.

Men på den anden siden, når jeg bliver 32, så ville jeg elske at få fingerene i en ung 17' årig teenager smiley

• #2   17. jan 2011 Mikkel smiley

haha, det var osse min holdning, men på den anden side, hun er lykkelig. og hun siger hun er forelsket i ham, og han er skide sød? og virker som en på 25 ? men altså ved det ikke helt smiley

• #3   17. jan 2011 Alder er kun et tal, det hele handler om hvem man er.

• #4   17. jan 2011 Umiddelbart er det ikke noget jeg ville tro på i længden.. Tror mest han bare er ude efter noget ungt og sjovt..

• #5   17. jan 2011 men ja, det bliver næppe noget holdbart..
    det er kun sjovt for en stund, men hvis begge er opmærksomme på dette kan jeg ikke se problemet.

• #6   17. jan 2011 Ja det kan i jo ha ret i (: men hun er meget moden, og han er meget "barnlig" så vil sige de passer meget godt sammen, men altså jeg håber jo det går for dem (: men ville bare høre jeres mening smiley

• #7   17. jan 2011 Efter min mening, tror jeg ikke dette forhold/date ville holde særlige længe. Tror mere han bare er ude og få sig noget sjov og ballade smiley Men man kan da aldrig være sikker, det kan da være..

Men syntes aldersforskelen er alt for stor mellem de 2, bare det der er 13 år imellem dem, virker for mig helt underligt og det er bare min mening.

• #8   17. jan 2011 Det burde slet ikke være noget man skal stille spørgsmålstegn ved i mine øjne. Så længe det ikke er ulovligt er det jo helt fair.

Som R! . skriver, så handler det jo mere om hvor man er i sit liv, ikke kun psykisk men også fysisk. Og hvis han er yngre mentalt end 32 og hun er mentalt ældre end 18, og det fungere for dem. Så det da bare super.

Jeg er også selv til mænd der er ældre end mig. Ja generelt snakker jeg mest folk der er ældre end mig. Har som oftest intet tilfælles med folk på min alder.

• tom a
    tom a Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 2 Emner: 47 Svar: 495
    #9   17. jan 2011 det kunne være hans datter, ( næsten). forskellen er for stor i den alder, det er jo en halv generation imellem dem.
    lad os se lidt frem , hun er 25 og vil ha et barn ,han er nu 40,
    men man skal aldrig sige aldrig

• #10   17. jan 2011 i lægden vil jeg ikke tro det holder, men jeg har det sådan, alder er bare et tal, så hun skal da bare springe ud i det smiley

• #11   17. jan 2011 personligt syntes jeg det er ret mærkeligt.. man ser for det meste at dem på over 30 der tager teenagere, oftest er folk som ikke kan imponere folk på sin egen alder og så går ned og tager nogle helt unge fordi de er "nemmere" at manipulere end voksne modne mennesker.. det skal de da også have lov til, men er jeg virkelig den eneste der syntes, at det virker lidt sørgeligt ?:/

• #12   17. jan 2011 ja det har jeg osse tænkt på, men det viser sig at han kan få hvem som helst?.. han er fotograf og i modelverden.. så tror faktisk ikke at det er det problem (:

• #13   17. jan 2011 Per:
    Du har ret i din antagelse om mange, men lige så tit så er det bare fordi det er nemt smiley En 30 årig med styr på økonomien, lidt livs erfaring og ikke 112% drunk på de forkerte tidspunkter kan score det meste der kan gå.

Om man bryder sig om det er jo kulturelt betinget. Men det er nok ikke fordi man har meget ligeværdigt at snakke om :)))))

• #14   17. jan 2011 Ja alder er kun et tal som nogen siger. Hvis hun nu er moden og han er mindre moden, kan de jo sagtens fungere. Problemet kommer hvis han forventer børn og hun er under uddannelse. Det er typisk der den går meget gal.

• #15   17. jan 2011 Dorthe, det har du ret i (: det ved jeg så ikke noget om (;
    -men kan godt se jeres pointe, men som jeg osse regner med er at de bliver kærester også må man jo bare se, hun lære jo ikke noget at det hvis hun ikke prøver vel? (:

• #16   17. jan 2011 Stimse - det er jo fuldstændig korrekt, man risikere at blive såret men det vil jeg næsten hellere risikere end at leve med aldrig at have forsøgt.

• #17   17. jan 2011 ja, det har jeg nemlig osse sagt til hende.. men hun er bange for at fortælle hendes mor det s;
    -dette kan jeg dog godt forstå smiley

• #18   17. jan 2011 stimse < - Hun skal da bare fortælle det. Hendes mor kan forbyde det, men i realiteten kan hun intet gøre. Din veninde er i princippet voksen om 4½ måned, og burde være i stand til at træffe hendes egne valg. Det burde hendes mor også være klar over.

