2.302 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Hjælp! Må man have sex når man har herpes Hjælp! Må man have sex når man har herpes
Jeg er så uheldig så jeg har herpes type 1.
Spørgsmålet er.. Må man godt have sex under udbrud hvis man bruger kondom. Selve udbruddet er ikke ret slemt og har taget medicin i 5 dage nu...
Gider kun seriøse svar tak...
- Line
0 synes godt om
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 6 Svar: 10
Hilsen Line
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 22 Svar: 272
dec 2009
Følger: 29 Følgere: 31 Fotoprofiler: 1 Emner: 225 Svar: 4.099
Herpes - En ven gennem hele livet
dec 2009
Følger: 29 Følgere: 31 Fotoprofiler: 1 Emner: 225 Svar: 4.099
feb 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 21 Svar: 865
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 46 Svar: 1.759
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 1 Svar: 528
feb 2014
Følger: 1 Svar: 1
Som en skriver, så kan Herpes virus smitte, også selv om det ikke er i udbrud. Det er dog kun 5 procent af den symptomfri periode. Med kondom er smitterisikoen stort set nul - også mens det er i udbrud. Jeg vil dog alligevel holde mig fra det under udbrud.
En anden skriver, at I bare skal holde jer til oralsex. Det er IKKE en god idé, da Herpes Type 1 kan smitte op til munden til Herpes Type 2, og den anden vej rundt også. Igen, det smitter når det er i udbrud, og 5 % af den symptomfrie periode også.
En anden ting I kan gøre, er at få tjekket om din kæreste allerede bærer Herpes Virus. Det kan gøres ved hjælp af en test med blodprøve. Mange er bærer af sygdommen uden at have udbrud, og hvis det et er tilfældet, så kan I have sex uden altid at skulle bruge kondom.
Denne side synes jeg er rigtig god, og giver dig en masse gode råd og viden omkring smitte, behandling, produkter osv.
(link fjernet)
Håber du kan bruge det til noget.
Hjælp! Må man have sex når man har herpes