{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
760 visninger | Oprettet:

Familiesammenførelse til vold {{forumTopicSubject}}

Der er i øjeblikket sat fokus på vold efter familie sammenførelser.
På 11 af de centre der finde i Danmark har de voldsramte kvinder nemlig en fælles nævner, de samme mænd.

De sammenførte kvinder kommer fra hele verden, men møder den samme ubønhørlige vold når de ankommer her til Danmark og en helt ny tilværelse.

I den digitale tidsalder vi lever i, ser jeg det som en meget stor mærkværdighed at man ikke igennem alle de personlige oplysninger, der er lagret om os alle, kan finde den røde tråd som skinner lige i øjnene.
Hvorfor får de samme mænd lov til at hente en ny kvinde til landet, når han er færdig med at tæske den forrige, der så søger asyl på et kvinde center.

Hvor er det lige at kæden hopper af, alt i vores tid bliver registreret, så det skulle ikke kunne lade sig gøre at gentage sine forbrydelser op til flere gange, man må tage sig til hovedet og undre sig over den non eksisterende observans hos det offentlige system.

Og ikke nok med det så koster det mange penge at opretholde de bo steder og sammenføringen er heller ikke gratis.
Hvad sker der i Danmark ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Familiesammenførelse til vold
  • #1   30. apr 2016 Hvad der sker i Danmark?

Der sker ikke en skid.....

• #2   30. apr 2016 Ja i det mindste findes der centr idag, før i tiden blev kvinderne bare banket uden støtte fra nogen. Det hed husspetakler og gik under privstlivets fred. (til alt).

• #3   30. apr 2016 Og disse centre er proppet til bristepunktet. Det er lige så svært at gennemskue den vold som det er at gennemskue, når børn bliver misbrugt i div. familier.

Men det kunne være, vi skulle lægge berøringsangsten på hylden og begynde at blande os, når vi får mistanke om vold og misbrug.

• #4   30. apr 2016 Ja Jetset personligt ville jeg anmelde det hvis jeg oplevede vold, det ville de fleste nok. Er der noget folk ikke gouterer så er det vold mod sagesløse. smiley smiley

• #5   30. apr 2016 Ja men selv om det blir anmeldt af naboer evt, så skal der meget til at kunne gribe ind. feks er kvinderne ofte medtaget og psykisk nedbrudte. De ønsker ofte ikk at anmelde manden m/k.
    Derfor behøver vi uddannede folk til samtaler og råd. Ikke en uniformsklædt fortravlet betjent med formel attitude til at møde frem.

• #7   30. apr 2016 Jeg tænker i første omgang, at det ikke kan være så svært at se, når børn mistrives, børnehaver, skole, fritidshjem - straks lidt svært med kvinderne, men det må være naboer, venner, arbejdskollegaer o.lign. da kunne gennemskue.

• #9   30. apr 2016 Fedte,

Joov,Det må du gerne, men lad være med at efterlade spor, siger vores hellige imam. smiley smiley

• #10   30. apr 2016 Og så husk lydisolering smiley smiley smiley

• #13   30. apr 2016 Det skyldes jo nok at man ikke har et samlet register over voldsramte kvinder og mændene der er indblandet. Det skyldes en tilfældighed at centrene har kunnet udskille enkelte mænd, men nu er man opmærksom på det så nu tages der nok hånd om det.

• #14   30. apr 2016 #11

Ronald, slår de igen, så er der straks stening på menuen ! smiley

I forkæler jeg selv dernede med guf.....uhm, nam,nam..

• #16   30. apr 2016 # 13. Erik. smiley
    ja nu er der ihvertfald obs. på problemet.
    Og Ron i har det da bare for dejligt dernede, Hyg jer i aften. smiley
    Nu stiger varmen dig vist til hovedet Ron, skal du over knæet, tilskud til Air condition, du er spoleret.

• #18   1. maj 2016 #7
    jetset, kvinderne skjuler det og siger de er faldet for at forklare et blåt øje. De er ofregjort helt ind i sjælen. Man skal se godt efter for at opdage deres mistrivsel og have tid og overskud til at handle.
    Kommune sylter jo også sagerne, prøv at se på børnesagerne, kommunerne er blevet tippet i årevis. Både lærere og naboer har tippet.
    Der er ikke nemme løsninger, det vedgår jeg, men nedskæringer, spareøvelser er næppe de bedste løsninger.

• #19   2. maj 2016 Ja, Kirstine, der er ingen, som har lovet os, at det skal være nemt. Men jeg synes vi har været "vidne" til gennem årene, hvor sløve de offentlige arbejder, sorry - det mener jeg faktisk, det går kort og godt for langsomt, der er så meget bureaukrati, at det ikke er muligt at behandle disse alvorlige sager, før det faktisk er for sent.

