{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.422 visninger | Oprettet:

Hvor mange sexpartnere??? {{forumTopicSubject}}

Blev lidt inspireret af en debat, der foregik i et fotoalbum.

En ung fyr nævner at han ikke ønsker en pige der har været sammen med mere end hvad der kan tælles på én hånd - hvortil en anden fyr modargumentere denne begrænsning..

Hvad mener I? Hvor mange må din fyr/pige have haft sex med før dig?
Fordele og ulemper ved en der har prøvet lidt af hvert?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange sexpartnere???
  • P: L
    P: L Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 1 Emner: 22 Svar: 828
    #1   20. nov 2012 /care

Man kan jo ikke ændre på det alligevel..

• #2   20. nov 2012 Noget helt andet - ville I afvise et forhold til en, på grund af at personen har et barn?
    - Dette har jeg tilfældigvis set et par gange, så må I lige give jeres syn på problemstillingen smiley

• #3   20. nov 2012 P: L

True, men man kan jo fravælge hvis det ikke er noget for en..
    Vælge eller vrage - you know? smiley

feb 2010

#4   20. nov 2012 Ja, men det er da en fuldstændig idiotisk tanke hvis man nu er forelsket i personen.
    Hvorfor i det hele taget bringe emnet op i et forhold?

Mht. det med barn, så ville jeg ikke selv vælge en kæreste som havde et barn. Det har nok noget at gøre med jeg "kun" er 22 og stadig har en masse ting jeg skal nå. Derudover skal mit første barn være et fælles barn. Wierd tanke - i know.

• Helmer .
    Helmer . Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Svar: 36
    #6   20. nov 2012 Well.. Det burde ikke være væsentlig hvis man elsker personen..

• #7   20. nov 2012 P: L - "Kun" 22? smiley
    Tja, altså jeg er "kun" 21 og jeg har en skøn lille pige på snart 21 mdr smiley

Men kan godt følge din tankegang omkring det..

• #8   20. nov 2012 Så få som muligt, men det hænger sammen med den type jeg går efter, kan simpelthen ikke være sammen med en pige der har spredt ben for tilfældige i byen og nej sådan noget har jeg heller ikke gjort.

Og en pige med et barn?
    Glem det, ville aldrig finde sammen med en pige med et barn, hvis jeg skal have børn skal de være mine egne. Og jeg mener også at det er et klart faresignal at en pige på under 25 har børn, da de oftest ikke er færdiguddannet og på ingen måde kan tilbyde et barn noget.

• #10   20. nov 2012 David - Nu er en uddannelse ikke lig med at man har penge i røven..
    Jeg er 21 og har en pige der bliver 2 år til marts, hun mangler ikke en skid og jeg er UNDER uddannelse.. smiley

Men ja, der er jo altid fordomme.. Det er hverken første eller sidste gang jeg kommer til at høre det.. Jeg synes bare det er en plat og lad holdning at have! smiley

• #11   20. nov 2012 Så længe hun ikke er nærrig med fissen

• #12   20. nov 2012 Hvis hun har været sammen med over 5 skal hun EDDER MAAAAMER være speciel, før jeg gider at bruge tid på hende.

feb 2010

#14   20. nov 2012 Tja, det er jo et valg man tager.
    Jeg vil gerne ha' noget karriere op og kører + div. andre ting, så jeg planlægger at jeg ikke skal ha' børn før jeg er sidst i 20'erne.

• #15   20. nov 2012 Nu er jeg jo forlovet efter 3½ år, så regner ikke lige med at søge ny mand foreløbig - helst ALDRIG!
    Men tror ikke jeg ville vrage pga mængden af dem han har været sammen med, så længe han kan holde sig til en og være i et seriøst fast forhold.

Jeg ville ikke vrage pga børn, har selv barn og ville finde det useriøst at blive vraget pga det. smiley

• #16   20. nov 2012 ¤ CNN - mor til Monique ¤
    Hvorfor går du sådan i forsvarsposition? Du spurgte til folks holdning og jeg svarede.
    Og det er ikke en fordom at man som ufaglært eller at man under uddannelse ikke har ret meget til rådighed, dette er ikke en fordom, men en realitet.

• #17   20. nov 2012 P: L

Tja vi planlagde det ikke, men valgte at få hende.. Så måtte resten komme efterfølgende smiley
    Jeg kan fuldt ud følge dig mht at have udd og karriere på plads inden man stifter familie.. Men alt kommer ikke altid i den "rigtige rækkefølge" smiley

• #19   20. nov 2012 David - Jeg går ikke i forsvarsposition?
    Tjek mine fine smiley smiley JEG synes det er plat at sige at man ikke har noget at tilbyde fordi man er under 25 og/eller uden udd.

FINT hvis du mener at sådan er det bare, men jeg må erklære mig uenig..

Jeg ser i hvert fald mig selv som en god og stabil mor.. Og selvom SU ikke er noget man bliver rig af, mangler vores datter ikke noget.. Så jeg har ikke dårlig samvittighed! smiley

Nå folkens, god aften.. Jeg vil smutte i seng og læse videre imorgen smiley
    Gooooooooo'nat!

• #20   20. nov 2012 Smut - korrekt, men jeg har ingen planer om at (hvis det nogensinde bliver aktuelt) finde en fyr under 25..
    Jeg skal ikke have en knægt, jeg skal have en moden fyr/ en mand!

• #22   20. nov 2012 Fuldstændig ligeglad.

• #23   20. nov 2012 det sku mig ligemeget, erfaring er en god ting, jeg havde sku taget en med 6 børn hvis jeg elskede hende

• #24   20. nov 2012 Gælder dyr?

• #25   20. nov 2012 Hvad er for mange sexpartnere for en fyr og for en pige???
    Jeg er 25 og har da været sammen med lidt flere ind mine venner har, Men synes da ikke jeg har været sammen med mange, og hvis jeg fandt en pige jeg blev forelsket i. Så var jeg ligeglad med hvor mange hun havde været sammen med.

• #27   20. nov 2012 jeg er som pige fuldstændig lige glad med hvor mange fyren har været sammen med, det er måden han har været sammen med dem på og behandlet dem, der kan få mig til at bakke væk fra et forhold.
    hvis en fyr nogensinde fravalgte mig fordi han mente at jeg havde været sammen med for mange til at han kunne have et forhold til mig, så ville jeg faktisk ikke være særlig ked af at han gik ud af døren, for det viser bare mig at han har en virkelig dårlig selvtillid og vil have den boostet på min bekostning.
    Nu er jeg selv single og mor, jeg har endnu ikke oplevet at nogen mænd er løbet væk pga det med barn, men nu har jeg også kun været i forhold med en ud over faren til barnet, så det giver jo ikke et gennerelt billed, men jeg har fuld forståelse for folk der ærligt siger at de ikke har overskud til et barn også eller at deres første barn skal laves sammen med en hvor det også er første for personen, men igen, det er jo ikke barnet han skal komme sammen med og weekend forhold kan også være dejlige istedet for forventningen om det helt store par romantiske vi er bare os to i verden, vi skal bo og leve sammen og gøre alting sammen er heller ikke altid det rigtige

• #28   20. nov 2012 Jo færre jo bedre. Hos mig er det et tegn på at de passer på sig selv, og har værdighed, stolthed og selv respekt, hvilket betyder ALT for mig!

Har haft noget med en, men da jeg fandt ud af at hun næsten havde indtaget flere væsker nede fra, end oppe fra, der smuttede jeg. Kan ikke have det, men det er nok også bare mig der er pivet, der.

