Gift med indvandre ? t Gift med indvandre ? t
Jeg snakkede, med en pige om det, at en dansker og en indvandre blev gift.
Viste sig hurtigt, at vi havde meget forskellige holdninger, og jeg konstaterede at der over nogle fordomme iblandet hendes tankegang.
Hendes tankegang virkede på mig, ud til at være noget i retning af "Alle indvandre er ens. Går kun op i sin egen tro. Er ligeglad med konen/kæresten. Konen/kæresten - har ingen rettigheder i forholdet"
Osv. osv.
Vi diskuterede meget om emnet. Og vi kom heller ikke rigtig nogen vegne i vores diskussion. Hun kunne f.eks ikke forstår, at jeg f.eks. er ligeglad med min tro. Og at der også sikkert, findes andre indvandre, som har det på samme måde, som jeg.
Jeg er ateist, tror ikke på noget. og jeg har en blandet religion. Men jeg, tror ikke på noget af det crap. Jeg vil mene, at jeg ved meget mere om den danse religion, end min egen.
Jeg ønsker en dag, at blive gift med en dansk pige. Om det så blev i en kirke, eller i rådhuset, er jeg ligeglad. Og mine forældre, bestemmer ikke hvordan eller med hvem jeg skal blive gift. Jeg vil aldrig iblande min tro i et forhold.
Men hvad mener I ? Mener I også, at indvandre er nogle sykopater, som ikke giver konen/kæreste nogle rettigheder, og konen/kæresten er underordnet i et forhold ? og hvad nu I ellers har af fordomme ?
Eller mener I, at det er okay at blive gift med en indvandre, selvom der er nogle kulturelle forskel ? for ja, der vil jo altid være nogle kulturelle forskel, men jeg mener ikke, at det er noget som skal spilde den store rolle i et forhold.
Jeg vil sige, vi er alle mennesker. og Heldigvis er vi alle forskellige. Det er ikke alle som, tvinger deres partner til at går i burka og alt det lort, det nu finder på.
Og der er forskel, på f.eks muslimer. Alt efter hvilket land i verden man kommer fra. Ikke alle er ens.
Hvad er jeres mening om det ?
Mange tak.
Håber vi får en god diskussion.
maj 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 58 Svar: 378
aug 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Emner: 64 Svar: 982
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 235 Svar: 992
Der findes også kriste/katolske/jehova'er/whatever kvinder der er undertrykt, af mænd med samme tro.
Der findes muslimer der ikke er troende, og har da selv mødt mange muslime kvinder+mænd der har smagt bacon og flæskesteg, drikker sig fulde osv. - Og der findes jo også kristne ekstremister der går 100% op i deres tro, og gør alt hvad biblen siger.
I nogle lande er det jo næsten ved lov at man skal tro på hvad koranen siger, og følge Allahs ord 100%, hvor f.eks. danskere selv styrer om de vil konfirmeres, skifte tro osv.
maj 2011
Du har ret i det du siger. og bare alle så på det som du gør...
Jeg spiser også svinekød, og faktisk hvert jul, får vi stegt pattegris
Det kan jeg ikke se noget galt i.
Men ja, jeg vil gerne høre folks mening om det. og især pigernes...
maj 2007
Følger: 27 Følgere: 26 Fotoprofiler: 1 Emner: 30 Svar: 853
men stadig spændende emne.
personligt er jeg enig i at det handler om kærlighed og kompromisser..
DOG tror jeg at det vil blive svært for en ganske alm dansk pige og en meget troende muslimsk fyr at få et forhold til at fungere, uden at en af dem sku gi afkald på sig selv..
lidt som at blande vand og olie
jeg ku da forestille mig at det ville ende med at det blev pigen der sku gi afkald da hun jo som ikke-troende i realiteten ikke har 'noget at miste, men alt at vinde'
jeg selv er medlem af den danske folkekirke - selvom jeg betaler skat til noget jeg ik bruger, men jeg er samtidig af den overbevisning at bliver et menneske presset nok eller prøvet nok så vil alle kunne ende ud som mere eller mindre religiøs.
selvom jeg ser mig selv som ikke troende i min dagligdag, så er jeg dog 'troende' nok til at ingen ville kunne få mig til at konvertere til en anden tro end kristendom.
jaja.. moral er godt, så dobbelmoral er vel dobbelt så godt
men tro i danmark især er en underlig størrelse, vi er ikke mange desideret troende, men når alt kommer til alt så er det kristendom og grundlov vort land er bygget op på.
men nu kommer jeg da helt forbi emnet ;D
i min verden vil et forhold godt kunne fungere mellem to mennesker med hver deres religion, så længe deres kærlighed og respekt for hinanden er fælles..
puha, det var dybe ord i en sen aftentime
nu er det vist sengetid for mig
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Fotoprofiler: 1 Emner: 7 Svar: 2.090
aug 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Emner: 64 Svar: 982
maj 2011
Mener heller ikke at alle indvandre er psykopater hvad tro angår, men det er min opfattelse at det kunne være en danskers opfattelse.
