1.221 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Dem -Os- Og Co2. Dem -Os- Og Co2.

Er der noget jeg har misforstået , men bliver vi almindeligt dødelige ikke tudet ørene fulde hver dag om at skåne miljøet og spare på vores Co2 udslip??
Dronning Margrethe har vist ikke hørt efter i timen, hun beordrer en limousine kørt frem flere hundrede kilometer, bare for at transportere hende et lille stykke vej til en offentlig åbning af et eller andet arrangement. Ofte "bestiller" hun lige en helikopter fra hæren, som flyver hende hvorhen hun måtte ønske.
Jamen , vil nogen måske indvende hun er jo også Dronning. Javel men når der hver Nytårs aften bliver holdt moral prædiken for landets borgere, skal hun så ikke selv gå i spidsen med et godt eksempel.

Alle landes regerings medlemmer holder det ene klima møde efter det andet om miljøet og især Co2 udslippet. Så er det jo godt at vi har sådan nogle kloge åger til at styre, kunne man tænke, men når så det ene kæmpefly efter det andet ankommer til lufthavnen, er der noget der knirker i min optik. Til disse møder bruges der oceaner af gasser, benzin, og andre drivmidler også til deres forplejning, som transporteres på vejene og deltagerne sidder i store dyre biler og lader sig transportere, hvad skal vi andre så tænke.
I vores moderne tider kunne man så ikke holde disse møder pr satellit. Det ville spare en hel del, og der sker jo alligevel ikke meget fornuftigt ved disse stormøder, har man ihvertfald indtryk af. De snakker og snakker, handling ser vi ikke meget af.

Mange af os der lever med miljøet tæt på livet prøver at være fornuftige, det har jeg indtryk af, vi sorterer vores affald og skifter måske en gammel brændeovn ud med en nyere model for Co2 udslippet"s skyld. Køber A mærkede hvid varer osv.

Hvordan skal vi lære de "store" at deltage i vores besparinger. det burde være dem der viste vejen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dem -Os- Og Co2.
  • #1   2. mar 2016 Kisser du ha ret, men det er hendes rådgivere helt sikkert imod, og det er et trægt system at ændre på og en del af pakken :-).

• #4   2. mar 2016 #3 Nej det er ikke et værdigt argument at komme med, tror at du kan gøre det bedre.
    For det første så kunne hun havde taget en bil i vognparken, der er nok at vælge mellem. lige så sikre som den limousine som skulle køre igennem landet for at hun skulle transporteres et par kilometer.
    For det andet så har hun ikke mere travlt end at hun kan tage en bil igen fra vognparken, og køre rundt i,i stedet for at bruge en helikopter der er meget dyr i drift.
    Vores land er ikke større end at det kan krydses på langs og tværs inden for et par timer.
    En cykel, ha ha du er virkelig sjov, og jeg mener det. smiley

• #6   2. mar 2016 Vi bør alle tænke på miljøet i alle henseender. Men lige mht Dronningen, er det ikke noget med, at hun har et meget dårligt knæ/hofte, jeg har lagt mærke til, når der er offentlige beskuelser af div. arrangementer, synes jeg at have set, at hun er begyndt at sidde ned, så det kunne måske være en undskyldning smiley

• #9   2. mar 2016 O.S Så forenkler jeg det hele, titlen tilkendegiver at det er os almindelige mennesker der skal spare på C02, Og samtidig bruger de, der skulle stå som rolle modeller for os almindelig dødelige bare løs, og forurener, det er så dobbelt moralsk.
    Hvorfor jeg nævner Dronningen er tilfældigt, men ikke desto mere, efter min ydmyge mening relevant. Jeg har sådan set ikke noget imod hende, men syntes at hun burde være mere miljø bevidst,

Og ja det er selvfølgeligt miljøet jeg tager op til debat, dronningen er som sådan bare en bi figur med lidt transport nykker.
    Men forøvrigt er det svært at debattere hvis man ikke må henholde sig til mere en et aspekt. Det hele hænger uløseligt sammen. Også det kostbare flytteri i EU.

• #12   2. mar 2016 Dronningen på en el-cykel, det vil hendes knæ aldrig kunne klare.... smiley smiley smiley

• #14   3. mar 2016 #13 - det er jeg enig i.

• #15   3. mar 2016 En el-cykel er ikke lavet i en skudsikker udgave endnu

• #16   3. mar 2016 Kisser

Man kan også se det på en anden måde at de kongelige vognpark er gammel og ikke miljø venlige - helt sikkert. Men mon ikke at lave en ny bil hvor så mange delkomponenter producere co2 nok er mere forurenende hvis vi tænker i de få kilometer de har om året.

En gennemsnit billist bruger jo bilen hele året - hver dag, selv når den er miljøvenlig, og så kommer vi til det sikkerheds mæssige, lad os forestille os Dronningen skulle køre til Skagen hvor det næsten er umuligt at sikkerheds op dække hele vejen så er det nemmere og hurtigere med en helikopter, forsvarets helikoptere bruger alligevel brændstof til træning så i grunden ser jeg ikke et spild.

En Bentley igennem landet 1100 km for få minutter transport til Skagens museum kan lyde lidt af fråds men jeg tror ikke der findes nogen steder i området en bil med indbygget sikkerhed deroppe som kan bruges.

• #17   3. mar 2016 Jeg har langt større respekt for en "self made" rigmand, end for medlemmer af kongehuset. De har bare været så heldige at blive født af nogle kongelige forældre. smiley

Mange mennesker på toppen af samfundet føler sig desværre som en slags overmennesker der ikke behøver at tage sig af åbenlyse og almindelige samfundsmæssige problemerstillinger.....

Vores dronning desværre er et af dem... smiley smiley

• #18   3. mar 2016 Er der forøvrigt nogen sinde blevet sagt tak for tilliden og pengene i en nytårstale.... ??? Det tror jeg næppe smiley smiley

• #19   3. mar 2016 Jeg vil ikke bytte min anonymitet med gods og guld.

• #20   3. mar 2016 #19 så enig med dig, jeg har hvad jeg skal bruge smiley

• #22   6. mar 2016 Jeg erklærer mig fluks enig med Esbens tanke om at køre flere end een på arbejde. OG - som du siger "Der kunne nu spares meget i det ganske land" - enig. Tilføjer: Vore landmænd, som skal dyrke deres afgrøder i expresfart med gødning, der ikke skåner vore vandløb og dermed - vores drikkevand smiley . . . .

• #23   6. mar 2016 Ja Bitten, der er mange brådne kar som der kan tages fat på, men vi skal nok ikke være for optimistiske, med hensyn til at der kommer til at ske noget. Især vandløbene er et ømt emne,Vi så jo hvad der skte da genierne rettede Skjern Å ud, de drev rov mod naturen, og måtte krybe til korset og lave det om, Mennesker ødelægger meget ved at gå imod naturen.

• #24   6. mar 2016 Hvorfor har man så travlt med at udnytte mere til dyrkning når man over hele kloden ser en over produktion?

Man producere faktisk mere føde end der spises men det kanaliseret så til lager for ikke at dumpe priser. Når det så er tiden så ryger det ud som hjælp til 3 land som under hånden betaler minimum pris.

Kommentér på:
Dem -Os- Og Co2.

Annonce