Men hvis hun bare var " the one and only " så vil jeg ikke udelukke at jeg ville se igennem fingre med det, men tvivler stærkt.

• #30   20. nov 2012 HUL ER HUL!!

• #31   20. nov 2012 Personligt ønsker jeg ikke at vide hvor mange folk ens kæreste har været sammen med. og heller ikke at vide om hendes tidligere erfaringer.

Men det er sgu sikkert bare mig.

Og at en pige har et barn gør mig ikke det store.

• #32   20. nov 2012 Antallet er vel bare et tal? Tilgengæld synes jeg der er kommet en overflod af single mødre under 25... Det er som om det er blevet "moderne" at få børn, så er det åbenbart snart ligegyldig med hvem (sådan virker det). Og nej, jeg slår ikke alle over en kam, jeg synes bare det er påfaldende så mange unge single mødre der er kommet i de senere år. Man skulle tro "De unge mødre" har den "modsatte" effekt...

• #33   21. nov 2012 alle folk har et nummer om man er pige eller dreng og hvor mange man har rykket rundt i lagnerne ja det kommer sku ikk nogle ved.
    for mig er det sku lige meget hvor mange de har været sammen med bare man har det godt sammen.
    ang børn har jeg selv 2 drenge. jeg ønsker sku ikk af finde en ny mor til dem de har en men en kæreste som vil være en del af dagligdagen og vil accepter mine drenge så kan man ikk ønske sig mere.
    vil jeg tage en med børn Ja det vil jeg bestemt det er jo moren jeg er glad for så må man også tage hele pakken.

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 49 Svar: 1.034
    #34   21. nov 2012 Næsten kun jomfruer på samvittigheden!
    Andet er da for ulækkert. Piger er slutty!

Nej tak, til piger der har født.

• #35   21. nov 2012 I don't give a shit. Så længe han kan være tro når han er sammen med mig og han er uden diverse sexsygdomme, så kan han havde knaldet hele Danmark, jeg ville stadig være ligeglad.

Om jeg ville date en med børn ved jeg ikke, højst sandsynligt ikke, jeg ønsker ikke selv børn og pap/stedbørn ødelægger lidt de planer.

• #36   21. nov 2012 For mig betyder det lidt i hvilken sammenhæng de har været sammen med dem som de har. Om det har været af kærlighedens skyld eller bare 1 night stand.

Jeg kan stolt siger jeg har været sammen med alle dem jeg har fordi jeg har haft følelser for dem og ikke fordi jeg var trængende.

Både min x kæreste og min nuværende kæreste har været sammen med flere end jeg har, hvilket jeg synes der ligger et pres på mig. for hvad hvis jeg ikke er bedre end ''alle'' de andre han har været sammen med. smiley men åh gud, så må man jo bare sørge for man gør det bedst når man har chancen! smiley lol

• #37   21. nov 2012 Smut - der står at du er 18 og det er altså ikke unormalt ikke at være klat der..
    Jeg var 18 (3 mdr fra 19) da jeg fandt ud af at jeg var blevet gravid.. Jeg var SÅ klar!
    Men hvis man er omkring 30 så burde man have rendt hornene af sig og være der i sit liv.
    Så JO alder har da klart en del at sige..

Du kan bedre forlange af en på 29 at han er klar til børn og ansvar end du kan forlange det af en på 19.

• #38   21. nov 2012 HP hvorfor nej til piger der har født?

• #39   21. nov 2012 Hej Camilla.
    Jeg troede ikke du var her stadig :-).

Med hensyn til antal partnere/knald med forskelige.
    Så tror jeg egentlig jeg er ligeglad.. Hvis hun er ren (uden nogen sexsygdomme).
    Og hvis jeg kan lide hende.. Og hun kun er fokuseret på OS!. Så betyder det ikke noget hvor mange hun har haft..

Men jeg ville aldrig tage en kæreste med børn.
    Jeg heller ikke sikker på at jeg vil ha nogen.
    Men hvis jeg skal. Så skal det være af eget kød og blod.
    Jeg har ikke lyst til og opfostre nogen børn der ikke er mine egne.

Ja det kan jo sikkert godt være jeg får et par unger senere.
    Men som det er lige nu... Så helst nej tak... Selvom det var sjovt og være vikar i en børnehave :-).

• #40   21. nov 2012 Jeg er i og for sig ligeglad med hvor mange sexpartnere en potentiel partner har haft. Men, hvis det er et højt tal, forventer jeg at det er fra en adfærd som ligger tilbage i tiden.
    Jeg vil ikke føle mig som et nummer i rækken, og min erfaring siger mig at hvis han har knaldet en masse forskellige piger, lige op til det tidspunkt vi mødtes, så er det nok en ting han bliver ved med at gøre fremadrettet.

Jeg synes klart det har mere værdi at være nummer 10 end nummer 100! Lidt speciel vil man vel gerne føle sig, og sex er jo noget specielt.

Jeg kan godt være sammen med en mand med et barn/børn, men det kommer lidt an på forventningerne. Jeg har min egen søn, og er på ingen måde interesseret i at lege reservemor for en anden kvindes børn. Det er ikke mit kald eller min lyst! Samtidig er det jo smart at se en som selv har været der, og som er forstående overfor at min søn kommer først, og at hans behov kommer først. Og at han ALTID vågner midt om natten, hvis vi har gang i noget smiley

Generelt oplever jeg at mine grænser blevet slækket på, efter jeg fik min søn. Især den alder jeg normalt kigger efter. Der er ingen af fyrene på min egen alder på min skole, som jeg kunne se nogen interesse i - ligeledes tror jeg slet ikke at nogle af dem, ville være interesseret i at indgå i er forhold med en der som mig har et barn. Jeg tror de ville være bange for at få pålagt et ansvar på sig.
    Og så fylder min søn utroligt meget, det er næsten umuligt at være sammen med mig, uden at omgås ham.

• #41   21. nov 2012 Lars F,
    såvidt jeg er orienteret, er antallet af nye unge mødre, faldet lidt, så DUM har lidt effekt.
    MEN, jeg tror der er lidt mindre stigma over det. For 10-15 år siden var det meget tabu at være helt ung og mor (altså, under 20 år), og man gik stille og lidt diskret med dørene.
    Nu er det socialt accepteret, og man ser det oftere og oftere.

og så er vi mødre jo især på nettet, da det er en måde at række ud efter andre mennesker og være lidt social, efter vores børn er lagt i seng smiley

Det meste af min snak med andre mennesker, fører jeg over nettet, for jeg er sjældent ude efter kl 17!

• #42   21. nov 2012 Jeg ville ikke være sammen med en der har fået børn og det er af den simple årsag af hvad jeg har oplevet mine kammerater har haft af problemer pga. dette..

• #43   21. nov 2012 Jeg er her stadig ja.. dog sjældent smiley

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

#44   21. nov 2012 Synes bare at det virker frastødende. At hun har haft en kæmpe unge ud igennem. Så mister jeg da lysten. smiley

Men nu må vi se. Hvis jeg en dag falder for en og hun har børn. Så er det nok lige meget. Men det er mere bare tanken. :b

• #45   21. nov 2012 HP,
    hold da op.. Sikke en holdning at have.. Nu er jeg alene, så jeg har ikke de største erfaringer med sex efter fødsel, men man trækker sig jo sammen igen. Man bliver ikke ved at være ti cm. Det er jo en naturlig del af kroppen.

jeg håber da du ændrer holdning, når du en dag møder en sød pige som du ønsker at få børn med. Det ville da være rigtig ærgerligt hvis du så gik fra at tænde på hende, til at finde hende frastødende..

