961 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 50 Svar

Snydt igen... Snydt igen...

Hvad sker der for det her lorte sted :s
Man kan ikke købe ting herinde mere.
Jeg har købt en Iphone herinde for 1175,- kr.
Men jeg tror sku' jeg er blevet taget ved røven, hun har personen herinde slettet sin bruger her, og kommer med dumme undskyldninger over SMS, om at post danmark er langsomme osv.
Der er godtnok kun gået to dage siden han sendte den, men det er mere det med han har slettet sin bruger osv. herinde :s
Det er fandme ikke fedt at smide næsten 1200,- kr. ud af vinduet, når man står i en virkelig træng penge krise smiley
Og jeg kan jo nok ikke gøre en skid nu :s

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snydt igen...
  • #1   21. aug 2009 Hvad sker der for alle de snydetråde der kommer, sig mig lærer i ikke noget ved andres erfaringer.

Handel ansigt til ansigt og hvis i nu vælger ikke at gøre det, så sørg for at have alle oplysninger på folk.

• #2   21. aug 2009 du har vel en adresse. .
    og en pakke med den værdi, er vel sendt forsikret, med et track and trace nr. . ??

• Karsten K
    Karsten K Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 415
    #4   21. aug 2009 Allan

Den lurede jeg osse lige over smiley

Karsten

• #5   21. aug 2009 hans H - Se markedet, det går de fleste af dem for.

* Farmand * - Det har jo intet med baboom at gøre smiley De har ikke pligt til at gøre noget i de sager.

• #6   21. aug 2009 tag da hendes nummer , og så gå på krak. så har du ardressen . så er det jo bare et besøg så er pengene hjemme igen

• Karsten K
    Karsten K Tilmeldt:
    jan 2007

#7   21. aug 2009 Farmand

SIden er sku da ikke sikrede end folk er dumme til og smide penge efter noget de ikke har set !!!

Da Baboom ikke tager penge for handler, er der ikke så meget og komme efter...

Uanset hvor god siden end er, Hvordan vil du så dæmme op om sådan en handel der, hvor sælger sletter sin bruger efter genstanden er solgt ???

Kan ikke se er værre her end på feks denblåavis, guloggratis osv ????

Det er sku ikke Baboom der har et problem.. Det er sku alle de dumme brugere, både købere og sælgere..

Karsten

• #8   21. aug 2009 hvad var hans rigtige navn?

• #9   21. aug 2009 Slap da lige lidt af.. Post danmark er langsomme med at levere posten nogle gange.. Og med en pakke af den værdi ville jeg da nok også få personen til at sende som forsikret pakke med track and trace nummer.. Og hvis det nu går så galt at det ikk er sendt og personen virkelig snyder dig kan du få banken til at trække pengene tilbage..

• Karsten K
    Karsten K Tilmeldt:
    jan 2007

#10   21. aug 2009 Andrè K

Der findes osse hemmelige numre, taletidskort osv.. Så er det umuligt og findere ejeren af telefonen..

Karsten

• #11   21. aug 2009
    * Fregne AKA The Ice Queen * - Jeg fik alle oplysninger af ham, adresse osv. men jeg ved jo ikke om det er den rigtige adresse?

Big $ - Ja, har hans adresse, hvis den ellers er rigtig? :s Pakken skulle nok være sendt forsikret, og har spurgt efter Track & Trace nummeret, men han siger han lige skal hjem først, så har ikke tjekket det endnu, hvis den overhovedet er blevet sendt :S

Allan A - Fordi jeg skal bruge en ny telefon, og har altid gerne ville have en Iphone, så nu skulle det være.

L.O.C 4 L1F3 . - Ja, men nu kommer han fra fyn, og jeg fra Aalborg, rimelig lang vej smiley

Hans H - Det er en 1g smiley

* Farmand * - Syntes også det burde lavet et eller andet, f.eks. adresse garanti eller sådan noget smiley

• Karsten K
    Karsten K Tilmeldt:
    jan 2007

#13   21. aug 2009 * Farmand *

Qxl osv tager osse penge for at du sælger noget der, altså du betaler nogle procenter af det du sælger..

Det gør du ikke her

Karsten

• #14   21. aug 2009 Jesper E
    han kan sku da ikke få hans penge tilbage, så slap du lige af, batman smiley

• #15   21. aug 2009 Farmand Gider du godt lige at tale ordenligt, du ved intet om hvad vi foretager os, så drop de der antagelser.

Det er ikke vores ansvar.... Lige såvel som det ikke er DBA's ansvar hvis folk snyder....

Tag dine forholdsregler sådan er det....

• Karsten K
    Karsten K Tilmeldt:
    jan 2007

#16   21. aug 2009 Fregne

Præcis

Karsten

• #17   21. aug 2009 hvorfor er der ingen som bruger PAYPAL ??

