Hvorfor er i her...? Hvorfor er i her...?
Så skete det igen... Endnu en fredelig bruger er blevet frosset ?
Hvorfor er i egentlig oprettet som brugere på et diskussions-forum som Baboom ???
Hvis man starter en "tråd" om et eller andet emne, men ikke kan tåle at læse kommentarer der strider mod ens overbevisning, så find venligst et andet sted at ytre jer...
Hvad er overhovedet meningen med at diskutere et emne på Baboom hvis ikke kan tåle "synet" af, og komentarerne fra, dem der er uenige med jer ???
Så må i sgu melde jer ind i en klub eller gruppe for ligesindede.
Personlig chikane og lignende, som vi tidligere er blevet belemret med, skal selvfølgelig stadigvæk ikke tillades, men hvorfor overhovedet diskutere noget hvis man ikke mener at man kender sandheden og derfor prøver at hjælpe folk ud af den rette vej ?
Skal man bare se til, mens ens medmennesker, efter ens bedste overbevisning, bevæger sig ud af en tåbelig og ulogisk tangent ?
Jeg er ikke bare vred... Jeg er også skuffet...
Lad nu venligst være med at "blokkere" og eller "fryse" dem i ikke er enige med !
Vi lever altså i et land med ytringsfrihed hvor man må, men ikke behøver, mene og skrive lige hvad man vil... Det er fandme censur det her "fryseri" i har gang i.... SGU !
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 17 Emner: 50 Svar: 711
PS. Det er forøvrigt rigtig fint som du bruger et mix af små og store bogstaver for at tydeliggøre meningen med din tekst... SKØNT !!
PPS. Mit blodtryk er forøvrigt RIGTIG fint, tak...
Nærmest som en 20-årig's, siger min læge.
jan 2015
Følger: 45 Følgere: 141 Fotoprofiler: 1 Emner: 143 Svar: 2.766
jun 2008
jun 2008
Debatten bliver temmelig flad og kedelig hvis Baboom bare er en flok sammenspiste "rygklappere" der fryser alle, med en anden mening, ude...
jun 2008
Den eneste måde man ka' lukke munden på nogen her, er ved at få dem frosset.
Du må for min skyld mene og skrive lige præcis hva' du har lyst til. Du må bare ikke forvente at jeg så skal lade som ingen ting, hvis jeg er uenig med dig.
Hva' er meningen med at ytre sin mening hvis man ikke vil høre andres ?
Jeg vil aldrig, på nogen måde, prøve at skade dig, lukke munden på dig eller "fryse" dig. Kun prøve at tale dig i den retning som jeg mener er den rigtige....
Hvis det ikke er meningen med et forum som dette, så fatter jeg ikke en meter.
jan 2014
Følger: 20 Følgere: 236 Emner: 468 Svar: 12.805
Den bedste måde at lukke munden på nogen er at ignorere dem - såre enkelt
jun 2008
jun 2008
Er det helt forkert ?
jan 2015
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.755
Han er vild med Jetset.
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 446 Svar: 9.941
Det er da ikke høje tanker, du har om dette Forum, så hvorfor deltager du ?? - Dog kunne jeg godt tænke mig, at du kom med nogle eksempler på din påstand.
Blogger
jun 2008
Spørg en administrator. Jeg skal ikke fryses for at være for at være obernastig og provokerende...
jun 2008
Men jeg mener bestemt at man kan blokkere en bruger så vedkommende ikke kan skrive i ens egne tråde....
jun 2008
jun 2008
jun 2008
Blogger
Jeg ved ikke, hvad vi må diskutere her, men jeg mindes da en tråd her fornylig, hvor der blev taget kærligt afsked med en debattør her som havde bl.a. en meget populær gruppe og det var da med navns nævnelse, den eksisterer da endnu og trådopretteren ligeså.
Min tråd: Seriøs debat ønskes blev slettet og jeg blev frosset, fordi der var en måske flere, der lige havde en fantasi om, at den var møntet på bestemte profiler, ingen dokumentation for påstanden ....., det er måske gået af mode, men ikke IMO.
Blogger
Og så er jeg enig med Fister i, at jeg er en fredelig profil, som tager seriøse emner op til debat.
Og så behøver du ikke at være nedladende og skrive stakkels mig, jeg er ikke nogen stakkels - men du har åbenbart helt styr på, hvem der logger ud og ind - jeg er faktisk ligeglad - og det var heller ikke det, som var til debat, men adfærden i at skifte identitet - men det er åbenbart et tabuemne.
Blogger
Og så stopper jeg her - det er ikke muligt med en konstruktiv debat med dig og fsv heller ikke Esben, og så din like veninde, der kun har været her siden 30. okt og som kan give dig point - det er nok en, som du kender godt ...
jun 2008
Blogger
dec 2014
jan 2015
Det Ron mener er at Bente har forandret sig siden blodpropperne, er ikke den samme som før, men han plejer og passer hende og opfinder midler der kan hjælpe ham i hans pasning af Bente.
Blogger
jan 2015
Blogger
jan 2015
Vi er også mange der ikke er hensynsløse og krævende. og så kommer det berømte Men!!