Men ja, man kan jo nemt have en synsvinkel ang. tingene, og så ændres det med tiden!

• Dingodasker
    Dingodasker Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 50
    #46   21. nov 2012 Børn skal man ha inden man bliver 30år det burde at inføres ved lov at når man bliver 30år. skulle det bare sige klip ved både mænd og dame.

Folk må sku få de unger de vil og tag deres kariere bag efter.. konen og jeg er begge 27år. to drenge på fire of fem år. Har begge en håndværker uddannelse.

Jeg er simpelhen så træt af alle de gamle forældre der ser ned på os...

Antal sex partner. det er jeg sku lige glad med. bare hun gider og fortælle lidt om det, så man ved hvordan de har haft det sammen.. erfaring gør jo ting bedre..

• Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 544
    #48   21. nov 2012 Nu er jeg så den anden fyr der omtales i TS indlæg. Så min mening kender folk nok til, men for god ordens skyld gentager jeg den gerne smiley

Kunne vitterligt ikke være ligeglad, for min skyld kan jeg slet ikke se det er relevant på nogen som helst måde. Lad fortiden være fortid, og fokusere på nuet og fremtiden. Hvis jeg endelig skal knytte en tanke til fortiden, kan jeg næsten kun se det som et plus at hun har været ude og skabe sig noget erfaring, fået afprøvet sine grænser og lært sin krop at kende. Jeg finder det personligt ikke særligt spændene at være sammen med en missionær dame, under dynen med slukket lys.

Og kan kun tro og håbe på at folk der råber op omkring MAX 5 personer, før en selv, at disse kun er små børn der netop har ramt gymnasiet, for magen til tosset holdning skal man godt nok lede længe efter. Som jeg spurgte Benzo op i tråden TS henviser til, hvad vil han gøre når han bliver skilt som 30-40 årig, der er dælme ikke mange damer i den alder som har været sammen med under 5 personer. Og som jeg også spurgte Benzo om, var hvilken livsstil han selv levede efter (undlod han selvfølgelig at svare på) jeg tvivler stærkt på at disse højtråbende individer der siger højst 5, selv med hånden på hjertet, kan sige de har været sammen med under 5. I mine øjne en middelalder holdning, Mænd er krigere og skal kneppe alt med en puls, og kvinder skal holde sig jomfruer. *ryster på hovedet*

Mht. Børn, havde du spurgt mig for 2 år siden havde jeg sagt nej tak, ikke pga. hun havde født (har været sammen med kvinder der har født, og man kan sagtens få et sexliv til at fungere selvom hun ikke er trænet op dernede endnu) men pga. selve barnet, jeg var langt fra klar til at skulle tage ansvar for et barn, og ville langt fra mig, hvad der ville forventes. Og var da personligt også glad da en hyggeveninde meddelte hun havde været gravid med mit barn, men havde fået en abort.

I dag 2 år senere, ville det ingen hindring være, værdierne i livet ændre sig, man falder lidt mere til ro, møder den rette. Og pt. står jeg sammen med Damen, midt i et huskøb. Og mon ikke der falder et barn eller to af, derefter :).

• Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

#49   21. nov 2012 Og så synes jeg desuden at David S's indlæg er forfærdeligt generaliserende, synes nærmest det grænser op til grotesk og direkte ondskabsfuldt. De tunge møder, (som tydeligvis er det eneste du har brugt til at sammenligne med) kan på ingen måder bruges som argumentation, det er få udvalgte tåber som skiller sig nok ud til de bliver stillet op foran et kamera og kan få lov til at få lidt sendetid.

• Dingodasker
    Dingodasker Tilmeldt:
    dec 2011

#50   21. nov 2012 Man må vælge. enten unger eller en høj uddannelse.

• Thomas R
    Thomas R Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 450
    #52   21. nov 2012 Er 27 sexpartnere mange i løbet af et 30 årigt liv?

• #53   21. nov 2012 over NINE THOUSAAAAAAAAND!!!

Men jeg var stadig den bedste.

• basil b
    basil b Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 5
    #54   21. nov 2012 når man kan li burde man ikke tænke på fortid, sket er sket, men den nye forhold burde bare være ærlig og stæk nok til at kunne forstå hinden

• #55   21. nov 2012 Daniel W. J
    hvad er det at jeg skriver som er så: "forfærdeligt generaliserende"?

Dingodasker
    nu er jeg så 24 og mangler 4,5 år på universitetet før at jeg er færdiguddannet og derefter skal jeg et år i KBU (turnus) og først derefter har jeg en anstændig løn, men hvorfor er det lige at man skal have børn før at man er 30?
    Faktum er jo at højtuddannet mennesker i gennemsnit får børn senere og med din "logik" så bliver det de lavest uddannede der så kommer til at befolke Danmark og dette med kort og godt medfører en social og økonomisk katastrofe for Danmark

• HP
    HP Tilmeldt:
    maj 2012

#56   21. nov 2012 Jeg ved da udemærket godt at kvinden bliver stram igen. En af mine gode venners kæreste, han siger at hun er den strammeste han har været sammen med. Så det er bestemt ikke det.

Der er bare et eller andet der gør, at det er frastødende i mit hoved. Jeg har da set mange "milf" - Jeg hel sikkert godt kunne. Men når jeg ved de har født. Så sker der bare et eller andet i mit hoved. Mødte jeg hende og ikke vidste hun havde født. Havde jeg ikke vidst det og så havde der ikke været noget.

Hvis min kæreste fik et barn, er jeg sikker på at jeg ikke gad at knalde hende det første stykke tid. Det er hel sikkert. Synes det virker ulækkert? Men kan jo være at det ændres, når det bliver en realitet.

Jeg gad hellere ikke kneppe min kæreste, da hun var gravid. Hvert fald ikke i starten. Og der havde hun jo ikke født. Hun fik så abort. Heldigvis. Jeg fik overtalt hende til at få en kat i stedet. Så derfor har jeg en kat....

Nåmen altså man bliver jo ældre med tiden og ændrer sig måske? smiley
    Jeg bliver jo ældre og det bliver svære og svære at finde en jomfru. Hvert fald hvis det skal være lovligt. smiley LOL.

Jeg har absolut intet i mod at pigerne er mødre eller at de har børn. Slet ikke. Der er bare et eller andet med at der har været noget så stort ude igennem... Mærkeligt, ja.

Jeg ville da gerne have børn, eller papbørn. Jeg elsker børn. Hygger mig godt med dem og dem omvendt. Måske er det også bare en tilvænning eller oplevelse der skal til for at ændrer det!

• Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

#57   21. nov 2012 David s. Hvordan kan du være i tvivl om hvad jeg hentyder til?

Og jeg mener også at det er et klart faresignal at en pige på under 25 har børn, da de oftest ikke er færdiguddannet og på ingen måde kan tilbyde et barn noget.

1) Du skære over med en kamp og siger de oftes ikke er færdiguddannet
    2) Du siger de på ingen måder kan tilbyde et barn noget.
    Sidste nævnte kommentar var den jeg havde højst i tankerne da jeg skrev mit indlæg, synes det er direkte usmageligt at skrive sådan noget.

• #58   21. nov 2012 Jeg kan som sådan godt forstå HP. Jeg skulle heller ikke stikke min penis op i kvinde der havde født en andes mands barn, men var det mit eget barn ville det ikke være et problem.

