945 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Ironi gået galt? Ironi gået galt?

Hej allesammen!

Jeg sidder og skal til en mundtlig eksamen på torsdag, og jeg vil meget gerne finde på et eksempel på ironi som er gået galt. Altså hvor modtageren ikke har forstået at et udsagn har været ironisk, og hvor det så er gået galt. Det kunne være hvad som helst. Politik, handel, whatever smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ironi gået galt?
  • #2   15. jun 2015 Ah, det kommer jeg i hvert fald ikke langt med til eksamen! smiley

• #4   15. jun 2015 Ja lige netop smiley

• #5   15. jun 2015 Jeg kaldte en dag min chef for en idiot.... Han troede at jeg var ironisk, men det var jeg slet ikke..... Se det ku nemt være gået galt. smiley

• #6   15. jun 2015 Bennycrap! S - den måde at skrive dit nick på, er jo ironisk i sig selv, så kan du ikke bruge det smiley

Ironi kan meget nemt gå galt, hvis det kommer ud af en mund med dårlig ånde, det er en stor kunst, at kunne beherske det smiley

Men et godt eksempel på ironi, som der også menes, er det eksempel Fister kommer med, og her for nylig af vores allesammens Dronning Margrethe, hvor en journalist kom til at tiltale med du-form, hvor Margrethe svarede, at de havde vidst ikke gået i samme skole, det var sq ironi af den alvorlige slags, men det trak samtidig på smilebåndet ... smiley

• #7   15. jun 2015 Haha ja angående mit brugernavn må jeg forsvare mig med at jeg må have været 12 år gammel da jeg lavede brugeren i 2008 smiley

Men ja, tak for det med vor dronning, den havde jeg helt glemt! smiley

• #8   15. jun 2015 Jeg vil ønske dig held og lykke med din eksamen smiley

• #9   15. jun 2015 Mange tak!

• #10   19. jun 2015 LARS VON TRIER HAHAHAAHAHAHA (citat) jeg sympatisere med hitler HAHAHAHAHAHA ;D den er FEDhan er banned i hele frankrig smiley

• #11   19. jun 2015 https://www.youtube.com/watch?v=C-raC_rhOGQ

• #12   19. jun 2015 Jeg bruger meget ironi i debatterne på facebook. Een eneste gang var der en meddebattør, som ikke havde forstået min satire. Da det gik op for hende,at hun havde taget fejl af min ironi, fordi de ANDRE i debatten forstod den, slettede hun sine ord i mod mig - tja!!! sådan kan det gå smiley smiley smiley smiley smiley

• #13   21. jun 2015 Curt

Kvinder er ikke lige så kloge som mænd, så vi forstår ikke ironi - desværre!

• #15   22. jun 2015 Måske, curt, men det kan hænde, at jeg er født med en sjette sans, for jeg fornemmer så at sige altid, når der er ironi med i spillet - og som sagt bruger jeg selv meget ironi på facebook. Det kommer nok også her. I skal lige kende mig først smiley smiley

• #16   22. jun 2015 Danielia L

Som dig elsker jeg ironi for det der er bedre at bruge det end at tæske langhalm og faktisk peger den altid den modsatte vej så den virker på en måde meget bedre.

Nu er jeg ny her og er så begyndt at finde ud af de forskellige og deres meninger og hentydninger og ironi og er altid lidt famlende indtil man lige finder ud af personen for jeg har ingen grund til at svine noget til fordi man ikke lige forstår personen - Men jeg elsker din debat stil.

• #17   22. jun 2015 Tusind tak polysl

Du har fuldstændig ret. Det er en rigtig dårlig ide at starte sin "debatkarriere" på et nyt site med at være ironisk. Men NÅR man så gør det, skal man tænke sig godt om og fornemme, at folk forstår det. Derfor sætter jeg tit en lille smily til sidst, så man kan se meningen, med de ord jeg skriver.

Kommentér på:
Ironi gået galt?

Annonce