Vi vender billedet på hovedet og ser så hvad der sker.
Der er desværre mennesker der ikke vil dele og som er super egoistiske, som kun kan rage til sig, de er hensynsløse og tromler alle andre ned..
Og så kommer det nok så berømte OG!!
Det er! hvad skal den enkelte af os gøre, de mere ydmyge af os,(de fleste) kan ikke samle sig sammen til et fælles oprør. og de der ikke kan stoppes i deres krav på guld og mammon har mere sisu end den første gruppe.
Og så kommer det sidste hjælpe ord SÅ!!
Verden vil altid være i disharmoni, og det har den været siden jordens opstandelse. Krige undertrykkelse og så det sidste ord i dette emne FORDI!!
Der er ondskab og godhed,--- der er yin og yang. Sådan stærke modsætninger er svære at kæmpe imod.
Konklusion, verden har altid været uretfærdig og vil sikkert blive ved med at være det for evigt---AMEN.
Blogger
For en verden hvor der er plads til alle, og for tolerance. Hvor alle har ret til i det mindste hvad der er nødvendigt for at få et godt liv. Det er en drøm, jeg hverken kan eller vil give slip på. Jfr. Alis.
Hvor der er plads til alle, er det dagens vits, går jeg længere op i tråden her, så sidder du da godt nok på den høje piedestal med en løftet pege finger og prøver på at fortælle mig, at jeg ikke skal tro, jeg er noget, magen til mere nedladende kan man vist ikke være. #39.
Du har absolut ikke plads til alle, men du har nogle rygklappere, kan jeg se.
jan 2015
Alis skriver.
Afsnit 1"". I modsætning til dig kisser, der godtager jeg ikke verdens ondskab som en naturlov"". Spørgsmål,! Hvilken energi investerer du, Penge eller udelukkende at tænke på hvad man kan gøre,og diskutere det i forummer
med ligesindede.
Afsnit 2.. Forøvrigt en ret nedladende udtalelse fra din side angående yin og yang.
Jeg ved udmærket hvad yin og yang står for, det hænder at jeg læser en bog.
Afsnit 3. Dyrenes hjerner, og vores urhjerner er ens skriver du- men vi er mere egoistiske og udnytter hinanden.hvordan jeg skal tolke det er jeg ikke helt klar over.
Afsnit.4. At være opmærksom på om andre har det godt, den evne mener du ikke er ligeligt fordelt, Svar"! der træder yin og yang ind, der er selvfølgelig forskel på alle mennesker"
Afsnit 5, Samfundsform og spørgsmålet om at give skylden videre til politikerne. Svar" der må man se på vores folketing og at der bliver lavet aftaler henover alle skel og holdninger. Ingen vælger kan klandres for de svigt der foregår når de giver hinanden lidkøb på deres løfter til vælgerne.
Afsnit 6. Jeg har også arbejdet for at opbygge et sundt og trygt samfund. jeg har som de fleste prøvet efter bedste evne med at bidrage med hvad jeg havde af evner.
Afsnit. 7. Ikke ned i de riges lommer skriver du. ikke alt ved de rige er af det onde. Hvis ikke der var nogle der skabte arbejdspladser til os andre så ville det se dårligt ud.-- De bidrager trods alt om skattely med en vis selskabs skat.Det er ikke alle der er snydere.
Min konklusion er at ikke alt er sort eller hvidt. og man skal passe på ikke at blive for generaliserend. Så bliver det for enøjet.
dec 2014
Dejligt at høre fra dig.
Det er trist med din kone, men kærlighedens bånd er stærke.
Jeg skal ikke sammenligne min eks kones sygdom med din kones, men du får alligevel en lille historie.
Hun fik brystkræft og fjernet det ene bryst. - Hele hendes familie var sikker på jeg ville forlade hende, men der blev de skuffet, for det var sgu da ikke et skide bryst jeg var forelsket i, det var hende..... Hun blev erklæret rask, og vi havde mange gode år sammen, men er dog ikke sammen mere.
God bedring til din kone Ron, og pøj pøj.
dec 2014
jan 2015
jan 2015
men hvis du vil have en forenklet udgave af hvad dualisme er så er det en opfattelse af at verden og/ eller mennesket er delt i to eller er bestemt af modsætninger imellem 2 principper, for eksempel godt og ondt, lig med sjæl og legeme. det er grund sætningen for yin og yang.
Alt det fremgik tydeligt, ja så tydeligt af min udtalelse at selv et barn kunne forstå det.
Men du skulle absolut lave en mere akademisk forklaring på yin og yang, jeg ved ikke hvad grunden er, at korrekse mig eller højne dit eget intellekt. men ihvertfald så lyder dommen om hvad yin og yang på denne grund opfattelse.
YIN OG YANG ER KAMPEN MELLEM DET GODE OG DET ONDE- LIG MED -SORT ELLER HVIDT.
Så enkelt kan det siges. Du må for min skyld gerne kalde Dualistisk, dualisme, men det ændrer ikke nogen måde noget.
