Pårørende til hashmisbruger {{forumTopicSubject}}
Jeg har virkelig brug for lidt hjælp...
Min kæreste og jeg har været sammen i 4 år.. Har begge en god uddannelse, dog er det kun mig der har job pt.
Kæresten blev fyret for et lille år siden, da han sygemeldte sig med stress (han er kok).
Før fyringen røg han af og til en lille smule hash, men efter fyringen er det eskaleret..
Vi står nu og skal være forældre, så han er begyndt i misbrugsbehandling.. Han er meget motiveret for at stoppe, og det er 100% ham der har taget beslutningen..
Men men men.. Hvordan dælen forholder man sig til en der skal stoppe? Hans humør er jo vanvittigt.. Han går fra at være nedtrykt og trist, til at være voldsomt sur og irriteret..
Og det humør + mine graviditetshormoner er virkelig en skidt kombi..
Hvor længe varer nedturen? Og er det normalt at blive en satan?
Håber nogen vil hjælpe...
(og ja, ved godt hvordan det lyder med graviditet og kæreste med hashmisbrug, det behøver i ikke kmmentere
apr 2009
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 623
Var det "Bong" han røg eller joint osv?
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 8 Fotoprofiler: 1 Emner: 65 Svar: 271
jun 2011
Følger: 24 Følgere: 25 Fotoprofiler: 1 Emner: 75 Svar: 1.246
apr 2009
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 40 Svar: 996
apr 2009
1-2 måned, så skal du dælme være noget hidsig af natur..
apr 2009
Smut du nu lige ud og se om du overhovedet kan få en kone og nogen børn inden du spilder vores tid på at smide sådan et dumt indlæg herinde..
jun 2007
Ludvig: Jaah han virker bare ikke til at han kan tage sig sammen til noget.. Enten ligger han bare under dynen, eller også går han rastløs rundt..
Jeg ville så gerne kunne hjælpe ham.. Jeg ved jo godt inderst inde at han ikke mener alt det lort han får lukket ud, men det er godt nok svært ikke at tage det personligt..
jun 2007
jul 2011
jun 2007
jul 2011
- Så kunne i da have stillet jer selv spørgsmålet om i var klar til at få det barn, eller om i lige skulle få styr på hashmisbrug inden, lige så snart du fandt ud af det - og så have fået den abort.
jun 2007
jul 2011
Nej, jeg forventer ingen medalje eller præmie af nogen art.
Jeg forventer derimod at andre mennesker tager lidt mere ansvar, men det er jeg godt klar over er et urimeligt krav.
jul 2011
Så i er klar til at få børn, men du spørger om hjælp i et forum om at håndtere din kærestes hashmisbrug og de problemer det medfører?
Det betyder jo at i ikke selv kan klare situationen. Jeg ved ikke om i ikke selv kan se det, men i mine øjne betyder det at i ikke er klar til at få børn.
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 59 Svar: 1.101
Muligvis er det, det forkerte tidspunkt, men de er sgu ikke helt ansvarsløse!
jul 2011
- Helt rigtigt. Men at komme i behandling er ikke ensbetydende med at stoppe, behandlingsperioden sammen med graviditeten kan jo være så psygisk hårdt at han slet ikke kan se sig ud af hverdagen andet end hvis han får en joint til at slappe af på, da han jo tænker tilbage på det som noget der virkeligt kunne lægge en dæmper på det hele.
apr 2009
Du lyder virkelig som en der har et seriøst misbrug..
apr 2009
jul 2011
- Er dét det eneste modsvar du kan komme med? Jeg er skam meget åben overfor at høre andres begrundelser for deres holdning. Og er ikke bleg for at indrømme hvis jeg finder ud af at jeg har taget fejl.
Men umiddelbart virker du ikke specielt intelligent, hvilket også giver mig grund til at tro at du ikke rigtigt havde andet at lægge i din holdning end at du har hørt en som du ser op til sige det.
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 20 Svar: 224
Har han slet ikke noget han interessere sig for? Sæt ham på en cykel.. Det synes jeg personligt er et rigtigt godt sted at tænke..
Ellers noget boksning, fodbold, eller bare styrketræning? Jeg tror helt bestemt det vil hjælpe både dig og ham..
Det giver virkelig noget overskud når man har været afsted.. Man er glad og tilfreds med sig selv, men til gengæld træt når man kommer hjem
Held og lykke med både ham og barnet!
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 284
Har ikke nogen gode råd, men burde nok følge med i de råd du får
jun 2011
maj 2007
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 73
Jeg har selv røget i 8 år, og har nu været clean i 2 år, og 1 måned, og jeg kan sagtens huske hvordan det var..
Situationen bliver kun værre af at han ikke har noget arbejde, eller lignende at stå op til. Hvis han bare ligger på sofaen hele dagen, er det ret sandsynligt at dét har stor indflydelse på hans i forvejen dårlige humør. Hvis du vil hjælpe ham, så må du finde ud af hvad der kan gøre ham glad, og så motivere ham til at gøre det, evt. selv være deltagende.
Hvis DU har brug for støtte, så har min familie haft fundet det i nar-anon.
maj 2007
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 73
dec 2010
Følger: 8 Følgere: 10 Fotoprofiler: 1 Emner: 1 Svar: 528
jun 2011
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Fotoprofiler: 1 Emner: 5 Svar: 36
Så vil rådgive ham til at han skal komme igang med noget der får ham til at ikke tænke på det
Majholt, der er jeg uenig med dig, har haft et temperament der har sagt spar to så startede til karate og kan nu styre mit temperament via meditation og lad vreden gå udover puden i stedet for dem man elsker.
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 42 Svar: 576
jun 2013
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Svar: 3
mar 2007
Følger: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 87 Svar: 2.038
mar 2007
Følger: 2 Fotoprofiler: 1 Emner: 87 Svar: 2.038
men at det faktum at jeg aldrig i mit liv har røget en 'ren' smøg, har gjort det lettere for mig ved jeg ikke. Men synes som sådan ikke det var svært at komme ud af
apr 2007
Følger: 16 Følgere: 31 Emner: 299 Svar: 2.838
Måske er der en grund til han er sur og irriteret og røg sig skæv hver dag.. netop for at holde hende ud når hun er så underlig som gravid
Ironi kan forekomme iøvrigt
Og så deler jeg sgu nok holdning med TakeAway må jeg indrømme.. det virker ikke som en gennemtænkt plan den der
Pårørende til hashmisbruger