951 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

generations kløft. generations kløft.

For en uges tid siden var der her på Baboom nogle skriverier mellem unge og ældre medlemmer, det føg med gensidige beskyldninger om demens, umodenhed, og naivitet, dette skete fra begge sider, kedeligt at det skal være sådan.
Jeg ved at de unge aldrig ville beskylde deres bedsteforældre eller nærmeste gamle pårørende for at være nogle kedelige, gabende dumme, irriterende senile mennesker.

Omvendt ville vi "gamle" heller ikke kalde vores dejlige unge børnebørn og børn for, naive, dumme, irriterende, gavflabede mennesker.

Jeg ville ønske at vi indbyrdes kunne opføre os mere civiliseret og komminikere på et mere seriøst grundlag.

Disse hånelser, opstår de fordi vi sidder i ly af tastaturet og kan skrive lige hvad vi har lyst til???

Jeg personligt kan lide at høre hvad der sker i den verden hvor de unge færdes, og hvad og hvordan de takler de problemer, der er ved at skulle etablere sig i livet, Det kan være det er problemfyldt og krævende nu om stunder, verden er blevet så lille, vi får så mange informationer ind gennem den teknik der efterhånden styrer vores liv.

Modsat kan vi/ældre måske fortælle hvordan vi klarede at etablere os i livet dengang vi var unge, eller komme med råd som kan hjælpe jer videre.
I stedet for at kaste rundt med ukvemsord, som" plejehjems banden"sutte banden", eller" rolator banden", skulle vi så ikke tale sammen med respekt, som hvis vi mødte hinanden ude i virkeligheden.
Der er ingen der har glæde af at kaste smuds på hinanden,.

Det ville også være lidt spændende at læse nogle indlæg fra jer unge, vi "ældre" kan nemlig også lide nye tiltag. Så kom til tasterne derude, det kan ikke være meningen at det er de Gamle der skal holde hjulene kørende, jeg venter ihvertfald spændt på nogle indlæg med substans fra jeres hånd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  generations kløft.
  • Bonderøven af jylland.
    Bonderøven af jylland. Tilmeldt:
    dec 2014

Følgere: 3 Svar: 392
    #1   10. jan 2016 Alle har lov til at være her, så længe man følger reglerne. Er de utilfreds, så kan de bare forlade siden. De har selv valgt at bruge siden. De bestemmer ikke hvem eller hvad der må være her på siden. Den eneste der bestemmer er de ansatte, alle andre er kun gæst. Og kan smides ud, da ingen er hævet over andre. Så i har intet gjort forkert. Tværtimod burde de unge tage sig sammen, da de tror de ejer stedet.

• #2   10. jan 2016 Lasse jeg undskylder heller ikke for at være her, jeg efterlyser sådan set bare en god tone imellem alle på Baboom.
    I det år, ca jeg har deltaget i trådene , har jeg ikke læst ret mange indlæg fra de "unge". Det er lidt synd at man får det indtryk at det er uinteressant at deltage eller give stof til indlæg, der måske kan være til gensidig glæde. smiley

• Bonderøven af jylland.
    dec 2014

#3   10. jan 2016 Det døde jo længe før i kom http://www.baboom.dk/forum/off-topic/232171-er_du_saa_faerdig Så det er ungdommen selv skyld i. Så de ar intet at brokke sig over. De søger nu bare opmærksomhed igen de stakkels unge mennesker smiley

• #4   10. jan 2016 Jeg er rystet, efter at have læst nogle af de latrinære udgydelser, En af sætningerne gik igen og igen, frygtelig måde at kommunikere på. smiley

• #5   10. jan 2016 Jamen Palle, du hører da til de unge smiley Gør du ikke? --- men måske ikke lige dem i den tråd du linker til der ----------- smiley smiley

• Bonderøven af jylland.
    dec 2014

#6   10. jan 2016 Britta Hvor er Palle?