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Fotoprofiler: 1 Emner: 35 Svar: 373
jan 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 131 Svar: 3.484
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 4.912
"jeg er ateist"
"jeg har en blandet religion"
mfw...
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Fotoprofiler: 1 Emner: 35 Svar: 373
jul 2011
Følger: 1 Emner: 33 Svar: 212
men ellers nej alle er ikke ens, men har dog også oplevet nogle indvarndre som ( både ved muslimske og kristne piger har været ) "ja har virket ret ligeglad med deres kæreste eller får det til at lyde som om hun bare er en der skal være der.. men når der så kommer andre piger så mister han interessen for sin egen og finder den måske hos den nye" men igen det er også når jeg tror på der kan ske i alle forhold at drengen eller pigen har det med at finde interessen i andre selvom man har en kæreste...
men ellers så vil jeg sige at dem jeg kender er meget forskellige!
sep 2010
Følger: 7 Følgere: 24 Fotoprofiler: 1 Emner: 97 Svar: 1.854
Men tja, der er mange danskere der ikke mener at indvandre har ret til at være i landet og derfor ikke skal gifte sig med danskere..
Personligt er jeg bedøvende ligeglad med om jeg bliver gift med en der er hvid, sort, gul, grøn, blå, violet osv..
Det vigtigste er at han elsker mig for den jeg er, respektere mig og IKKE prøver at lave om på mig..
sep 2010
Der er faktisk også en del indvandre fyre som er ekstremt dobbeltmoralske, tag bare det her eksempelt: "Jeg skal KUN giftes med en pige fra mit eget land, hun skal være jomfru, bære tørklæde osv osv, men jeg må gerne ligge og knalde med Sophie, Sarah, Camilla, Sascha, Christina, Maria og hvad de nu ellers lige hedder"
Amen det giver sgu da ingen mening..
sep 2010
Og rigtig meget Thumbs Up til dig, syntes det er SÅ cool at du stadig er jomfru og at du "tør" sige det..
Håber for alt i verden at du og din kæreste får et langt og lykkeligt liv sammen.
Men lige et spørgsmål (man er jo nysgerrig, hehe) til de muslimske fyre herinde:
Hvis du nu var single og fandt en dansk kæreste, ville du så gifte dig med hende hvis hun helt frivillig ville konvertere til Islam?
sep 2010
sep 2010
jeg har det sådan at jeg vil gerne accepterer og opleve min kommende mands traditioner uanset tro, opdragelse osv, bare han også er villig til at accepterer og opleve mine traditioner..
jan 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Emner: 24 Svar: 413
JA, jeg er fordomsfuld.
JA, jeg taler ud fra min egen erfaring.
og
JA, jeg er ikke racist, derimod er jeg nationalist
Selvfølgelig er der forskel, men generelt er min opfattelse at især den 1. generation af indvandrere har svært ved at tilpasse sig og ønsker til en vis grad en "islamisering"..
Jeg mener at ALLE indvandrere (dette gælder både svenskere og parkistanere) skal tilpasse sig det danske system og følge de danske regler samt lære det danske sprog..
Når det så er sagt så ser jeg ikke hudfarven eller oprindelsen som et problem når jeg lærer folk at kende og det er heller ikke en blokade hvis jeg skal føle mig tiltrukket eller forelsket i nogen.. Jeg tror ikke der behøver at være forskel..
Min kæreste er heller ikke troende og fordømmer faktisk næsten kristendommen, men jeg er mere kristen end gennemsnittet og det vigtigste for mig har været at selvom vi kan have en heftig diskussion, så respekterer han mig, selv for det..
Mit største problem med indvandrere er oftest deres attitude, som irriterer mig grænseløst og det vækker altså et eller andet i mig som giver mig lyst til at være rigtig ubehagelig :D.. Der er danskere med samme attitude, men de er oftest ikke ligeså gennemførte som udlændinge..
jan 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Fotoprofiler: 1 Emner: 24 Svar: 413
Jeg mener stadig at religion er noget privat og ikke noget man skilter med i samfundet.. Religion er noget der foregår inde i en selv og ikke noget andre behøves at blande sig i..
sep 2010
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.574
Ikke så meget med emnet at gøre men synes du skriver skide godt dansk ift du kun har været her i 7 år
maj 2007
Følger: 27 Følgere: 26 Fotoprofiler: 1 Emner: 30 Svar: 853
sys lissom man går væsentlig meget glip af debatten ved at de ik er der
Gift med indvandre ? t