893 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Tanken om at kunne lave kommunikation med x i universet. Tanken om at kunne lave kommunikation med x i universet.

Ja hvem har ikke på et eller andet tidspunkt se eller læst om hvordan USA og USSR i sin tid havde et rumkapløb?
Og ja jeg husker jo hvordan der blev sat et sort og hvid tv op så vi kunne se hvordan USA kom først op på månen og Neil Armstrong satte den første fod på månen, jeg syntes nu ikke at havde hørt om andre end USA der har været på månen.
Men inden jeg lige går lidt længere i min univers tale, vil jeg spøger jer om hvorfor USA/Rusland. OSV ikke bygger en base på månen (frem for at "nøjes" med at have en rumstation) og tænker at en rigtigt base på månen (lyder mere fast) - hvad siger i?
Ja min frue kom med en tankevækkende tale om UFO talen og ja ja vi sender det ene rumfartøj ud i rummet, både for at finde liv, men vel også for at finde ressourcer - altså mineraler og andet.
Men når vi mennesker søger i det store univers, kunne der så ikke være andre levende væsener der søger ting jorden på jorden, som de mangler på deres planet/univers og hvis de så skulle være så kloge og finde jorden/os, hvem vil det så være godt for, de kloge der kommer fra et andet univers (med alt det ultramoderne - ingen forstiling om hvad)?
Men hvem vil vinde sådan kamp og jeg har måtte ty til et børnepuslespil da det har næsten det hele

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tanken om at kunne lave kommunikation med x i universet.
  • #1   7. nov 2016 Dette her "rum-halløj" er vel i bund og grund et kæmpe spild af penge... smiley

Ingen tvivl om at rumkapløbet er skyld i mange teknologiske fremskridt og vi har da stor nytte af diverse satellitter til overvågning af jorden og præcis navigation.
    Og på den internationale rumstation laver de sikkert også noget nyttig forskning, men derudover tror jeg det er så som så med nytteeffekten.... smiley

Hva' er det lige vi skal ude i rummet ?
    Vi kan ikke flytte hele jordens befolkning til en anden planet lige meget hvor nødvendigt det måske bliver i fremtiden.
    Vi kan heller ikke hente nogen ressourcer af betydning der ude... Det bliver aaaalt for dyrt...
    Og hva' skal vi lige bruge det til, hvis vi finder liv i rummet ? Vi kommer alligevel aldrig til at møde disse væsner, da de er alt for langt væk...

Vi skulle meget hellere bruge krudtet på at redde den jord vi bor på. smiley

• #3   7. nov 2016 Ja men så er vi tre bare enig også i talen om eksperimenter og det der er kommet ud af dem smiley

• #4   7. nov 2016 Jeg tror at meningen med det hele er en redningsplanke, speciel hvor de tænker på at sende mennesker til Mars og koloniserer den, men jeg er enig i tråden om at det var bedre at lave en base på månen, hvor man ikke er pålagt tyngdekraften og dermed kan opsende kæmpe rumskibe derfra.

• #5   8. nov 2016 Jo det er da meget fint...., men hele lortet skal jo op på Månen før det kan sendes videre.... smiley

Tænk lige på hva'det krævede at sende folk til Månen sidst i 60'erne. Du snakker om en hel base og måske hundredevis af mennesker til at drive skidtet.
    For et par uger siden smadrede de en sonde til adskillige millioner ind i Mars under landingen. Det var, formentlig, en faldskærm der åbnede "lidt for tidligt", hvilket resulterede i et totalforlis. Næ du... Det er vi slet ikke dygtige nok til... smiley

Og så er det, efter min mening, en kæmpe hån mod jorden og dens fattige del af befolkningen, at kaste så mange penge efter noget så "unyttigt"... smiley smiley

Fuck rummet - Red jorden smiley

• #6   8. nov 2016 Vi skal bare lige ha' flyttet Kennedy Space Center op på månen.... Så er vi flyvende.... smiley smiley

profilbillede
  • #9   8. nov 2016 Det er alt for mange penge at bruge, de går trods alt fra den fattige del af befolkningen i Amerika, tænk jer et socialt sikkerheds net det ville afstedkomme hvis de milliarder blev brugt på mennesker i nød.
    Man har så mange hjemløse der sover udendørs og hvis de er heldige på overfyldte herberger.
    jeg mener det er forkasteligt at der gennem alle de mellem liggende år, fra månelandingen og til nu er postet formuer i rummet, og ganske vist som der skrives med nye opfindelser til gavn for alle. Men tænk hvad der kunne være gjort godt med for mennesker i Amerika. smiley

• #11   8. nov 2016 Lone nu talte vi om Amerikas rumforskning, og jeg mener at det land efterhånden har fået så meget slagside at det ikke mere kan kalde sig guds land hvor alt er muligt, hvor man selv kan skabe sig en gudbenådet tilværelse og hvor alt er muligt.
    Det er nu et land der ikke sørger for sin befolkning, hverken socialt, helbreds mæssigt eller på bolig fronten.
    Derfor nævnte jeg lige netop Amerika.

• #12   8. nov 2016 ja det er et lorteland USA, som buster larsen også beskrev Danmark humoristisk, var det ikke 70'erne i det her show how how.?

• #15   8. nov 2016 Våben er da sjovere at lege med end rumforskning.

• #18   8. nov 2016 Alis

Nu på mine gamle dage slår jeg ingen ihjel kun min interesse i en våbenklub i Danmark og i Israel op til Libanon hvor de har store baner hvor man "leger" og skærper ens reaktionsevne. På samme måde at man i Danmark har Paintball scenarioer - forskellen er så at her er det med skarpt og i fuld udrustning som vejer.....nogle gange op til 25 kg - og så griller vi- Israel er nok det mest grillede land i verden og fint med mig elsker grill mad.

• #19   8. nov 2016 Annella

For mig er det....blevet legetøj, som min galil Sniper som er produceret i Israel og kan ramme plet på 1000 meter. Ikke et øje tørt når det sker.

• #21   8. nov 2016 rettet søde smiley

• #23   8. nov 2016 Jeg kom til at tænke på at Japanerne havde i tankerne at sende en robot til månen for at undersøge om der virkelig står et flag og vejre stadig i et lufttom rum - men det er så blevet ved tanken men for lige at få al den konspirations lort væk så ville det da være rart at få det afklaret.

• #27   8. nov 2016 nix

• #28   8. nov 2016 det sker.. åbenbar her

Kommentér på:
Tanken om at kunne lave kommunikation med x i universet.

Annonce