(hvis jeg altså havde en penis haha)

• #59   21. nov 2012 Daniel - jeg ELSKER din lille fejl? tror da ikke det var med vilje.. eller?? smiley

"De tunge møder"

• #60   21. nov 2012 Danmark skal vel ikke kun befolkes af højtuddannede?
    At man har en en mellemlang eller kort uddannelse, er da ikke det samme som at være socialt svag og ude af stand til at varetage et barns behov.

Hvis det kun stod til de højtuddannede, ville vi uddø. Højtuddannede får ofte kun 1-2 børn og det er alt alt for få til at holde væksten i gang! Der er brug for at nogle får børn tidligt, så de kan nå at få nogle stykker. Det kan man sjældent, hvis man først starter efter de 30. Hvis vi antager at kvinden er 30 og manden er 35 er deres chancer for en naturlig befrugtelse væsentligt lavere. Det tager måske et år. Så er der 9 mådeners gravidiet, et års barsel, og barnet bliver lige to år, før de starter næste projekt. Så er der hun 34, og bliver først gravid igen som 35-årig. Barnet har langt større mulighed for fødselsdefekter. Manden er nu 40 år, har langt dårligere fertilitet, og dobbelt så mange muterede sædceller som han havde tyve år tidligere. Parret har en meget meget høj risiko for flerlingefødsler, og for at få et barn med en masse forskellige handicap. Endvidere skal de måske have hjælp til at blive gravide, grundet den høje alder.

Vi unge bliver nemt gravide, har overskud til vores børn, dør ikke fra dem alt for tidligt, og har langt mindre risiko for fødselsdefekter. Når min søn er 30 er jeg 53 og kan være en aktiv farmor som tager del i mine børnebørns liv, og fungerer godt i hverdagen, samt har overskud til være der som en støtte til min familie.

Højtuddannet bliver jeg aldrig, men det har nu heller aldrig været min intention. Før jeg fik min søn arbejdede jeg i et supermarked, og det var jeg fuldt ud tilfreds med. Jeg er såmænd smart nok til at tage en lang uddannelse, det er bare virkelig ikke et ønske jeg har.
    Heldigvis bor vi jo i et samfund hvor der er behov for en masse forskellige typer - nogle skal jo have korte uddannelse og lave det arbejde, ingen andre gider. Det gør dem ikke til socialt svage eller dårligt stillede. De er rygraden i vores samfund!

------------------

Thomas R,
    ja, jeg synes 27 forskellige partnere er meget for en mand på 30. Men det er jeg sikkert den eneste som synes.

• #61   21. nov 2012 Er enig med dig Anja, når min datter bliver 5 år er hendes mormor 50 og hendes mor (MIG) er 25 år. Når hun er 30 er jeg 50.

Jeg er igang med ernæringsassistent udd og er færdig med grundforløbet til januar - ja der er sørme også nogen der skal lave mad på plejehjem, sygehuse osv.. smiley Efter GF er der 3 års elevplads og skole mixet før jeg er færdig.

• #62   21. nov 2012 CNN,
    præcis. Jeg er kun i gang med en HF, længere er jeg endnu ikke, men det skal nok komme. Men jeg kommer bare aldrig til at få en længerevarende uddannelse. Det kan vi jo heller ikke alle få.

Tværtimod er det jo godt at være under uddannelse med små børn, da vi ofte er lidt mere fleksible omkring tiden, og har gode mulighed for at være der for vores unger mens de er små, og har ekstra meget brug for al tiden. Det er skønt, og kan i den grad tilrådes!

• #63   21. nov 2012 well jeg blev mor som 22 årig, der ifølge den fastsatte grænse er ung mor.
    Jeg har en forholdvis kort uddannelse ihvertfald iforhold til læge, men til gengæld har jeg aldrig været på SU og er nu selvstændig.
    Så spørgsmålet er jo egentligt hvad der tærrer mest på samfundet ? smiley

Men hvis man nu brugte sin inteligens en lillebitte smule (hvilket man burde gøre som kommende læge ?, ellers er det en sørgelig årgang af læger vi får i Danmark) ville man jo vide at vi har brug for alle i dette samfund for at det kan fungere også den unge mor med den korte uddannelse.
    Selv rengøringsdamen og sosuhjælpere er der brug for (hvilket en læge også burde vide, da en læge i praksis også har brug for disse to)
    Alle kan bidrage med et eller andet i samfundet, og ja man bestemmer selv hvornår man vil have børn, men lad dog være med at dømme andre der har taget et andet valg end jer selv

• #64   21. nov 2012 Vitos mor! - Det kan godt være "de" bare er blevet mere synlige... Personligt springer jeg (som regel) over unge single mødre, men det er jo en smagssag. Jeg vil ikke sige jeg finder dem frastødende, det virker bare på mig som nogen der ikke har gennemtænkt deres handlinger, med det har jeg de "unge" mødre i tankerne.

• #65   21. nov 2012 Daniel W. J
    Nu er faktum bare at det er langt fra alle der er færdiguddannet i en alder af 25 år, dette er ikke en fordom, men et faktum.
    Og jeg mener ikke at man har noget at tilbyde et barn, hvis man økonomisk er afhængig af f.eks. forhøjet SU, for så slet ikke at nævne det faktum, at folk ofte skabe de samme trykke rammer for et barn i en ung alder. (Kilde: Klinisk Sundhedspsykologi )

• #66   21. nov 2012 Lars,
    hvor unge? Og klart, for mange af os unge mødre er barnet kommet ret uplanlagt (en ung mor er en som føder før hun fylder 25).
    men fakta er jo at livet sker nogle gange, uden at man har hundrede procent kontrol over det - og det er måske ikke kun en skidt ting? Og for de fleste unge mødre, er der en lige så ung far, som sjældent oplever samme reaktion fra omgivelserne.

At man bliver gravid er jo ikke altid noget der kan undgås, men derimod noget der bare sker, og så må man jo tage det med. De fleste unge mødre vokser jo meget med rollen, og lever fuldt op til det ansvar de påtager sig.
    At nogle ikke gør, er synd for alle parter, både forældrene og børnene, og der ER flere helt unge mødre som klarer sig dårligere og er væsentligt svagere stillet i samfundet. Men det ændrer jo ikke på at langt størstedelen af de unge mødre klarer sig godt, og ender med et lige så godt og velfungerende liv tyve år senere - blot med ældre børn end deres jævnaldrende smiley

David,
    man kan vel sagtens forsørge sit barn uden SU, det kommer an på om man vælger at tage en uddanelse og dermed øge sine muligheder for et bedre lønnet job (og bedre skat betalt tilbage til staten smiley )

Havde jeg mit gamle job stadig, kunne jeg sagtens forsørge min søn og jeg, men i stedet vælger jeg at udnytte de muligheder jeg har som borger i DK, og tage en uddanelse, og forbedre mine muligheder. Jeg har egentlig svært ved at se problemet i det?

Jeg forstår ikke helt denne sætning "For så slet ikke at nævne det faktum, at folk ofte skabe de samme trykke rammer for et barn i en ung alder. (Kilde: Klinisk Sundhedspsykologi)"
    Jeg læser det som at der skabes trygge rammer for barnet, men tænker at det må være et fejlcitat, og at du mener noget andet med det?

• #67   21. nov 2012 David - jeg får 5662,- pr md og har så taget SU-lån, hvilket også er noget ALLE andre på SU har mulighed for - hvad er problemet?

• #68   21. nov 2012 Vitos mor !
    der skulle stå:
    At unge forældre generelt ikke kan skabe de samme trykke rammer for et barn i forhold til ældre forældre.