• #19   21. aug 2009 LAPEC Skate | Holme * Så er det jo din egen pligt at tjekke op på om det er sandt.

• #20   21. aug 2009 Allan Nååå ja det havde jeg lige glemt... Griner

• #21   21. aug 2009 Syntes bare det er utroligt at det er gået hen og blevet sådan.
    Nu stjæler folk penge fra andre over nettet, og personen der er blevet taget ved røven sidder bare og har det virkelig dårligt smiley

• #22   21. aug 2009 Hvordan skal jeg tjekke om det er sandt? :s

• #24   21. aug 2009 Hans Jep helt sikkert... eller.... Hvis ikke vi var her, så var siden nok ikke som den er nu, altså nogenlunde under kontrol.

Sjovt så kloge folk herinde er på hvad vi laver og ikke laver, i ved nemlig lige nøjagtig at vi er overflødige fordi i er synske og ved hvad vi foretager os herinde... Vildt nok, hatten af for dig Hans.

• #25   21. aug 2009 LAPEC Skate | Holme *
    hvad er hans navn? der er også en der har lavet det nummer med mig, også iphone...

• #26   21. aug 2009 nå jeg sælger noget der skal sendes er jeg dårligt nok nået ud fra posthuset før jeg har sendt køber pakke nr via sms så køber kan følge med i hvor langt hans-hendes pakke er nået

• #27   21. aug 2009 Farmand det er ikke mere end et par måneder siden at baboom blev en betaalingsside... tror du ikke også at der er omkostninger ved disse sider?

• #28   21. aug 2009 når jeg handler her og på HG får jeg altid navn adresse og tlf nummer og tjekker det hele inden jeg overføre penge.. for kommer varen så ikke ja så må man jo tage på besøg;).. ja så handler jeg ikke med personer under 18

• #29   21. aug 2009 Farmand Så du ved hvad jeg laver i løbet af en dag, vildt nok...

Og så lige en anden ting, det arbejde vi laver er ulønnet, så vi er her når vi har lyst og tid sådan er det.

Hans Jeg kan slet ikke se hvorfor jeg skal sidde og forsvarer os over for dig... Med over 400 oprettede annoncer pr dag, kan vi ikke følge med da dette er noget vi gør af egen interesse, skulle vi nå dem alle, skulle der mindst være 40-50 admins herinde og det sker ikke.

Sjovt som folk sidder og skaber sig på den måde, hvis siden er så utilfredsstillende, så syntes jeg da i skal finde et andet sted at bruge jeres tid, når nu tingene ikke bliver som i gerne vil have dem.

• #30   21. aug 2009 Farmand Flot at du ved det, men du ved jo også hvad vi laver påstår du.... Så hvilket skal jeg dog tro af det du siger?

• #31   21. aug 2009 bare gå ind i din bank og få dem til at trække dem tilbage sig der er sket en fejl og du ikke har modtaget en vare.
    hvis den nu ikker er sendt

• #32   21. aug 2009 hvad HA på de forskellige sider laver kan man ik samligne,
    men jeg ved at HA på bilgalleri og baboom ta sig af de problemer man henvender sig til dem med,
    og jeg ved at HA på scootergalleri ik ta sig af de henvendelser man kommer med,
    så man kan slet ik samligne de forskellige sider

• #33   21. aug 2009 så tror jeg jeg har en ulovlig bankmand haha
    kender selv til hvad jeg har oplevet var ikke noget problem i det .

• #34   21. aug 2009 Farmand okay og jeg skal også tro på, at vi HAer ingenting laver, fordi du er synsk eller?

Ejerne af denne side må da selv bestemme hvad de vil bruge penge på, det kan da aldrig blive din hovedpine for er du utilfreds, kan du jo passende finde et andet sted.
    Men jeg har nu bare en aller anden for nemmelse af, at du bare altid skal finde et eller andet du kan brokke dig over.

Hans Millioner ligefrem, jamen hvis de gør det hvorfor er det så at vurderingsprisen på BB ikke er særlig høj, nu når indtjeningen er får indbringende?

• #35   21. aug 2009 Ligeglad Ja og tidligere sagde han baboom fordi det koster 29,- nu, som det kun har gjort i et par måneder.

• #37   21. aug 2009 Baboom stiller jo bare kommunikationen til rådighed, de er jo ikke et decideret handels site. Så derfor har baboom/bazoom ikke noget at skulle have sagt i handlerne. Selvfølgelig skal de sørge for der ikke bliver handlet med ulovlige sager.

Og flere millioner lige frem.. bob bob bob ik?

• #38   21. aug 2009 Som ..... B siger ! Det var et forslag

Ellers ku de jo lave så simpel en ting som CPR validering? Også snart man trykkede på accepter handel ved en bruger fik man den adresse og navn der står oplyst..

