{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.188 visninger | Oprettet:

Pårørende til hashmisbruger {{forumTopicSubject}}

Jeg har virkelig brug for lidt hjælp...
Min kæreste og jeg har været sammen i 4 år.. Har begge en god uddannelse, dog er det kun mig der har job pt.
Kæresten blev fyret for et lille år siden, da han sygemeldte sig med stress (han er kok).
Før fyringen røg han af og til en lille smule hash, men efter fyringen er det eskaleret..
Vi står nu og skal være forældre, så han er begyndt i misbrugsbehandling.. Han er meget motiveret for at stoppe, og det er 100% ham der har taget beslutningen..

Men men men.. Hvordan dælen forholder man sig til en der skal stoppe? Hans humør er jo vanvittigt.. Han går fra at være nedtrykt og trist, til at være voldsomt sur og irriteret..
Og det humør + mine graviditetshormoner er virkelig en skidt kombi..

Hvor længe varer nedturen? Og er det normalt at blive en satan?

Håber nogen vil hjælpe...

(og ja, ved godt hvordan det lyder med graviditet og kæreste med hashmisbrug, det behøver i ikke kmmentere

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pårørende til hashmisbruger
  • Ludvig *
    Ludvig * Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 623
    #1   5. jul 2013 Hvor meget røg han om dagen før?
    Var det "Bong" han røg eller joint osv?

• #2   5. jul 2013 Kun" joints.. Og mellem 1-2 g om dagen.. (tror jeg.. For ca 100 kr om dagen)

• #3   5. jul 2013 Det er meget normalt man får en agressiv adfærd, og humørsvigninger når man stopper, men det skulle meget gerne stoppe efter 1-2 måneder.

• Ludvig *
    Ludvig * Tilmeldt:
    apr 2009

#4   5. jul 2013 Hmm, har han nogen interesser?

• #5   5. jul 2013 Og i kunne under ingen omstændigheder vente med at få et barn.

• Ludvig *
    Ludvig * Tilmeldt:
    apr 2009

#6   5. jul 2013 Majholt Din MotherFucka !

1-2 måned, så skal du dælme være noget hidsig af natur..

• Ludvig *
    Ludvig * Tilmeldt:
    apr 2009

#7   5. jul 2013 TakeAway *

Smut du nu lige ud og se om du overhovedet kan få en kone og nogen børn inden du spilder vores tid på at smide sådan et dumt indlæg herinde..

• #8   5. jul 2013 Majholt: 1-2 måneder?!? Woow.. Det var dælme længe.. Jeg skal føde om 10 uger, og håber satme han er til at holde ud der... :-s

Ludvig: Jaah han virker bare ikke til at han kan tage sig sammen til noget.. Enten ligger han bare under dynen, eller også går han rastløs rundt..

Jeg ville så gerne kunne hjælpe ham.. Jeg ved jo godt inderst inde at han ikke mener alt det lort han får lukket ud, men det er godt nok svært ikke at tage det personligt..

• #9   5. jul 2013 Takeaway: joo det var bestemt heller ikke meningen.. Men p-piller kan man åbenbart ikke stole på.. Og barnet er nu meget velkomment og vi glæder os meget.. Men tak for dit meget hjælpsomme svar!!

• #10   5. jul 2013 Det kan jeg skam sagtens, men jeg har den underlige holdning at jeg gerne vil have fuldstændigt styr på mit liv inden, så grundlaget er lagt klar til at starte en andens liv, og så jeg selv og min kæreste er klædt på til at håndtere den hårde tid som kommer under en graviditet og de første par år af barnets liv.

• #11   5. jul 2013 Takeaway: Jamen så er du jo bare et bedre og mere fornuftigt menneske end min kæreste og jeg.. Tillykke! Forventer du en medalje af en art eller?

• #12   5. jul 2013 *Maria *
    - Så kunne i da have stillet jer selv spørgsmålet om i var klar til at få det barn, eller om i lige skulle få styr på hashmisbrug inden, lige så snart du fandt ud af det - og så have fået den abort.