CNN
    Jeg kritiserer ikke SU systemet, men du må da også kunne indrømme at når du har en indkomst på lidt under 8000 at så bliver det svært at få det til at hænge sammen?

• #69   21. nov 2012 David,
    men hvilke trygge rammer er det?

Børn har brug for en passende bolig, sund og god mad, tid med børn og voksne som er kærlige og udviser omsorg, og ro og stabilitet i hverdagen, samt at blive stimuleret mentalt, så de opfordres til at vokse og modnes, og bliver sunde og velfungerende individer.

Alle de rammer kan langt de fleste mennesker opfylder - nogle kan selvfølgelig ikke, hvilket er dybt tragisk, men rigtig mange kan. Også mange af de unge.

• #70   21. nov 2012 "At man bliver gravid er jo ikke altid noget der kan undgås, men derimod noget der bare sker, og så må man jo tage det med" - Det er jeg ikke helt enig i, med de præventionsmidler der er tilgængelig i dag, burde det kunne lade sig gøre at undgå det. Jeg ved godt at de ikke er 100% sikre, men de er dog stadig ret effektive. Jeg synes det er fint man tager ansvar for sin handlinger, hvis det sker ved et uheld. Men der er desværre ret mange unge piger der bliver gravide, helt bevidst, uden at tænke over hvad det kommer til at betyde for deres liv. Igen, jeg siger ikke at det er sådan for ALLE unge mødre, jeg siger bare at det sker oftere og oftere, og det er da skræmmende, i og med det absolut ikke er alle der er klar til at blive mor eller far i så ung en alder. Ikke at alle der er ældre (+25) er klar til det heller, men sandsynligheden er langt større.

• #71   21. nov 2012 Lars,
    nej, det kan ske selvom man bruger prævention, det er vi nok mange som er klar over.

Og ja, jeg er helt enig i at nogle unge bliver gravide fordi de ikke lige "gider" at bruge prævention, eller undevurderer hvor vigtigt det er - og det er i den grad en skam!
    Jeg kender selv til en pige som gleeemte præventionen, og fik et barn i en alder af 19 år. Hun var flov og havde hemmeligholdt graviditeten frem til tre dage før fødslen. Jeg kender moderen, og tænkte mit om deres fremtid, da jeg hørte historien.
    Men barnet er snart to år, og stortrives. Den unge mor er fra den ene dag til den anden blevet en voksen, frem for en ung. Hun har styr på sit liv, og er der til fulde for sin datter.

Jeg tror ofte at de unge mødre ender med at give deres børn en lidt mere turbulent opvækst.
    Et eksempel er at jeg jo er alene med min søn. Min søn har allerede mødt en kæreste på sin fars side, og jeg ser nu også en. At der bliver udskiftninger i vores parforhold er nok uundgåeligt, og selv med de bedste intentioner i verden, er det svært at sørge helt for at vores søn ikke lærer de mennesker at kende, og holde af dem. Og det er rigtig ærgerligt, hvis han vil komme til at opleve svigt i form af forældres partner som forlader. Det er vores ansvar, og det er et af de svære af slagsen.
    Den slags ting er nok lettere at undgå hvis man er 30+ og har været gift i en årrække, før man får barnet. Den slags par kan også gå fra hinanden, men hyppigheden er nok væsentligt mindre.

Jeg er helt enig i at der er lidt flere unge mødre som klarer sig dårligt, men jeg tror på ingen måde på at det er så stor en forekomst, som den generelle befolkning tror det er!

Vi ser jo kun de ressourcesvage og socialt dårligt stillede i fjernsynet - for de er de eneste som gider stille op. Og det er den type mødre, som oftest fejler. De er en del af den sociale arv, og de er aktivt med til at videreføre den.

• #72   21. nov 2012 Jeg tror langt hen af vejen vi er enige, så er der ikke nogen grund til at diskutere det til døde smiley

• Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

#73   21. nov 2012 David S, jeg nævner intet om fordomme. Jeg siger du generalisere, igen bruger du ord som "langt fra alle" og "ofte". = Du skære folk over med en kam og generalisere, og du kan smide en masse fine ord afsted, det ændre ikke på det faktum at JEG synes dit oprindelige indlæg var generaliserende, og direkte usmageligt.

• #74   21. nov 2012 David - Nej ikke voldsomt, vi får tilskud til vuggestuen og så får vi boligsikring - så det hænger fint nok sammen smiley

• #75   21. nov 2012 Undskyld men man bliver ikke "bare" gravid, så er man altså ikke helt rigtig oveni. Ja der kan ske smutter hvor pillen ikke dækker korrekt eller kondomet springer. Men man sørger vel for pokker for at beskytte sig.

Derudover tænker jeg at hvis man bliver gravid må man jo tage ansvar for sin handling, men SKAL den handling være at man beholder barnet?

Jeg blev gravid som 17 årig med min daværende kæreste da kondomet sprang, jeg valgte at få en abort, det ser jeg som at tage ansvar for min handling. Men det kan godt være det bare er mig der er skør.

• #76   21. nov 2012 Prinsesse Gert - Jeg blev også gravid ved et uheld som 17 årig - der endte i en abort.
    Jeg synes ikke at det er ansvarligt når man får børn og er under 18.

Jeg missede nogle p-piller og havde jeg da gjort flere gange uden der skete noget, det gjorde der så den gang og nu er jeg mor til en pige der snart bliver 2 år.
    Jeg hverken kunne eller ville have en abort igen, kæresten fik frit valg mht om han ville være med eller ej og jeg ville ikke kræve noget af ham hvis han ikke ville det.

Ja det er ikke særlig smart at glemme p-piller men det sker og alle har (i hvert fald de fleste) prøvet det.. Men vi er glade og stolte forældre smiley

• #77   21. nov 2012 well jeg blev gravid på p-piller selvom jeg tog dem regelmæssigt, jeg blev samtidig gravid sådan at jeg stadig fortsætte med at have min mens og ikke voksede særlig meget.
    Jeg opdagede først at jeg var gravid i 4. måned fordi en hest sparkede mig i ryggen og jeg blev ved at have ondt i ryggen hvor jeg så røg til scanning og de ikke kunne finde noget i vejen med ryggen, men de fandt et lille hjerte.
    Min plan var ikke at blive ung mor, men jeg lagde mine planer om og har aldrig fortrudt det

• #78   21. nov 2012 CNN - Jamen i skal også bare være glade og stolte forældre smiley Helt sikkert.

Det var bare kommentaren længere oppe jeg bed mærke i "At man bliver gravid er jo ikke altid noget der kan undgås, men derimod noget der bare sker, og så må man jo tage det med.", så er det jeg mener det er jo ikke bare noget der sker. Størstedelen af uønskede graviditeter sker ikke ved dårlige p-piller eller sprungne kondomer, men netop som du skriver glemte p-piller, eller at man ikke husker at tjekke holdbarheden på kondomer, og den nemme, at de ganske simpelt er ligeglade. Og der tænker jeg at det jo ikke "bare" er noget der er sket, det er jo et valg man træffer idet man vælger at gøre det alligevel smiley

Jeg har til dags dato heldigvis ikke misset en p-pille, men jeg spiser så heller ikke p-piller, jeg får min p-sprøjte smiley

• #79   21. nov 2012 sjenne - Som allerede skrevet så sker der fejl, som dårligt dækkende p-piller eller sprungne kondomer, ja. Men det er ikke det der sker størstedelen af gangene.

