Hjælp :s {{forumTopicSubject}}
Først og fremmest, så søger jeg gode råd, alt andet fis og tjuhej kan i holde for jer selv!
Mit problem er at min far fået en ny kæreste, og hun er en ret sær type! Hun vrisser og snærer af andre også har hun nogle forfærdelige holdninger til visse ting!
Hun står og vil flytte, og overvejer at flytte hjem til min far (hvor jeg skal bo midlertidig indtil april!), men hun vil ikke flytte herover pga. at jeg bor her. :s
Men uden at hun kender mig, har jeg fået af vide og indtrykket af at hun ikke kan lide mig. Min far har fortalt at det er fordi at jeg ikke lige havde fået ryddet småting op efter en uge hvor jeg havde været alene hjemme (eksamens papir m.m) også at jeg taler ned til ham nogle gange, men det er fordi han er sammen med hans nye kæreste, og jeg kan i virkeligheden heller ikke snuppe hende!
Og hans prioritet hende, og nogle gange bliver jeg egentlig overset når jeg rent faktisk har brug for min far til nogle ting og eventuelt have en at snakke med.
Desuden har min far ændret sig utrolig meget på grund af hende! Jeg savner min ''rigtige'' og sjove far :s
Mit store spørgsmål er bare, hvad hulen skal jeg stille op? Ville egentlig bare ønske at jeg kunne fortælle min far omkring mit forhold til hende, og jeg ønsker ikke at ødelægge det for dem hvis de er glade for hinanden.
Også ville jeg egentlig også bare fortælle ham på en pæn måde at jeg ikke bryder mig om hende og det hun gør ved ham
mar 2008
Følger: 67 Følgere: 73 Emner: 169 Svar: 1.567
nov 2007
Følger: 67 Følgere: 77 Fotoprofiler: 1 Emner: 19 Svar: 918
Nu kommer jeg måske med et foreslag du vil finde dumt.. Men..
Nu er i jo to voksne mennesker, hvad med at sætte dig ned og tage en snak med hende?
Fortælle hende pænt at du ikke bryder dig om hun skal kommentere din kropsudsmykning og at du har fået indtrykket af hun ikke kan li dig?
Måske kan i via en snak lære at se hinanden på en anden måde..
Og går hun helt i baglås, så ville jeg nok vælge at tage en snak med din far om det.. Intet negativt, men blot hvad du føler..
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 8 Svar: 149
Fortæl alt det, som du skriver her...
For mig virker det lidt som om, at du trænger til at blive accepteret, og set af din far, som sandsynligvis er håbløs blind i kærlighed
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 40 Svar: 996
Jeg har det på PRÆCIS samme måde.
Min far har også fundet en ny kæreste som jeg bare ikke kan tage... Hun er sådan en rigtigt provins-frue der bare skal vide alt om alle, og se hvad naboerne laver, for så at overgå det. Og når min lillebror er i skole, så bliver hans værelse lige gjort rent+gennemsøgt (hun kigger i poser han har under sengen og i ALT)
Min far har ret mange penge, og det er kun det hun er ude efter. Og det irriterer mig så SINDSYGT meget at han bare ikke kan se det!
- Jeg føler ikke at jeg har haft nogen far i 5 år nu... I hvert fald ikke den far, JEG kender.
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 53 Svar: 485
"Også ville jeg egentlig også bare fortælle ham på en pæn måde at jeg ikke bryder mig om hende og det hun gør ved ham"
Så synes jeg du skal gøre det :). Ellers er der ikke så mange muligheder tror jeg ikke. Hvis du begynder at stille krav til din far osv, så er der risiko for at han skal vælge side, og det ønsker du vel heller ikke :)?
jan 2011
Vær den voksne og kloge...
Måske hun er jaloux over, at du er så smuk, og at du har et så godt forhold til din far
jul 2011
Og så kan jeg huske at vi havde arrangeret en dag hvor vi bare skulle ud og køre go-kart og spise kun min far, min lillebror og mig. Og jeg havde udtrykkeligt sagt, at det kun skulle være os 3.
Da vi så skal til at afsted kommer hans kæreste jo så lige ned, "neeej, det lyder spændene, og sætter sig ind i bilen" (og min far siger så ikke noget til det)
... Jeg tror ikke at man kunne finde en mere skuffet 14 årig dreng. End jeg var på det tidspunkt...
mar 2008
Der er mange ting der spiller ind i det her.. Og hun er ikke bare sådan til at snakke med.
Julesbaby - Ja, det er nemlig det han er ofte et stort ''pattebarn'', og det er virkelig for sindssygt! Jeg betragter ham tit som en kvinde der har sit lort fordi han er så forandret!
Desuden har han ændret sig overfor hver en kvinde, han viser ikke hvem han virkelig er og hvem det er som folk i virkeligheden holder så meget af! Selv mine veninder kan mærke og se forandringen :s
Men alle hans andre kvinder har kunnet lide mig, men hun er en undtagelse!
Nej, hun er kun 7 år yngre end ham, men hun har holdninger som en på 70!
Lad mig komme med et eksempel:
På et tidspunkt skulle vi mødes til noget familie komsammen hos hendes søn på Fyn, og der er rigtig meget aktivitet herhjemme i hans hus og havde oplevet grimme grimme ting i den uge han var væk og jeg var pisse bange for at være hjemme alene, så han lovede højt og helligt at han tog hjem samme aften no matter what!
