{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.190 visninger | Oprettet:

Fordomme om handicappede. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er ny herinde.
Mit spørgsmål er måske mest til pigerne...

Jeg er en ung fyr, på 19, der endnu ikke har haft en kæreste. (Desværre)
Jeg er spastikker, og det betyder at jeg går med rollator. Det er det eneste, hovedet fejler intet. (Har lige færdiggjort handelsskolen) smiley

Mit spørgsmål er nu: Hvad er jeres fordomme om handicappede? Og ville I evt. tage på date med en der er handicappet? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fordomme om handicappede.
  • #1   21. jul 2014 Handikappet er lige så gode som andre folk i min verden jeg snakker med dem lige så meget som andre men det er bare mig har mødt mange som går en stor bue forbi handikappet

• #2   22. jul 2014 Jeg har en morbror der er blind og en ven der er spastiker som sidder i kørestol, jeg har været vant til at omgås handicappede hele mit liv og behandler dem ikke anderledes end andre mennesker (selvfølgelig tager jeg hensyn, men du forstår hvad jeg mener).

Mit morbror tog mig altid i at snyde i Kallaha og jeg har ingen idé om hvordan han gjorde det :S

• Stenstrup
    Stenstrup Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #3   22. jul 2014 Aldrig nogensinde har jeg haft bare det mindste imod handicappede, om så de har haft enten et lille eller stort handicap. Er vokset op med en udviklingshæmmet onkel med downs syndrom, og at være i hans selskab har altid været noget af det fedeste i min opvækst: man griner simpelthen så meget. Man griner ikke af ham - man griner med ham, og han forstår det sikkert også godt inderst inde. Handicappet eller ej er man kommet til livs på samme måde som alle andre "normale" (som jeg ikke engang har lyst til at kalde dem..), og som du selv er inde på, fejler hovedet jo heller ikke noget.

• #4   22. jul 2014 har heller ikke noget imod handicappede

men lige det der med kærester så tror jeg det er bedst at finde en i sin egen boldgade. lidt ligesom at en tyk person sjældent er sammen med en tynd sild for de tiltrækker bare ikke hinanden. ligeledes så alle de der tattoo tøser med rødt hård og makeup i hele skærmen de tiltrækker store brian'er med tusser over det hele.

kan i følge min tankegang lidt?

det med om jeg ville date en handicappede det ville komme meget an på hvor slemt det er. altså hvis hun er mega sød men mangler et ben så kunne jeg godt finde på det. men ikke hvis personen sad i kørestol osv for så kunne jeg ikke se hvordan vi skulle kunne få en "normal" hverdag

• #5   22. jul 2014 Jeg har absolut ingen problemer med handicappede. Ville jeg kunne gå på date med en handicappet, hvis jeg var single? Tjah... hvorfor ikke? Hvis jeg faldt for personen, ville jeg da helt sikkert.

Men jeg tror, at mange mennesker måske bliver lidt skræmte over mennesker med handicaps, fordi de ikke rigtigt forstår, hvad de forskellige handicaps går ud på. Derfor vil det sikkert for mange kræve, at de lærer personen at kende, før de kan finde modet til at gå ud med vedkommende.

Det er i hvert fald min teori. smiley

• #8   22. jul 2014 Tusind tak.

Det skal lige siges at jeg har gået på en helt almindelig handelsskole, så jeg er ikke sammen med andre handicappede i min hverdag, og har næsten aldrig haft problemer med det smiley

• #9   23. jul 2014 da jeg gik meget til fysioterapeut der kom der 3 moderat handikappet alså dårligt gåndene og spastiker jeg har aldrig mødt gladere mennesker i sær den ene hun kom glad hver anden dag med taxi og sin rolator hun kunne knapnok gå men for dælen hun er glad altid et smil på læben og klar med en frisk bemærkning jeg sys at der vi andre kunne lære noget af dem hvorfor gå og være triste og sure når man kan smile og være positiv det gør jeg så vidt muligt det kan godt være at jeg ikke lige kan gå ordentligt en dag og har pisse ondt da jeg er skadet i det meste i venstre side men selv om det bare er en dårlig dag skal det da ikke gå ud over andre smiley

• #11   24. jul 2014 Tak for forslaget smiley

• #13   26. jul 2014 Sådan det helt ærlige svar: Jeg har ikke rigtig haft nogen i min omgangskreds med handicaps, så jeg er derfor forholdsvis akavet omkring det smiley Det betyder også at jeg måske ikke er helt så opsøgende omkring handicappede, som jeg er i forhold til andre, fordi det sætter mig i en mindre komfortabel situation, da jeg bliver usikker smiley

Så date, nej umiddelbart ikke. Men ikke fordi at det er udseende, der betyder noget, men som sagt fordi jeg ville føle mig forkert. Lærte jeg dog en handicappet at kende i anden sammenhæng og synes om personen, ville jeg godt gå på en date smiley

Kommentér på:
Fordomme om handicappede.

Annonce