• #80   21. nov 2012 Prinsesse Gert. jeg har aldrig mødt nogen med samme historie som jeg, jeg har hørt om det før, men aldrig mødt nogen ligesom mig, så jeg regner med at det er ret sjældent sådan noget sker.
    Jeg kan så fortælle at det er vildt skræmmende at få at vide at man er gravid når man sidder til en rygscanning hvor de skal tjekke for nyrerskader og de så beder en om at komme ind på et lukket kontor.

Efter oplevelsen smed jeg p-pillerne ud og gik over på hormon spiral, den er jeg blevet super glad for, så den tror jeg at jeg bruger resten af livet smiley

• #81   22. nov 2012 Med hensyn til hvor mange tøser fyren har været sammen med, så vil det ikke påvirke mig, medmindre det var MANGE...

Med hensyn til barn, kommer det virkelig an på mange ting. Jeg vil netop gerne hjælpe til, og være omkring barnet - og det skal være uden nogen indblanding fra moderen, som tit opstår af jalousi.

• #82   22. nov 2012 Piger, ingen siger at han søger en reservemor, barnet har en mor.
    Hvis min kæreste og jeg gik fra hinanden og han fandt en ny der begyndte at lege mor for MIT barn, ville jeg ganske enkelt eksplodere!

Der er dog nogle piger, hvor ungens far ikke vil have noget med dem at gøre, der søger en "far" til dem. Det duer bare ikke.
    Hvis man finder en partner der har barn, skal man ikke være forældre.. man skal bare være der, hjælpe så vidt muligt og bestemt sige fra hvis hun eller han forlanger for meget. Det er en stor ting at få trukket over hovedet men barnet er ikke jeres ansvar

• #83   22. nov 2012 Undskyld men det da lidt noget pjat at sige barnet ikke er partnerens ansvar. Når man har et seriøst forhold, bor sammen osv. så kan man ikke undgå at blive en stor del af barnets liv, man er med til at skabe gode rammer for barnet når barnet er hos faderen.

Nej det ikke ens barn, men ansvar bliver man nødt til at tage.

• Dingodasker
    Dingodasker Tilmeldt:
    dec 2011

#84   22. nov 2012 Problemet ligger i at samfundet ser forkert på en når man har børn i så ung en alder..

Konen og jeg er samme årgang.
    Jeg var 22år da vi fik den første.
    Da konen blev gravid var jeg med hende til læge, det lå nærmest i luftet at hun skulle vidre sende os til at få laver en abort.. Da det ikke er normal at få børn så tidlig..
    I de der møder ved jord morden blev vi ikke taget seriøs. da vi ikke var så gamle som de andre 28-39år.
    jeg var 23 da vi fik den næste.
    Det var sku sjovt at se ansigterne på de gamle første gangs fødne når vi sagde det var barn nr to..

Men stadig møder vi skeptisk og det har du ikke forstand på. fra andre gamle forældre.. til dvs ting i børnehave.

Men jeg kan ikke forstå at høj uddannet er så tumpe dum at de ikke kan regne ud at der skal to til at lave børn. man alligevel vælger de at kun at få 1-2 børn. det kommer aldrig til at gå op med folke talet...

• #85   22. nov 2012 Dingodasker:
    Nu bliver jeg måske lidt spydig, men bare fordi 'de gamle' forældre får børn sent, er det ikke ens betydende med, at det har været pga. deres karriere!!! Oftest er det også fordi, de først har mødt hinanden i en sen alder.
    Mine forældre er måske er fint eks. på dette. De er begge 'højt uddannet', men mødte først hinanden meget sent. Min far var 40 da han fik mig, og min mor var 38.
    Og nej, det er da ikke særlig sjovt, at være barn til forældre der er 'oppe' i årene, og jeg fik da altid at vide fra andre børn at 'de var da gamle' osv. - hvilket faktisk gjorde mig rigtig ked af det, da jeg var lille.

Og det med at få 1-2 børn er ikke ens betydende med at man er 'tumpedum', det kunne måske være fordi man ikke er ligeså produktiv som da man var ung, eller måske aldrig har været det?
    Endvidere glemmer du nok også, at nogle mennesker har meget SVÆRT ved at få børn, og at det kan tage ÅR inden det lykkedes (hvis det lykkedes)! Så tag lige at have dét i mente - inden du kommer med en så latterlig udtalelse!

• Dingodasker
    Dingodasker Tilmeldt:
    dec 2011

#86   22. nov 2012 Mine udtagelser er ikke nogen form for latterlige.

Grunden til at de har svært ved at få børn er ofte alderren. For mange år på p-piller og dårlig livsstil..

Det jeg mener med at de er dumt de for for få kun 1-2 børn.. burde at være 2-3 børn da der er en hvis dødlighed iblandt mennesker.

Min mor var 40år da hun fik mig.. jeg fik i vide når hun var med i skolen.. Har du den bedste mor med i dag.. flot...

Men jeg holder stadig ved min udtagelse om at når folk bliver 30år skal det bare sige klip. Jeg tror samfundet ville spare mange penge i det lange løb..

• #87   22. nov 2012 Fordi man er en del af barnets liv skal man ikke indtage en forældrerolle og have den form for ansvar!

• #88   22. nov 2012 Siger heller ikke man skal tage en forældrerolle, men ansvar bliver nødt til at være med om. Man kan jo ikke bare smide hænderne i vejret og stille sig og sige "Det ikke mit ansvar" hvis barnet bliver kørt ned på vejen, eller hvis barnet smadrer en rude.

• NICK A
    NICK A Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 195
    #89   25. nov 2012 faktum er at sex er som et lunkent toiletbræt..

meget rart, men man kan alligevel ikke lade være med og tænke på hvem der har været der før

• #91   26. nov 2012 Ikke nødvendigvis...

Min far snakker jeg ikke ret meget med, men hvis min papfar ville prøve at bestemme over mig, ville jeg gøre det modsatte i protest.
    At han kan sige, at det jeg har gang i, er en dårlig ide eller om jeg ikke lige napper opvasken, er helt fint, men beslutninger om hvad jeg må og ikke må, er min mors opgave!

• #92   26. nov 2012 Papfar eller papmor har IMO kun lige så meget ansvar, i sitautioner hvor de helt har overtaget forældrerollen.

hvis jeg flyttede sammen med en mand, ville jeg forvente at han tog aktiv del i min søns liv, var en støttende voksen for ham, holdt af ham og behandlede ham på lige fod med hans egne børn.
    Men han ville ikke blive hans ansvar og var vi uenige om ting, ville mit ord gælde i sidste ende.

Min søn har en far, og en anden mand kan aldrig overtage den rolle.

• #93   26. nov 2012 Er enig med dig Anja! smiley

• #94   26. nov 2012 I øvrigt kan jeg godt få lidt lange patter over at begreber som mor og far bruges så løst. Man sætter blot et pap, sted eller bonus foran og Vupti! så er alle forældre. Sådan leger jeg altså ikke.
    INGEN bliver far for min søn udover hans Bio-far, og ingen anden kvinde bliver mor for min dreng. Fandt jeg ud af at hans fars dame kaldte sig for hans mor, ville jeg blive godt tosset og tage en alvorlig snak med dem.
    jeg synes det er respektløst overfor både barn og den biologiske forældre.

I mine øjne er det kun okay, når der reelt er tale om en stedforælder. Altså en forælder som træder i den biologiske mors eller fars sted, fordi denne ikke selv kan fylde rollen.