• #19   17. jan 2011 Ja det har du jo faktisk ret i (:
    -jeg har dog sagt til hende at jeg syntes hun skal vente til hun er sikker på at det skal være dem (:

• #20   17. jan 2011 Min mor er en stædig kost for at sige det ligeud, og hun har også altid ment hun skulle bestemme hvem jeg skulle date.

Da jeg var 15 fandt jeg sammen med en på 23, og der sagde jeg det egentlig bare ligeud. Så fik hun valget mellem at sige fra, også måtte hun jo leve med den konsekvens at jeg så ham i smug, eller sige til og få muligheden for at møde ham og rent faktisk se en vidunderlig person. Vi holdt i 1½ år.

Og hvis hun siger det nu, kan det jo ske hendes mor overrasker, og hvis det så ikke holder kan hendes mor jo "hjælpe" på humøret. Det er aldrig rart for forældre at de ikke ved hvad der foregår i deres ungers liv smiley

• Anders T
    Anders T Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 2 Emner: 8 Svar: 473
    #22   17. jan 2011 teoretisk er det intet problem hvis følelserne er ægte og gensidige og begge personer er på samme mentale ståsted i livet...men ærligt og praktisk...hvor mange med den aldersforskel så tidligt er det?

Hvis det var en på 35 og 50 ville jeg spå det flere chancer men 17 & 32, så er det mit ærlge realistiske bud at det ikke holder....

der er SÅ mange faldgrupper og forældre og vennekreds som vil studse over det er kun de små af dem.....ergo vil jeg ikke mene det er noget man bør satse på med mindre det bare er for fornøjelsens skyld....sorry

• #23   17. jan 2011 Julie P - Nu er jeg nysgerrig, hvordan vil du mene hun er underlegen i forhold til ham?

• #25   17. jan 2011 Det er jo ikke sikkert? Der er jo sikkert ingen af os der kender hverken pigen eller manden, og vi kan jo derved ikke sige hvor nogen af dem er i livet.
    Jeg kan da sige så meget at i det forhold jeg nævner tidligere oppe bidrog vi nu begge ligemeget, da han var yngre af sind (Og oplevelser for den sags skyld) end de 23, og jeg ældre af både sind, oplevelser, økonomi, viden osv. end de 15.

Hvis de kan få det til at fungere hvorfor så dødsdømme det på forhånd? smiley
    Jeg ser nu ofte at de godt kan holde.

• #27   17. jan 2011 Julie P - Nej men du skal tænke på at jo yngre man er, jo mindre skal der til når det gælder aldersforskel. Jeg vil nu sige (Trods mine egne oplevelser) at som 15 årig er 8 år en ret så stor aldersforskel.

Jeg foretrækker fyre der er ældre, jeg føler mig ikke tilpas når jeg dater fyre i min alder, ja endda fyre der er 5 år ældre har jeg store problemer ved at føle ro ved, da vi ikke er samme sted i livet mentalt.

• #29   17. jan 2011 Julie P - Jeg syntes nu der er ret langt fra 15 til 18 når man tænker på den "forvandling" man gennemgør, hele ens system gør jo oprør for at sige det mildt. Og jo ældre man bliver jo mere rationel bliver man også (I de fleste tilfælde ihvertfald :P)

• #31   17. jan 2011 Julie P - Det jo også meget forskelligt fra person til person. Når jeg kigger tilbage på da jeg var 15 kan jeg da også finde karaktertræk og holdninger som holder ved, men jeg kan samtidig se en stor forandring, både i temperament, væremåde, tankegang osv.
    Self. betyder årene efter 18 også en del.

Men jeg syntes nu stadig der er stor forskel. Som 15 årig er du jo lige blevet seksuelt myndig, som 18 årig er man gammel nok til at stå på egne ben og stemme, osv.

Det jo ikke alle der som os har måtte klare os selv siden "barndommen"

• #32   17. jan 2011 Jeg har en veninde på 23... Hendes forlovede er 39...

Og de passer bare perfekt sammen.. Jeg kunne slet ikke forestille mig de to uden hinanden...

Min mors onkel på 60 har en kone på 41..

Jeg ser ikke noget forkert i så stor aldersforskel...

• #33   17. jan 2011 når man er 17, er man ikke moden og så er det pisselige gyldigt, om man er pige eller dreng, man har på ingen måde livs erfaring nok til at være moden i den alder, ihvertfaldt slet ikke når man er opvokset i danmark...