Jeg kan ikke se det store problem! Det er jo et forholdsvist simpelt system og det hjælper brugerne rigtig meget. Og om det et handelssite eller ej, så er det altså blevet et sted hvor der handles MEGET og siden det er baboom der hoster det har de altså også et vist ansvar for at dette nu bliver gjort ordentligt. De behøver ikke sikre sig alle handler er gode osv, men de kan i det mindste hjælpe til det.

• #39   21. aug 2009 Ja de kan godt hjælpe til det, det er jeg enig i. Men det er ikke deres ansvar.. Selvfølgelig ville de nok få nogen flere brugere hvis hver handel gik godt.

• #40   21. aug 2009 Dalle uanset om du mener det vil være nemt at gøre, så vil det kræve endnu mere ekstra arbejde...

Vi blander os ikke i folks handler og ved at der bliver cpr registrering, så skal vi jo pludselig til at lege betjente + der vil blive en masse korrespondace frem og tilbage omkring beviser, som folk sjældent har.

Nej jeg syntes det ville være bedre, at vi HAere skulle godkende annoncerne inden de kom ind og ligge, for så ville vi nok kunne forebygge en stor procentdel af snyderiet.

• #41   21. aug 2009 Fregne - Det lyder som et stort stykke arbejde at skulle godkende alle annoncer.
    Så bliver der oprettet 1 mio. tråde med brugere der spørger hvorfor deres annonce ikke er godkendt.

• #42   21. aug 2009 Opsøg sælgeren på kontonr? smiley

• #43   21. aug 2009 CPR valideringen er jo sådan set ikke for at brugere skal lege betjente og opsøge en der snyder dem, men for at snyderen bliver opmærksom på at køberen faktisk godt ved hvem han er. Det vil jo stoppe en del snyderi!

Og hvorfor skulle det være så stort et problem med CPR validering? DBA har det da og det virker fint. Og da det her jo ikke er et handelssite, som i siger, ville det jo nok heller ikke give så mange ekstra opgaver..

• #44   21. aug 2009 Sami N - Kan man det ? smiley

• #45   21. aug 2009 Nej, det kan man ikke..

• #46   21. aug 2009 Dalle hvordan kan brugeren vide hvem snyderen er, det ville forhåbentlig ikke være sådan at folk kan se ens cpr nummer eller hvordan?

• #47   21. aug 2009 Hvordan kan man så sikre sig, at det er folks eget cpr nummer der bliver brugt?

• #48   21. aug 2009 Og i kan altså sige hvad i vil. I hoster et site hvor der handles så må i også have et vist ansvar for at det ikke er ulovlige handler der bliver lavet

Se nu The Pirate Bay.. De mente jo heller ikke det de gjorde var ulovligt. De hostede blot en side hvor folk så selv valgte at ligge ulovlige ting op og gøre ulovlige ting. De mente det var folks eget ansvar men det endte da galt for dem

Ligeledes synes jeg at baboom bør gøre noget når der nu handles her.

• #49   21. aug 2009 Dalle der er da stadig mange der snyder på dba....

• #50   21. aug 2009 Nej Fregne - Det er jo noget med at baboom så skal udsende et brev til den adresse tilhørende cpr nummeret man registrere sig med, og så står der en kode i det brev man skal indtaste.. Så er man CPR valideret.

Men så kommer der jo noget med person data loven osv.

• #51   21. aug 2009 Dalle J - Så dvs. at hvis jeg opretter et forum hvor man kan snakke om alt muligt, og en bruger så sætter en ting til salg derinde, så er det MIT ansvar at handlen går godt?
    nononono.. Så skal jeg jo lave en decideret handelsside.

• #52   21. aug 2009 Lasse -> De har et marked her på siden altså må det være meningen at der skulle kunne foregå online handel

jeg siger heller ikke det ville væer DIT ansvar, men jeg siger at du er medspiller i at det gør godt da du hoster handels delen.. Laver du et forum og en sætter noget til salg er det noget andet da din hensigt ikke har været at folk skulle kunne handle der.

• #53   21. aug 2009 Lad os nu sige Baboom er et forum, hvor de har gjort det en anelse lettere at oprette en annonce.. Lad os sige en tråd med billeder og pris. Det er stadig kun et forum.. Baboom tjener intet på at folk kan oprette en tråd med billeder og en pris.

Så derfor kan det umuligt være Baboom's ansvar at skulle sørge for at handlerne går godt.

• #54   21. aug 2009 Hvad er personens nummer?? min storebror er nemlig også blevet snydt herinde for nylig?

• #55   21. aug 2009 Så er det officelt han har snydt mig.
    Jeg fandt andressen han havde opgivet, og ringede.
    Det var ikke den person, som jeg har handlet med.
    Sådan et røvhul.
    Der røg der lige 1200,- kr. til en tilfældig spasser -,-'

Kommentér på:
Snydt igen...

Annonce