654 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Nicklas s
Nicklas s
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

herreløs kat! hvad skal jeg gøre? herreløs kat! hvad skal jeg gøre?

Hej.. De sidste 14 dage har en kat kommet af og til.. vi ved ikke om den har nogen ejer eller hvor den kommer fra. Men så idag blev den "hos os" altså i vores have.

Den er forholdsvis tynd, så tynd at man tydeligt kan mærke ribbenene, men den "fungere" fint dvs. den kan gå osv. Den er overhovedet ikke bange for mennesker, så vi gav den lidt mad og vand og lavede plads til den udenfor, hvor den stadig ligger. Hver gang man går ud til den og så skal ind igen følger den efter - altså den vil med ind...

så ville høre om man kan tillade sig at tage sådan en kat til sig, eller hvad skal man gøre ? synes det er lidt syndt at den skal være udenfor... Den har værken øremærke eller halsbånd..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Fjerne tag på carport 2.000 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  herreløs kat! hvad skal jeg gøre?
  • Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 43 Svar: 232
    #1   31. aug 2009 Du skal aflevere den ved det nærmeste kattehjem eller ringe til falck de har vist en dyreambulance som kan hente den og bringe den til et kattehjem.

• Chul@
    Chul@ Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 25 Følgere: 22 Svar: 134
    #2   31. aug 2009 Tag den til Jer hvis den gerne vil ind og ha varme og mad. Hvis den er tynd, så er der jo ingen der fodre den. Nogle katte kan glemme hvor de bor, desværre..... Så de prøver bare at søge andre steder hen. Men sys bare du skal ta den ind, og gi den mad, vand osv ...

• #3   31. aug 2009 hvis i har plads til en kat og vil have en, er det bare at tage den til jer.. så er den jo ikke længere..

• #4   31. aug 2009 synes i skal tage den hos dyrlægen og tjek om den er chippet, hvis den ikke er øremærket altså... og hvis ik den er det, synes jeg godt i kan tage den til jer, for så har dens ejer ikke gidet ofret pengene på at vise det var deres kat.

• Nicklas s
    Nicklas s Tilmeldt:
    jun 2008

#5   31. aug 2009 okay, men det kan man godt tillade sig, altså at tage den til sig? vi har tænkt os at lade den være udenfor i nat, for at se om den eventuelt skulle tage "hjem".. hvis den så er der imorgen, så vil vi gøre noget ved det.

• Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 43 Svar: 232
    #6   31. aug 2009 Så sæt lige en skål vand og et eller andet mad ud til den i nat hvis den skal blive udenfor.

• Nicklas s
    Nicklas s Tilmeldt:
    jun 2008

#7   31. aug 2009 har vi også gjort:)

• Kabuto !
    Kabuto ! Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 75
    #8   31. aug 2009 im 12 years old and what is this?

• Kabuto !
    Kabuto ! Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 75
    #9   31. aug 2009 im 12 years old and what is this?

• #10   31. aug 2009 Når i først har givet den mad og vand så vender den næppe hjem igen.

(hvis den har noget hjem).

Jeg syntes ikke du kan tillade dig bare at ta den. Det skal tjekkes om der er en ejer på den. Så kan du sige hvis de ikke kan finde ejeren til den så vil i godt ha den smiley

• #11   31. aug 2009 ja, men synes du skal gå op og få den tjekket om den er chippet, kan jo være en kat der er "blevet væk" ...tvivler på det koster noget at få tjekket om der er chip i den.... for synes ik man kan tillade sig at beholde den hvis man ik lige tjekket for det....

• #12   31. aug 2009 skyd den

• Nicklas s
    Nicklas s Tilmeldt:
    jun 2008

#13   31. aug 2009 du sej Dennis J!

Jeg har også tænkt mig at få den tjekket, selvfølgelig!:)

• Mads .
    Mads . Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 19 Svar: 100
    #14   1. sep 2009 Gør som Sabine siger.

Tag op til den nærmeste dyreløg/dyreinternat og få dem til at se om den er chippet eller øremærket.

Hvis den ikke er nogen af delene beholder de den som regel i nogle uger og ser om nogen henvender sig.

Hvis der stadig ikke er sket noget er det selvfølgelig i orden at beholde den selv. Men husk at det der kommer let, går let. Og selvom den ikke har en ejer, betyder det ikke at den vil blive hos jer for evigt når den nu bare er kommet til jer tilfældigt

• #15   1. sep 2009 I kunne evt. også sætte sedler op med et billede af katten istedet, og så stadig beholde katten hos jer. Hvis den er øremærket kan i nemt se det. Så skal i selvfølgelig tage den til dyrelægen.
    Hvis ikke, så er det ikke unormalt at folk tager en tilløber til sig. Har selv gjort det engang, og det var verdens dejligste kat.

• #16   1. sep 2009 Hvordan kan du konkludere at en kat er herreløs? Virkelig wierd overskrift som langt fra matcher teksten...

• K V
    K V Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 21 Svar: 298
    #17   1. sep 2009 Du har fodret den = Nu har I fået kat smiley

Men hvis du ikke gider den kommer rendende, fang den, og indlever den et sted hvor de tager imod sådan nogle (:

• #19   1. sep 2009 Evnt tage den til jer, og tage nogle billeder af den, og sæt nogle sedler op, og se om der er nogle der savner den.

Kommentér på:
herreløs kat! hvad skal jeg gøre?

Annonce