913 visninger
|
Oprettet:
Hvordan laver man en film. {{forumTopicSubject}}
Hej BB.
Vi er i gang med en projektuge og vi skal til at lave en lille film, hvor vi filmer hinanden mens vi fortæller.
Er der nogen af jer, dar har nogle rigtig godt ideer til hvordan vi kan lave denne, og hvordan vi skal filme??
Mvh.
mar 2007
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 100
Et godt bud ville være at sætte kameraet så linsen peger på den der fortæller. Så trykker i på "Rec" inden i starter og på "Stop" når i er færdige.
mar 2011
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 43
maj 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 63
mar 2007
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 100
Nu er i endda en gruppe, så hvis ingen har nogen idéer til hvordan man kan lave en optagelse af hvor i fortæller om noget, så er der da noget HELT galt
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 20 Svar: 260
jan 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 67 Svar: 464
2 stil en foran det
3 han/hun fortæller
4 tryk pause
5 stil en anden
6 tryk kameraet fra pause film igen
osv osv osv
apr 2007
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 487
Hvis jeg var jer ville jeg:
1) Bruge forskellige vinkler når jeg filmer
- fugleperspektiv
- siden
- frøperspektiv
- alm perspektiv
2) Jeg ville sørge for at lyden gennem hele optagelsen er den samme,
dette kan gøres ved at i eksternt optager lyden eller sørger for at lydkilden hele tiden har den samme afstand og styrke.
Der er jo intet mere irriterende end når der bliver klippet i sekvenskerne at så er lyden lavere i en sekvens end i en anden. - Dette kan evt efterreguleres med nogle it-programmer.
3) Brug "klippe-teknikken", se evt andre film osv og tæl hvor lang tid der går mellem klippene, typisk en 2-4 sek.
4) Sørg for at jeres optagelse bliver så naturlig så mulig, og ikke noget der er nedskrevet og indøvet så det ligner noget robot agtigt.
5) Når i klipper, mens den ene fortæller, så film den anden og gør brug af ansigtsudtryk. Fx hvis du hører noget du ikke vidste så virk overrasket osv.
Bare et par hints til hvordan det kan være lidt sjovere at lave film
mar 2011
1000 tak for svar Det var meget brugbart
Alle andre: Kan ikke helt se hvorfor det er et dumt spørgsmål? Vi er i gang med en projekt uge, og vil gerne have nogle ideer tal hvordan vi laver en lille film, da vi er to piger, og aldrig har prøvet det før....
mar 2011
Hvordan laver man en film.