Men, da jeg var træt og ville hjem, så sagde han at de ville sove der ovre og jeg selv måtte tage toget hjem kl. tolv om aften fra Fyn til Sjælland, og brød selvfølgelig sammen, for jeg fik nok af at han gjorde alt for hende. Til sidst kunne han godt forstå mig, og tog med hjem, men på vejen hjem var han skidesur og skælde mig ud osv osv osv... Det var sku ærligtalt ikke særlig fedt
mar 2008
TakeAway - Ja, det er dybt forfærdeligt! Min far jamre sig over sin økonomi er stram, men han kører frem og tilbage og betaler alt for kosten, men han kan ikke lige låne mig 200,- hvis jeg selv er tømt for penge og lige skal være alene i en uges tid, den ting kan sku også godt pisse mig af!
mar 2008
Julesbaby - Ja, jeg har fået fjernet dem jeg havde i ansigtet for at hun skulle kunne acceptere mig!
Thomas - Det er meget svært at tro på jalouxi er det rette ord i denne situation. Men ja, hun er ihvertfald godt på vej til at ødelægge mit forhold til min far!
TakeAway - Sorry, men hold da kæft en irriterende kælling! Jeg plejer ofte også at tage væk herfra når hun er her, og jeg må ikke engang hører musik på mit værelse uden at min far brokker sig over det pga. hende, for i daglig dagen er han iskold.
Desuden har vi altid gået og lavet pis min far og jeg, og efter hun er kommet ind i billedet er der ingen sjov, udover når hun er væk!
mar 2008
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 74 Svar: 1.886
- Lever bare med håbet om at min far bliver klogere eller at hun dummer sig, så de går fra hinanden igen. Desværre bor jeg i et meget lokalt samfund og jeg kendte hende allerede rigtig godt før de fandt sammen, såå...
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 74 Svar: 1.886
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 547
En løsningerne kunne være at give din far den kolde skulder, og lade ham føle hvordan det er at blive sat ud på et sidespor. Det kan være hårdt, men det hjælper. Har selv prøvet at gøre det i op til 3 måneder af gangen.
mar 2008
maj 2011
Følger: 1 Svar: 76
mar 2008
jun 2011
Følger: 24 Følgere: 25 Fotoprofiler: 1 Emner: 75 Svar: 1.248
2. Bare fuck dem begge to. Hvis din far elsker dig skal han nok komme til dig.
nov 2007
Jules - Med det din far kalder sig, så syntes jeg virkelig du bør få taget en dybdegående samtale med ham..
Der er nogle ting som helt klart ikke er i orden og det skal der laves om på..
mar 2008
jul 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 46 Svar: 1.325
jul 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 46 Svar: 1.325
Næsten enig
nov 2007
jul 2011
+ 1
Man kan jo slet ikke nå ind til hende.
nov 2007
1 - Snakke med kvindemennesket som helst sikkert blot vil finde dig endnu mere belastende og irriterende.. Så ikke en god mulighed..
2 - Snakke med din far om det.. Her er muligheden at han er blind af kærlighed og derfor ikke kan se ud over hans egen næsetip.. Men man kan håbe hans kød og blod er i første række..
3 - Vælge at finde et andet sted at være indtil april.. Men nu kender jeg dig så godt at jeg ved det ikke er en mulighed.. Den skal bare foreslås inden alle andre gør..
4 - Bide tænderne samme, lukke øjne og øre og håbe tiden går hurtigt indtil april..
Og så vil jeg gerne invitere dig i biografen i aften hvis du har tid og mulighed..
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 109 Svar: 678
Jeg tog en snak med ham, hvor han kom og hentede mig på sin motorcykel, og så kørte vi en lang tur og fandt en rasteplads, hvor vi sad og snakkede i 2-3 timer.. Sagde til ham at han skulle til at mande sig lidt op, hvis han stadig ville ha' kontakt til mig.
Din far er en mand, og han tænker ikke over tingene som i kvinder gør. Ta' en snak med ham omkring hvordan du har det med det hele.
Min far valgte så at fucke mig op, og har ikke snakket med ham i halvandet år nu, men det en anden side af sagen .
Så sæt dig ned, og snak med ham, kun dig og ham, og ikke ha' noget tidspres.. Det tar' den tid som det tar' at snakke igennem og hvordan du har det osv.
jan 2011
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 20
Jeg tror min fars kæreste var jaloux over han havde en xkone og børn (Hun skuler stadig efter min mor hvis de ser hinanden).
jeg tror hun blev mindet om det hver gang hun så mig eller min søster, og hun skubbede os mere og mere ud af familien. Hun ville tydeligvis ikke have noget med os at gøre.
Min far har været for dum til at se det og har bare ladet det ske.
De har nu deres egen lille familie med hendes 2 børn fra tidligere ægteskab og deres 2 fælles børn.
Jeg har ikke haft kontakt til ham i 3år nu, og efter den behandling vil jeg faktisk også helst have det sådan.
okt 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 28 Svar: 382
Der må være nogle andre muligheder end at blive boende hos dem. Hvis du får/har psykiske problemer pga. at bo hjemme, så kontakt kommunen eller din socialforvalter og få dem til at hjælpe dig.
Så kan du også tage en pause fra din far, det kan være han kommer på bedre tanker så..
mar 2008
Hjælp :s