• #34   17. jan 2011 Er jeg den eneste der tænker om der virkelig er noget hold i det fra hans side i det du skriver han er inde i modelverdenen?
    Nu befinder jeg mig selv ofte i det miljø og rigtig mange fotografer er vildt smigrende, flirtende osv.. Men det er faktisk kun for at komme i bukserne på en, og tro mig mange af dem kan gå meget meget langt..
    Som 17 årig er det jo ikke sikkert hun har erfaring til at gennemskue det? Jeg har hørt om mange piger hvor fotografen netop kun har villet én ting i sidste ende..

Min kæreste er også 14 år ældre end jeg.. Og det kan jeg da ofte mærke.. Men som mine veninder siger, så har jeg en tankegang som en i slutningen af trediverne..

Hvad sker der når hun begynder at ville i byen? Det vil 99% af alle 18årige jo.. Det er forhåbentlig ikke lige det liv han syntes han vil leve..

Og som en skriver længere oppe, når en mand på den alder scorer så ung en pige er det ofte for at imponere vennerne.. Har en kammerat på 35 år som har scoret en 20 årig.. Det er kun for at spille smart, og se hvad jeg kan-agtigt.. Det ved enhver der kender ham..

• #36   17. jan 2011 hun skal da gøre hvad hun følger bedst min datter på 17 er da sammen med en på 25 de har da snart været sammen i to og de har det godt med det
    mvh
    michael

• Jeppe         K
    Jeppe K Tilmeldt:
    nov 2010

Følger: 1 Emner: 21 Svar: 63
    #37   17. jan 2011 <b>Han kan være glad for det ikke er min lillesøster......

• #38   17. jan 2011 hvis man er sammen med en der ku være ens far/mor. så er alderen vigtig... KLAMT.

• #39   17. jan 2011 Hvor mange kender i lige der har børn som 13 årige? Altså ja det sker tidligere og tidligere. Men 13 årige med børn ser man altså sjældent.

• #41   17. jan 2011 13 14 potato potato.

Det er squ næsten det samme.

• #42   17. jan 2011 Jeg ser altså nærmere 15 år mellem dem og der er jo nogle stykker der har børn der..

Min kæreste glemmer sommetider at jeg er så meget yngre end ham og spørger mig sommetider om jeg kan huske nogle ting fra måske år 1990.. Øhh nej skat, der var jeg kun 2 år gammel.. smiley

Men jeg tror virkelig din veninde skal passe på og ikke ligge for meget i det..

• #43   17. jan 2011 Jeg synes også lige i det tilfælde at forskellen er lidt for stor.. jeg tror næppe det er noget der er lang holdbarheds dato på..

Der er 7 år mellem min kæreste og jeg, det passer nu ganske udmærket i vores tilfælde, vi har været sammen siden juni 09 og venter barn i næste md.

• #45   17. jan 2011 Syntes det er helt fint.. så længe folk er glade for hinanden så lad dem dog hygge sig..

Til dem der syntes det er ulækkert, er det så også ulækkert at størstedelen af min vennekreds er mellem 30 og 40 (mandlige venner)?

• #46   17. jan 2011 for helvede hvor er der mange kvinder her inde der er "mentalt" foran i deres liv i forholdt til mænd, haha helt sikkert piger/kvinder er ikke en skid ældre mentalt.... smiley

• #47   17. jan 2011 Dane - En 46 årig må ikke være sammen med en 15 årig er ret sikker på at med så stor en forskel skal de være min. 18

• #48   17. jan 2011 Tja, så må det jeg laver også være klamt.. For ham jeg ligger og roder lidt med er 34 og jeg er 21..

• #49   17. jan 2011 Jeg har det personligt sådan at jeg hellere vil have noget at gøre med en i 30'erne end en på min egen alder..

• #51   17. jan 2011 I den alder synes jeg der er for meget, men hvis det nu var 27 og 42 synes jeg det er noget andet..

• #52   17. jan 2011 alder er bare et tal der er meget forskel på hvor modne folk er jeg er selv 28 og min kæreste er 19 vi har kommet sammen længe og venter et bare her til marts men hun er også meget mere moden end nogle af de 25-26 årige tøser jeg kender. men er også selv stadig kun et stort legebarn så det hjælper nok også lidt... hehe

• #53   17. jan 2011 Michael, det er næsten som her, jeg er 19 og min kæreste er 26 og vi venter os så bare i februar

• #54   17. jan 2011 ¤ CNN - BABYLOVE ¤ okay ja der er ik meget forskel og tillykke med det kommende familie medlem... det afhænger fuldt ud af hvordan folk er og hvor de er i deres liv...

• #55   17. jan 2011 Tak og í lige måde

• #56   17. jan 2011 takker:-)

• #58   24. jan 2011 Jeg er 45 og min kæreste er 13 år..

Personligt synes jeg ikke der er noget problem med alderforskel, for synes det er herre fedt at hente hende i skole..

Kommentér på:
alderforskel? (:

Annonce