• #96   27. nov 2012 Vitos mor ! Jeg siger det sådan, da det er nemmere end at sige min mors kæreste. I daglig tale bliver han omtalt som trolden, den fede eller ved navn. smiley

Han har også været der mere for mig, end min egen far, men han er stadig ikke min far og vil aldrig blive det.

Han har heller ikke noget ansvar over for mig, andet end aftalet. Ikke noget underforstået.

• #97   27. nov 2012 Skinkelynet,
    der kan jo også være situationer hvor en voksen går ind og overtager den rolle, og så forstår jeg godt at både børn og voksen finder tryghed i at give den voksne den titel.

Men når de biologiske forældre er involverede, så forstår jeg det ikke.
    Jeg er der jo for min søn, hele tiden, så en anden kvinde kan da ikke blive mor. Og hans far er der også, så min kæreste ville aldrig blive far.

Jeg kan forstå at man, når man har været i forholdet længe og er committed på at forblive en del af barnets liv, kan omtale barnet som sin papsøn eller papdatter - det er trodsalt nemmere at forklare. Men selve titlen som mor eller far, synes jeg bare er dybt forkert at kaste om sig.

Jeg ville blive rigtig ked af det, hvis en anden kvinde kaldte sig for min søns (bonus)mor.

• #98   27. nov 2012 Det er fuldt forståeligt.

Hvis den ene af barnets forældre ikke er til stede, så kan man godt kalde det sin pap mor/far, men som du selv siger det, så skal man have været i den rolle i nogle år, og være sikker på at det vil være sådan, så længe som nødvendigt.

Hvis en kvinde har et barn og har skiftende partnere, så kan det barn jo risikere, at have flere pap fædre end, fingre. I mine øjne er det opskriften på et smadret individ, grundet, ingen faste fader roller.

• #99   27. nov 2012 Skinkelynet,
    jeg er helt enig. Tror bestemt at det er starten på undergangen, når man tvinger et barn til at knytte sig til en masse vekslende voksne.

det er fint at barnet møder en masse forskellige voksne, som er der for det, og det er også okay at nogle af dem forsvinder. Men børn forventer mere, af den voksen som forælderen indgår et parforhold med, og det må man huske.

Selvom man måske ikke ønsker at lege forældre, så bliver man alligevel en vigtig voksen for barnet, hvis man indgår i et seriøst forhold med dets forælder.

Når jeg engang ude i fremtiden finder en fyr som jeg bliver seriøs med, er det da også vigtigt at han formår at være en fornuftig og god rollemodel for min søn, og en stabil voksen i hans liv.
    Men han vil aldrig kunne udfylde den rolle som hans far har, og heldigvis også har påtaget sig!..

desværre tror jeg at en del forældre glemmer det af og til :S

• #100   27. nov 2012 Og ja, fylder den voksne en rolle, som den biologiske forælder ikke formår at udfylde, synes jeg det er helt fint at barnet kalder vedkommende for far eller mor smiley

Det er jo kun godt, at nogle vil være der for barnet, og forhåbentligt forstår de så at det er en livslang forpligtelse.

• #101   27. nov 2012 En god solid rolle model kan alle børn og unge mennesker bruge!
    Man spejler sig jo i sine omgivelser.

Alkoholiske forældre avler tit børn, som også er tilbøjelig til at ryge på flasken.

En bonus forældre skal i mine øjne, ses som en lege onkel.
    Fortælle sjove historier fra de unge dage. Det syntes jeg, er meget sjovt at høre når min mors kæreste fortæller om.
    Det er nok ikke det bedste, hvis man er let påvirkelig, men for satan, det er underholdene! smiley

Dog har jeg et godt forhold til ham, og han har sagt til mig, at hvis det ikke går imellem de gamle, må jeg gerne komme og sige dav, hvilket jeg helt sikkert vil benytte.
    Så, ja det kan blive en forpligtelse at indgå i et forhold, hvor at der er mindre børn i, hvis man selv begynder at række lidt frem.

• #102   27. nov 2012 Syntes at der er mange som ikke just kan leve op til dette!

profilbillede
  • #103   16. jan 2013 Jeg er lidt ligeglad, for jeg dyrker ikke sex alligevel
    Og man kan jo altid bruge kondom hvis man skulle være nervøs for at få købssygedomme smiley

• Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

#104   16. jan 2013 Se mig evt.?
    "Buuuhuuu, se mig, se mig"
    Hvad med du hoppede ind og kommenterede lidt i din egen tråd, i stedet for at genoplive flere måneder gamle tråde.

• #105   16. jan 2013 For mig kan det da være fuldstændig ligemeget hvor mange personen har været sammen med. Man kan jo have haft en vild ungdom og alt muligt, og så være blevet voksen nu.
    Skulle os mene at det ikke er noget man sårn snakker om, hvis ikke man kan tåle at ens kæreste har været sammen med andre så må man jo bare lade være med a spørge til det smiley

Og det med børn, ja jeg ville afvise en hvis han har barn i forvejen da jeg også har et barn smiley Har prøvet et forhold hvor vi begge havde børn og det gik bare slet ikke. Desuden gider jeg ik alt det ballade med xkæresten som ikke er færdig med personen efter han har fået ny kæreste osv osv. Så nej det ikke noget jeg gider smiley

Vil hellere have en mand som ikke har børn i forvejen men som ønsker børn på et tidspunkt smiley Nu har min datters far valgt hende helt fra og vi har ikke set eller hørt fra ham i over 7 mdr, så her er der ikke nogen dum x kæreste der prøver a ødelægge noget for mig osv.

Men ork ja der er mange fyre der ikke vil have en pige med barn i forvejen, og det jo ganske fair smiley Så længe man bare er ærlig om det fra start af så er det jo fint smiley

• #106   16. jan 2013 Stef >

Jeg skal satme heller ikke nyde noget med en fyr der har børn!
    Og skal heller aldrig selv have nogen !

• #107   16. jan 2013 Bare mig evt ?
    Nej det blir sgu nok os svært for dig a få børn, når ik du vil dyrke sex smiley

• #108   16. jan 2013 bare mig evt ?

er problemet i virkeligheden at din "forlovede" (hvis han findes) ikke kan få den op at stå til dig?

• #109   16. jan 2013 tja, jeg vil mene at man som papforældre har et stort ansvar for ungerne, hvis ikke min stedfar var trådt i karakter som forældre havde jeg ikke haft en faderfigur i mit liv.
    Da min egen far pga. fængselsophold var meget fraværende.

• #110   16. jan 2013 Stef >

Jeg skal heller ikke have børn så den er ikke længere ...

Darkwing > han findes skam og flere herinde på BB kender ham
    Og inde på BG er han rimlig kendt for sine dygtige evner inden for anlægsbyggeri;-)

• #111   16. jan 2013 Og jo han kan sagtens få den op og stå, det faktisk ret irriterene når han ofte lægger op på de mest mærkelige tidspunkter, og bliver fornærmet over at jeg afviser.
    Men det går hurtig over, for han ved at jeg ikke gider
    Og kun hør det 100 % for hans skyld når hans trang er aller først så får han 2 min... Og så det slut, uanset om han er kommet eller ej.. For beder ham trække sig ud derefter og så må han ordne det sidste selv.

• #112   16. jan 2013 ^ har du overvejet at du måske ikke er til mænd?

• #113   16. jan 2013 Darkwing > jeg er IKKE til piger nej smiley

• Quest
    Quest Tilmeldt:
    okt 2012

#114   16. jan 2013 Se mig evt.
    "han synes jeg er blevet "kedelig " i form af at i følge ham at jeg ikke er lige så frisk som dengang vi mødtes og ca. 1½ år frem hvor han synes jeg var med på en del...?
    bla. klager han over at jeg ikke længere har lysten til at give ham blow job og andre ting...men at det efterhånden mere er alm. soveværelses-sex som han kalder det.?"