• #7   10. jan 2016 nå ja, det må være fordi jeg er ved at være ældgammel smiley , at jeg ser forkert smiley
    Lasse stod der
    smiley

• Bonderøven af jylland.
    dec 2014

#8   10. jan 2016 Jeg er da gammel smiley

• #9   10. jan 2016 Ja jo jeg kan da godt huske, da jeg var 30 år og opdagede mine allerførste grå hår og min verden brød sammen, for nu var jeg da ældgammel smiley smiley

• Bonderøven af jylland.
    dec 2014

#10   10. jan 2016 Ja her kom de først ved 33 hehe

• #11   10. jan 2016 Nu har jeg så kun givet tilbage for at blive kaldt rolatorbanden, og som sådan som jeg skrev et humoristisk indslag fra den unge. Jeg føler mig ikke truffet for når man køre den linje så får man igen af samme humoristiske måde.

Jeg gider ikke kalde dem navne og dermed spidse en mulig konflikt til så hellere bare glatte ud og bruge humor.

Jeg har et let bekendtskab til Baboom og der har i nyere tid ikke været noget som man kan kalde aktivitet, andet med for os latterlige indlæg, dog har der været flere her nu som kommer med spørgsmål om hjælp til forskellige ting. Jeg hjælper gerne selvom man af få føler sig uvelkommen her, men jeg har dog fået en foto profil accepteret så helt ude er jeg ikke her.

ja kisser vi skal fryse dem af os som ikke kan tage en ordentlig dialog uden at komme med navne, ingen er tjent med det og giver alle os andre dårlig karma - de udstødte - os som invadere.

baboom synes jeg er et okay sted men vi må være klar til at dele om pladsen og acceptere alle som ikke trænger til at få munden fyld med sæbe.

Jeg har et langt liv som admin på forskellige fora specielt tv2.dk og kender problemer som der er her og hurtig kan eskalere - vi vil ikke en krig her men bare have et ståsted nu hvor vores andet ståsted lukker 1.2.2016

Jeg ser gerne det her som mit nye sociale hjem og håber at unge her vil acceptere mig, for jeg vil ikke lave noget om bare have et social "hjem" hvor jeg kan skrive mine tanker.

• #12   10. jan 2016 Helt enig med Lasse PP og Polysl. smiley

• #13   11. jan 2016 Som jeg også lige har skrevet i den efterfølgende tråd, så tror jeg simpelthen at de unge føler sig lidt overvågede, da vores reaktioner på deres emner er ret præcis den samme som den de ville få fra deres forældre og bedsteforældre. smiley
    Når man er ung, er der ikke noget så træls som at få "sandheden" leveret lige i fjæset, af en eller anden gammel idiot
    Det kan i sikkert også godt huske, hvis i prøver... smiley

Baboom var simpelthen deres fristed, hvor deres ungdommelige dumheder kunne diskuteres, uden at blive irettesat eller nedgjort...

OG TIL JER "UNGE" !!

I skal ikke se på os "gamle" ( ja jeg er altså, trods alt, kun 48 ) som jeres fjender... Mere som en bog fyldt med viden og erfaring, som i kan trække på.
    Og erfaring er godt ! Der er altså ingen grund til at opfinde den dybe tallerken hver gang man skal spise morgenmad... smiley
    Det kan godt være at vores svar er kedelige, men hvis i tager gennemsnittet af vores svar, vil i senere erfare, at de er utrolig tæt på sandheden... smiley

Brug os i stedet for at latterliggøre os... smiley

profilbillede
  • #14   11. jan 2016 Tak for jeres gode indlæg, jeg kan forstå på kommentarerne at vi er enige i det meste.
    Og der er bestemt ikke noget galt i at bruge humor, det kan løse op for mange spændinger.
    At betragte hinanden som idioter er ihvertfald ikke en god løsning. Der er ufred nok rundt omkring os. smiley

Kommentér på:
generations kløft.

Annonce