• #13   5. jul 2013 Jamen det spørgsmål stillede vi skam os selv.. Og vi er klar til at få børn.. Ellers var det skam blevet fjernet.. Men er du færdig med at spille smart og klog, eller har du mere du skal af med?

• #14   5. jul 2013 *Maria *
    Nej, jeg forventer ingen medalje eller præmie af nogen art.

Jeg forventer derimod at andre mennesker tager lidt mere ansvar, men det er jeg godt klar over er et urimeligt krav.

• #15   5. jul 2013 *Maria *
    Så i er klar til at få børn, men du spørger om hjælp i et forum om at håndtere din kærestes hashmisbrug og de problemer det medfører?

Det betyder jo at i ikke selv kan klare situationen. Jeg ved ikke om i ikke selv kan se det, men i mine øjne betyder det at i ikke er klar til at få børn.

• #16   5. jul 2013 Synes da lige netop at der bliver taget ansvar ved at han er kommet i behandling.

Muligvis er det, det forkerte tidspunkt, men de er sgu ikke helt ansvarsløse!

• #17   5. jul 2013 C K H !
    - Helt rigtigt. Men at komme i behandling er ikke ensbetydende med at stoppe, behandlingsperioden sammen med graviditeten kan jo være så psygisk hårdt at han slet ikke kan se sig ud af hverdagen andet end hvis han får en joint til at slappe af på, da han jo tænker tilbage på det som noget der virkeligt kunne lægge en dæmper på det hele.

• Ludvig *
    Ludvig * Tilmeldt:
    apr 2009

#19   5. jul 2013 TakeAway *

Du lyder virkelig som en der har et seriøst misbrug..

• Ludvig *
    Ludvig * Tilmeldt:
    apr 2009

#20   5. jul 2013 Det nok hellere ikke den sidste tanke alle andre får når de ser dit profil billed,, Stay off crack my son!

• #22   5. jul 2013 Ludvig *
    - Er dét det eneste modsvar du kan komme med? Jeg er skam meget åben overfor at høre andres begrundelser for deres holdning. Og er ikke bleg for at indrømme hvis jeg finder ud af at jeg har taget fejl.

Men umiddelbart virker du ikke specielt intelligent, hvilket også giver mig grund til at tro at du ikke rigtigt havde andet at lægge i din holdning end at du har hørt en som du ser op til sige det.

• #23   5. jul 2013 Som Camilla siger.. Så synes jeg noget aktivt er en skide god idé! Han kommer af med sine aggressioner, får pulsen op, og får afreageret.

Har han slet ikke noget han interessere sig for? Sæt ham på en cykel.. Det synes jeg personligt er et rigtigt godt sted at tænke..
    Ellers noget boksning, fodbold, eller bare styrketræning? Jeg tror helt bestemt det vil hjælpe både dig og ham..
    Det giver virkelig noget overskud når man har været afsted.. Man er glad og tilfreds med sig selv, men til gengæld træt når man kommer hjem smiley

Held og lykke med både ham og barnet!

• #24   5. jul 2013 Held og lykke smiley
    Har ikke nogen gode råd, men burde nok følge med i de råd du får smiley

• #25   5. jul 2013 Det med at man laver noget man kan lide tvivler jeg stærkt på hjælper på hans agressive adfærd. Tror nu mere det er fordi han bliver let irritabel, hvilket er klart når hans krop ikke får det den skriger efter.

• Renault S
    Renault S Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 73
    #26   6. jul 2013 Der er ikke så meget du kan gøre ved hans humørskift under "afrusningen".
    Jeg har selv røget i 8 år, og har nu været clean i 2 år, og 1 måned, og jeg kan sagtens huske hvordan det var..
    Situationen bliver kun værre af at han ikke har noget arbejde, eller lignende at stå op til. Hvis han bare ligger på sofaen hele dagen, er det ret sandsynligt at dét har stor indflydelse på hans i forvejen dårlige humør. Hvis du vil hjælpe ham, så må du finde ud af hvad der kan gøre ham glad, og så motivere ham til at gøre det, evt. selv være deltagende.
    Hvis DU har brug for støtte, så har min familie haft fundet det i nar-anon.