Der er ingen private virksomheder, der ville kunne overleve med den sagsgang, den er under al kritik.

Uanset om der er nedskæringer, spareøvelser og hvad det ellers hedder, de har alle dage været langsomme til at behandle sager - jeg mener den del skulle privatiseres, så kunne det måske gå lidt stærkere, der er ikke så mange chefer, som i det offentlige, der er så mange, at de falder over hinanden og skal bruge tid på at samle div. chefer op, det koster alt for mange penge at have dem siddende til ingen ting.

• #20   3. maj 2016 Jo jeset, der kan være visse fordele ved at privatisere, enig. Men også betænkeligheder.
    Der er flere hjemmehjælpsfirmaer, der spekulerer i at gå konkurs, det går ud over kunderne, når kommunen igen har ansvaret for hjælpen.
    Og dyrt blev det også.
    Er det ikke også en samfundsopgave at løse?

• #21   3. maj 2016 @#19
    Det er stor bureaukrati i det offentlige pga politisk indblanding med krav at alt skal dokumenteres, rapporteres og evalueres. Målstyring ifølge et system der kun har medbragt katastrofale resultater i andre lande: New Public Management.

En hjemmehjælpers arbejde er styret til minuttal, mens en tandlæge fx. kan sagtens bestemme hvilken behandling patienten skal have og hvor lang tid der skal gå med behandlingen.

Det samme med jobcentre, sygehuse og folkeskoler osv., der er krav på dokumentation, og det gør at de ansatte spilder megen tid på det.

I mine øje har politikerne skylden for katastrofen i det offentlige. Men ingen tager selvfølgelig ansvar for det.

• #22   3. maj 2016 #20+21 - Er der ikke noget med, at kommunerne gider ikke rigtig undersøge, hvilke leverandører de vælger, til den offentlige hjemmepleje, de tager bare den første og bedste, det er ikke OK - derfor kommer de ud i sådanne situationer, de ligger, som redt.

Elena, det offentlige har været elendigt ineffektivt i alle de år, jeg husker tilbage, de ridder ikke den dag de sadler uanset alt det, som skal dokumenteres - men de har mange chefer og i dag står vi i kø, når vi skal have fat i en eller anden Børge fra kommunen, De er nu nr 48 i køen, og så er der, jeg ved ikke hvor mange personaler i flere etager, det gider jeg simpelhen ikke og det er forøvrigt også helt umuligt at få fat i SKAT, fysisk kontakt til SKAT er ikke muligt.

Der er bare ingen private virksomheder, der kører på den måde, det bliver deres visse død, tænk, hvis jeg arbejde så langsom, så var der heller ikke nogen, som gad mig - det kunne gøres meget bedre, er jeg overbevist om.

• #23   3. maj 2016 Njarh jetset telefonselskaberne som er private, er nu heller ikke for kvikke med deres support.
    Mærkelig nok overlever de pga discount priser.

• #24   3. maj 2016 Det har du helt ret i, Kirstine - men lad os se - konkurrence får os op på dupperne - det kender det offentlige intet til - sørgeligt sørgeligt .... smiley

• #25   3. maj 2016 Der ramte du lige netop hovedet på sømmet Jetset, smiley Der er ingen konkurrence, det er en sovepude, Konkurrence skal der til, så skærper man sig. smiley

• #26   3. maj 2016 Kirstine har et meget godt argument, når hun siger at mange privat hjemmepleje firmaer går konkurs, selv om det skulle konkurrere indbyrdes.
    og der er kun kunderne som der går ud over.

Det er svært at se noget godt i privatiseringen i denne branche.

• #27   5. maj 2016 Jeg tror, det har at gøre med, at vi bare er vant til, at det er sådan - jeg kunne forestille mig, at der skal en pæn sum penge til at starte sådan en virksomhed op eller også har de, som har forsøgt ikke været dygtige nok, det er jo ikke bare en hvilken som helst forretning, det er et større foretagende - leverandører til den offentlige hjemmepleje, skal også bare yde dobbelt så meget service, de skal være en tand bedre og det kræver nok sit personale .....

Der skal andre holdninger til det. Og det kommer nok en dag hvor det monopol bliver nedbrudt, for de kommer aldrig til at løbe stærkt med den struktur og organisation hvor der er flere chefer end alm. medarbejdere - for mange kokke fordærver maden, det tror jeg på.

Kommentér på:
Familiesammenførelse til vold

Annonce