Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lovgivningen angående at blive gift
  • #1   20. mar 2012 18 år som med så mange andre ting

• #2   20. mar 2012 jamen er der ingen untagelser ??

• #3   20. mar 2012 Der er den undtagelse der hedder forældres underskrifter eller kongebrev (pt. dronningebrev)

• #4   20. mar 2012 prøv dag lige at klap hesten du er 16 og har hele livet foran dig

• #5   20. mar 2012 Nope ... i gamle dage kunne man søge om konge b rev ved graviditet før ægteskab osv men det er bortfaldet for en del år siden da det nu er meget normalt mange er gravide før ægteskab.

• #6   20. mar 2012 Dannie : det er jo bare en diskusion jeg har haft med en ven

• #7   20. mar 2012 Man kan IKKE blive gift før man er 18 år længerer , heller IKKE med forældres underskrifter eller tilladelser med mere

• #8   20. mar 2012 Man kan stadig godt få et kongebrev/dronningebrev. Det bare sjældent det sker da.

Men ellers med forældreunderskrift.

• #10   20. mar 2012 https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=31944 Kig her , der er svarene du søger

• #11   20. mar 2012 og husk at tjekke hvilken lov der er lavet hvornår for alle de gamle lov fra før 1980 gælder Ikke mere og er genskrevet i grundloven for nogle år siden , så det på dr2

• K V
    K V Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 21 Svar: 298
    #12   21. mar 2012 Nu har jeg selv lige siddet med ægteskabserklæringer, da det var meningen kæresten og jeg skulle giftes...

Der står "Hvis du er under 18 år
    Er du under 18 år, må du ikke gifte dig medmindre dine forældre og kommunen tillader det. Du kan printe blanketten 'Samtykke til ægteskab/registreret partnerskab', som dine forældre skal udfylde og underskrive, hvorefter du skal sende den til kommunen.

Hvis dine forældre ikke vil tillade, at du gifter dig, kan kommunen i særlige tilfælde give dig tilladelsen alligevel. Læs mere om reglerne i vejledningen."

(link fjernet)

• MR X .
    MR X . Tilmeldt:
    feb 2007

Emner: 4 Svar: 853
    #13   21. mar 2012 § 1. Den, som er under 18 år, må ikke indgå ægteskab uden tilladelse fra den myndighed, som efter § 13 skal prøve ægteskabsbetingelserne. Den myndighed, som efter § 13 skal prøve ægteskabsbetingelserne, kan ved meddelelse af tilladelse til indgåelse af ægteskab til en ung under 18 år fastsætte vilkår om, at den unge trods ægteskabet fortsat er mindreårig og dermed umyndig indtil det fyldte 18. år.

§ 2. Den, som er under 18 år og ikke tidligere har været gift, må ikke indgå ægteskab uden forældrenes samtykke.

Stk. 2. Hvis den ene af forældrene er død, sindssyg, åndssvag eller uden del i forældremyndigheden, eller hvis hans erklæring ikke kan indhentes uden særlig vanskelighed eller forsinkelse, er den andens samtykke tilstrækkeligt.

• #14   21. mar 2012 Mac ™ . Prøv lige at find det program frem, for det skulle undre mig hvis ikke de har ændret det. Tror du må have misforstået noget i det program. Læg lige mærke til at det link K J kommer med sidst er opdateret 8/2-12så tvivler på du har ret i din påstand?

• MR X .
    MR X . Tilmeldt:
    feb 2007

#15   21. mar 2012 https://www.retsinformation.dk er opdateret.

Fordi der ikke er ændringer siden 2007 eller lign, betyder ikke det ikke er gældende, Det betyder bare der ikke er lavet ændringer siden.

• #16   21. mar 2012 Mr X: Ved ikke om den besked var til mig, men kan se på mit indlæg at det kan misforstås. Jeg mener personligt, at det du også skriver ind fra retsinformation stadig er gældende. Jeg tvivler derimod på det mac siger med, at man skal være over 18 no matter what - Tror han har misforstået det program, for det undrer mig hvis flere hjemmesider henviser til en lov, som ifølge mac ikke er gældende. Håber det giver mere mening end mit tidligere skrevne. smiley

• MR X .
    MR X . Tilmeldt:
    feb 2007

#17   21. mar 2012 Løbehjulet .
    Den var ikke til dig.

Kommentér på:
lovgivningen angående at blive gift

Annonce