Med mindre jeres situationen har ændret sig gevaldigt på de 6 mdr, så lyder det på ingen måder som han har affundet sig med situationen, og accepteret at du ikke gider. - Jeg tror du sidder og digter nu.

• #115   16. jan 2013 Hvis han ikke kan affinde sig med det, så kan han da bare skride ?
    Og han er jo ikke skredet, så han må da være cool med det

• #116   16. jan 2013 Stakkels fyr. Det er sgu ikke sjovt at blive afvist på den måde.. For mange mennesker hører sex og kærlighed sammen. Især mænd, har brug for fysisk affektion, for at føle sig elsket..

• #117   16. jan 2013 Bare mig evt.

Hvilken slags "Handicap" er det du lider af?

• #119   16. jan 2013 Jeg gider heller ikke være "en mere i rækken"

Det er faktisk et turnoff med rundetrunter

• #121   16. jan 2013 Anders >> kald det hvad du vil....
    Jeg er faktisk ret ligeglad !

• #122   16. jan 2013 Vitos >> sådan er det jo smiley

• #123   16. jan 2013 7500-Jonas; den kan man så også vende om.. jeg hader tanken om at være den næste i rækken.. men det vil man nok altid være.
    men så må man jo sørge for at være den bedste i rækken

• #125   16. jan 2013 Hold nu kæft hvor er du egoistisk Bare mig evt ?.... Stakkels, stakkels fyr! Hvad med du selv gjorde det forbi så han får en chance for at finde en ny kæreste der egentlig gider ham?

• #126   16. jan 2013 CecilieT

Ja det har du tildels ret i smiley

• #127   16. jan 2013 Kamilla >>> sex er sgu ikke alt i et forhold ??
    Måske hvis man er 16-20 år gammel og stadig har homonforstyrrelser..

• #128   16. jan 2013 Hold da op hvor er folk dog sexfikseret herinde på BB :s

• #129   16. jan 2013 næææ, vi nyder bare at vi er en af de få racer der dyrker sex for nydelsen
    Og det er satme da også godt hvis det gøres rigtigt

• #130   16. jan 2013 Nej, det er ikke alt i et forhold men at blive ved med at afvise på den facon ødelægger da langt mere end det gavner - også for fyrens selvtillid! Og det synes jeg dælme er synd for ham og egoistisk af dig!

• #132   16. jan 2013 Lillelund - men modsat, ville du knalde "bare mig evt"

• #134   16. jan 2013 Bare mig,
    det handler ikke om at være sexfikseret. Men sex er et naturlgit behov, det handler om lyst, men det handler også om nærhed og intimetet.

Og så er det altså også en måde, hvorpå man viser hinanden kærlighed og omsorg. Man er helt tæt og sammen.

Og at blive afvist gang på gang, er da hårdt for ethvert menneske.

Kvinder føler sig elskede når mænd kysser dem, krammer dem og nusser dem. Og mænd føler sig elskede, når man har sex med dem.. Sådan er deres krop og sind altså bygget til at fungere.

selvfølgelig er sex ikke alt, og med tiden er der ikke mange som har sex hver dag, men at ens partner aldrig lyst til at dele sig selv, og man allernådigst kan få smidt et ben i ens retning af og til, er da ødelæggende for enhver?? Mand eller kvinde, og ung eller gammel!

• #135   16. jan 2013 Vitos Mor >

Vi kysser, krammer og ligger tæt ?
    Det må da være fint ?

• #136   16. jan 2013 E92

Hvordan han får udløsning, er jeg egenligt ret ligeglad med, så længe det ikke er
    på / i mig....vi bruger heldigvis kondom ! så skulle han komme imens han er oppe, så får jeg intet på/i mig.
    Jeg giver gerne en " hånd " hvis det det han lyster....men ellers ikke andet !

Jeg har tilbudt ham at betale for et evt. medlemskab på en fræk side så han kan finde sig bolleveninder..og spurgt ham om en tur i en fræk klub hvor han bare kan udfolde sig som han lyster.......jeg er faktisk ligeglad..jeg er ikke den jaloux type, og fatter ikke at piger ikke giver deres fyre lov......for det man IKKE må, bliver pludsligt mere intressandt, og det jo derfor fyre er utro....det spændene når man ikke må ...+ det der urgen med at brede sine gener ....

Så for min skyld kunne min fyr tage på bolleferie med ungrejs eller sunnybeach!

• Dingodasker
    Dingodasker Tilmeldt:
    dec 2011

#137   20. jan 2013 Bare mig evt.

Du er for langt ude.
    Hvis min var som dig kom hun sku kommet ud med det samme.

Men jeg vil lige fortælle om et ældre par, først i 70'erne.

Sønen var kommet til kaffe en søndag.
    For der var noget han havde gået og tumlet med et stykke tid.
    Han blev simpelhen nød til at spørge sine forældre om de stadig havde sex da synes at sexlysten fra hans side var fladet dratisk de sidste par år og efter han blev 40år var det helt holdt op..

Så han fik taget sig sammen og sagde følgene.

Far og mor der er simpelhan nød til at spørge efter noget.

hvad er det du vil spørge om sagde moren.

hvornår har i sidst haft sex?

Moren kigge ned i bordet med det sammen.

Faren lænte sig tilbage i sofa'en og sagde følgene. jo din storbror karl blev til på bryllupsnatten og sidste gang vi havde sex blev du lavet.

Sønen blev helt lam slået. jamen hvordan kan i leve uden sex så længe. hvor på faren sagde, jo jeg ved ikke med mor men vær fredag køre jeg forbi din mors søster.

Så kan i jo selv gætte hvad det endte med..

• Michael W
    Michael W Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 3 Svar: 6
    #138   29. apr 2013 i mine øjne er det ligemeget hvormange kvinden her været sammen med og om hun har barn, det er ikke noget der burde kunne ødelægge drømmen om kærligheden er at finde i lige præcis hende...

okey utroligt at høre hvor mange der bliver ved med at komme med den bemærkning om at sex er et BEHOV, det er da det mest LATTERLIGE kommentar folk kan bruge for at retfærdiggøre at ha' sex... NEJ sex er IKKE et BEHOV, et behov er noget kroppen ikke kan undvære, som f.eks Mad, drikkelse og søvn, men sex er og bliver ALDRIG et BEHOV, og at bruge den sætning til f.eks at få sex i et forhold er sgu bare bevis på at personen ikke har nosser nok til at indrømme at sex betyder meget i deres valg af partner, at en kvinde/mand ikke har sex el ikke har ret meget sex er ikke en en "sygdom" som folk der har meget sex de gerne vil udrydde, for tænk nu hvis deres kæreste fik den mening det kan vi da helt klart ikke risikere, så kan man jo ikke kneppe bare for at kneppe... at i mener det er en meget stor del af et forhold er fair nok folk syntes det, men at gå til angreb på dem der ikke mener det ved at kalde det et behov el svine personen til pga det, det er da nol lige en af de mest usleste ting i kan gøre i hele verden, kom dog ned på jorden istedet for at sidde oppe på pedistalen, det er og bliver ALDRIG et BEHOV, men et VALG...

• #139   29. apr 2013 lets dig up the old thread

Kommentér på:
Hvor mange sexpartnere???

Annonce