• Renault S
    Renault S Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 73
    #27   6. jul 2013 Og så snak for guds skyld med ham. Han har med garanti mange tanker og følelser som han har brug for at komme af med!!!

• #29   6. jul 2013 Giv ham et blowjob når han er sur og trist, det noget der virker!

• #31   6. jul 2013 Camilla Tilla - Nu kender jeg det fra mig selv. Jeg laver det jeg inderligt brænder for nemlig bodybuilding, og det gør jeg hver dag. Derfor brænder jeg da stadig rigtig tit af oven i hovedet hvis folk stiller mig latterlige spørgsmål eller hvis de stiller de samme spørgsmål. Men ja kampsport er ikke rigtig god ting, at gå til hvis man skal lære at styre sit temperament smiley

• #32   6. jul 2013 *Maria*, at sumpe rundt og ryge samt være arbejdsløs, kan være hårdt var i et forhold hvor vi begge røg, så startede jeg med at gå ture, ride igen, startede til karate og jeg er nu stoppet, jeg har ikke lyst til at ryge mere, jeg har venner og veninder der ryger og jeg tager mig selv i at sige nej tak.
    Så vil rådgive ham til at han skal komme igang med noget der får ham til at ikke tænke på det smiley

Majholt, der er jeg uenig med dig, har haft et temperament der har sagt spar to så startede til karate og kan nu styre mit temperament via meditation og lad vreden gå udover puden i stedet for dem man elsker.

• #34   6. jul 2013 Bare han tror på det, og gerne vil det. Så skal der nok ske noget :).

• #35   6. jul 2013 kan kun håbe han vokser med opgaven og viser han er mand nok til at lave børn/barn og tage det ansvar der følger med og træde i karakter og støtte dig selv om han er ved at stoppe med joints og det sjov ... men nu har han en kanon grund jo og det er den lille ikke skal udsættes for pasiv rygning i tilfælde af at den lille skulle udvikle atmatisk bornkitis fordi den er blevet udsat for pasiv ryning ..... Camilla tilla P kanon løsning

• #36   6. jul 2013 som sagt tror jeg det er MEGET forskelligt fra person til person. Jeg har selv været hashryger hver dag i ca 1½ år, hvorefter jeg sagde til mig selv at jeg ikke gad mere. den første uge var jeg meget gnaven, og sov stort set ikke om natten. Anden uge havde jeg fundet min søvnrytme, men var nok ikke sjov at være sammen med. tredje uge savnede jeg det sådan set ikke mere. Efter en god måned var jeg som et 'nyt' menneske igen. Men som sagt afhængighed er en svær ting at forklare sig ud af da vi ALLE reagere på forskellige måder. nogen har svært ved det, andre har det meget let ved det.

• #37   7. jul 2013 Alt andet ville sgu også være for kedeligt smiley

men at det faktum at jeg aldrig i mit liv har røget en 'ren' smøg, har gjort det lettere for mig ved jeg ikke. Men synes som sådan ikke det var svært at komme ud af smiley

• #38   9. jul 2013 Hallo folkens.. det er en gravid kvinde der skriver.. man skal aldrig stole på gravide kvinder, for de mener det er dem der har det aller hårdest i verden!!! smiley
    Måske er der en grund til han er sur og irriteret og røg sig skæv hver dag.. netop for at holde hende ud når hun er så underlig som gravid smiley og når han så er stoppet går han hende bare på nerverne dagen lang, og så kan man sgu godt blive lidt knotten altså smiley i en gravid kvindes øjne er alt bare forkert.. sovsen brænder på, og de begynder at tude.. stop det.. læg dig hellere ind i sengen de 9mdr så vi slipper for at se på det sure fjæs, og så kan han sgu spille PC, Playstation, Xbox eller lign hele dagen lang, og ha det fedt.. så er ingen sure på hinanden og han kan komme helt ud af det uden problemer smiley
    Ironi kan forekomme iøvrigt

Og så deler jeg sgu nok holdning med TakeAway må jeg indrømme.. det virker ikke som en gennemtænkt plan den der smiley

Kommentér på:
Pårørende til hashmisbruger

Annonce