{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.251 visninger | Oprettet:

M-POWER
M-POWER
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 46

Mobil køb afbetaling Afslået {{forumTopicSubject}}

Heey BB var ude i telia i går og skulle have ny mobil og havde besluttet mig for hvad det skulle være for en og alt det der. Da vi så skulle oprette mig derinde så skrev du er registret som dårligt betaler og har haft ringet til RKI/RIBERS og de sagde du er ikke registret hos os. Nå tænkte jeg ganske rigtigt her til morgen logger jeg på RKI.dk og med Nemid og der står du er ikke registret Hvordan fanden kan de så se ude i Telia at jeg er registret. Når det ikke står hos RKI selv???. Men nu vil jeg tage derud igen og så prøve. Er der andre steder man kan blive smidt hen det er der vel ikke?

Håber i kan hjælpe mig da jeg blev snotforvirret
Mvh Mathias

Aner ikke hvad jeg skulle ligge den under.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mobil køb afbetaling Afslået
  • #1   16. apr 2013 Jamen deres system er vel ikke opdateret så?

• #2   16. apr 2013 Det har jo ikke noget at gøre med at det ikke er opdateret...
    Han har så vidt jeg kan forstå ALDRIG været i RKI

• #3   16. apr 2013 Tænkte bare han nok har stået der engang måske - for ellers virker det da mærkeligt de så siger han skulle stå der uden nogen grund. Men det kan self. godt ske at det sådan det er smiley

• #4   16. apr 2013 Såvidt jeg ved så kigger de også i Debitor registeret... Så prøv at find ud af om du evt. skulle være registreret derinde istedet.

• #5   16. apr 2013 Kim M - Det var også min tanke, debitor registeret og RKI registeret er nemlig to forskellige.

• #7   16. apr 2013 Var det ikke bedre at spare pengene sammen til telefonen i stedet for at købe på afbetaling?

• #9   16. apr 2013 Hvorfor spurgte du ikke bare, hvor det var de mente du var registreret som dårlig betaler? Det ville da gøre det RET meget nemmere for dig selv, at finde ud af hvor problemet ligger, frem for at famle i blinde.

• M-POWER
    M-POWER Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 46
    #10   16. apr 2013 Jeg har haft problemer med Telia Før så det nok der den ligger. Fordi jeg har en S3 der skal tages batteriet ud hver gang jeg ringer op og det er bare lort hvis personen jeg ringer til så ikke tager den og den går på telefonsvarer. Så går den i sort skærm Derfor og så plejer jeg og skifte hver 6 måned mht ny mobil. Har gjort det siden Galaxy S udkom. Fordi man taber den og den rammer Asfalten så går skærmen i stykker. Ingen af mine andre mobiler har været så svage som S3eren desværre var lige der. koster 600kr og få lavet skærmen ved telecare Vil heller bruge 600kr på en ny mobil end den her. Så kan jeg da sælge min S3 for 1000-1500kr og så kan den næste lave den og så sælg den igen for 25-3000kr Fx

• #11   16. apr 2013 Du lyder ikke som en med sans for forretning.

• #12   16. apr 2013 Markus - Det er ikke altid de kan se det. Jeg har bøvl med Telenor og jeg er ikke registreret hos hverken Debitor eller RKI, men når jeg spørger hos Telenor får vi besked på det ikke står i deres system, der er bare lukket for oprettelse.

• #13   16. apr 2013 Så må du da lade være med at tabe telefonen?
    Man kan mange steder få meget billige telefoner og så må du jo leve med en gammel telefon til måske 1 krone til du får råd til en ny god telefon?

Jeg fik da først smartphone sidste år.. Indtil da levede jeg med en oldsag af en Nokia.. Men den virkede.. Og det var det vigtigste.. Da jeg så fik råd til at købe iPhone uden abonnent så gjorde jeg det..

• #14   17. apr 2013 teleselvskaber har noget om kredit, nogen kan have 1 telefon, nogen kan slet ikke have nogen, så der så nogen som kan have 3 telefoner , computer , tv osv osv ! det forskelligt fra person til person,

Bedste måde er jo bare og smide den på facebook på deres side, din "historie" der smiley

så går der 15 min så har du en mail på en så ordner de det smiley

• #16   17. apr 2013 Sorry, men man er da godt dum hvis man KAN købe en iphone på rentefri afbetaling.
    Og man så i stedet vælger og købe en old sag af en Nokia og begynde at spare op indtil man har råd til iphonen.

• #17   18. apr 2013 Henrik - Hvor står der det er rentefrit?

• #18   18. apr 2013 Nadia J - Well hvis vi nu bare tager iPhone 5 32GB som et eksempel, så koster den ved Telia 5.427,80 kr, det er hvor du har et afdrag på 185 pr. måned (Pt. har de mobilrabat på 960 kr, dvs. man kommer af med 4.539 i alt, 99 kr i oprettelses gebyr er medregnet), iPhone 5 32GB koster på apples hjemmeside 5.999 kr.

Det med småt: Telia Mobilaftale: ÅOP 0%, kreditomk. 0,-, udbet. 99,- og afdraget i 24 mdr.

Ergo kan man konkludere at udfra de beregninger er det økonomisk dumt at købe den kontant.

• #19   18. apr 2013 Det står i den første linie trådstarter har skrevet..

• #21   20. apr 2013 Det er altid bedst at købe ting kontant, uanset hvordan man vender og drejer den.

Kommentér på:
Mobil køb afbetaling Afslået

Annonce