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
Lyset i mørket ( digt polysl)
Nogen bruger pæren
andre aner ikke hvad en pære er
Nogen forklare og bliver klogere
nogle bliver aldrig klogere
og lever i mørke
Man skal lære at pæren er viden
til at lære at du er en del af alle
Mørke er ikke negativt men
kan være positivt det er måden
man ser lyset i mørket på.-
dec 2014
jan 2015
Fedte dog sikke et protein rigt måltid, men jeg ville nok ikke indtage det, Sorry.
Men hr kisser spiser alt, så han ville nok smage.
Alis, jeg prøvede virkelig at være en god saglig debattør, men det lykkedes ikke
Du er ikke villig til at rykke din mening så meget som en millimeter. problemet er at du ikke betragter andre som medspillere men som modstandere. og så føler man at man lige så godt kan slå hånden i en dyne, effekten er den samme. Det får man heller ikke noget ud af.
dec 2014
Det er da let...fattige må vente når de kan få en behandlings tid på sygehus, velbjergede kan bare komme til med det samme på privat hospitaler som jeg har benyttet mig af - men nu var det firmaet der betale fordi der i deres interesse at få folk tilbage hurtigt muligt.
Velbjergede har også mulighed for at få hjælp hjemme ved at betale selv hvor fattige må vente måneder på den kommunale afgørelse og sådan er det - det ser jeg ikke noget forkert i -
dec 2014
skal alle så køre skoda?
Verden er sådan indrettet at man kan vælge mellem kobe kød eller gryderet af noget mere tvivlsom kød - hvorfor skal alle have samme mulighed? Mange sidder bare på deres flade røv og kræver ind, at jeg skal også på privat hospital fordi min nabo kan - det er noget vrøvl,
dec 2014
og så kan man få en ak47 til under 1000 kr...de kalder den sprederen samt et hus med stor ventilation...yommm
dec 2014
Jeg kan ikke forstå du ikke forstår at nogle har mulighed rent økonomis at komme i forrest række - du kan ikke laste de velbjergede at de har den mulighed - du skulle hellere laste kommunen for at folk må vente 2 måneder eller mere på en kræft behandling.
Jeg så da gerne at alle har samme mulighed men det er jo sådan at evner og muligheder ikke er ens for alle.-
Nu er bil ikke en luksus ting men en nødvendighed for at få dagligdagen til at gå op speciel i yder distrikter. - men har de ikke råd til bil så må de gå, cykle, en scooter der er flere muligheder end bare og sætte sig ned og sige det er uretfærdigt at alle ens naborer har en bil og jeg må cykle.
Vi er ikke ens økonomisk og dem med den største økonomi har flere muligheder end dem med den lille -igen ser jeg ikke noget forkert i det.
dec 2014
en familie far mor, dreng hvor de beklagede sig for åben skærm at de ikke havde rå til at sende poden på lejr på Bornholm imens de kæderøg og bællede bajere til den store guldmedalje, - hvad med lige at gå ned i forbrug og give poden en lejr tur?
dec 2014
Du kan da ikke laste de velbjergede for hvad regeringen beslutter de bruger systemet på samme måde som høj og lav. Brok dig til regeringen for jeg kan ikke gøre noget jeg bruger bare den pt. lovlige lovgivning.
dec 2014
Det er den demokratiske ret at stemme på den som udfylder en på den bedste måde - det kaldes demokrati - ikke det bedste men alternativet er værre.
faktisk er der flere "fattige og lav indkomster" end der er velbjergede så kan de jo bare få fingeren ud og stemme på modparten - men om de gider?
dec 2014
Ja i et demokrati har mindretal også en rettighed - ifølge grundloven - så brug for fanden den mulighed i stedet for at pive bag nedrullede persienner. en klog kineser sagde engang: at det kun kræver et skridt at ændre noget. Så hvis man ikke tager det skridt og sidder og klager så er de jammerlige.
jan 2015
Citat" Alis" Så er det, man tager sig til hovedet og spørger sig selv, om der er noget som helst der hænger sammen hos dig.
Smager det ikke lidt af et person angreb.
Blogger
Det er de velbjergedes kamp for skattelettelser, der er årsagen til at kommunerne mangler penge. Men som sædvanlig fralægger de velbjergede sig ethvert ansvar for hvad de gør. Jr. Alis.
Vil meget gerne se en dokumentation for den påstand.
dec 2014
Det er de velbjergedes kamp for skattelettelser, der er årsagen til at kommunerne mangler penge. Men som sædvanlig fralægger de velbjergede sig ethvert ansvar for hvad de gør. Jr. Alis.
// citat slut
Hold nu op med det kommunistiske lort, - ingen velbjergede har indflydelse på hvad regeringen beslutter - folk stemmer bare på det som passer dem. Kommuner er nød til at følge regeringens plan.
Hvis du er utilfreds med det system så kom ud og gør noget. Jeg hader kritik fra nedrullede gardiner - kritik skal følges op med konstruktive ting som man selv er med til at forme - jeg ville gøre mange ting i verden men jeg har ikke tiden i kraft af mit arbejde men jeg sidder så heller ikke og piver bag nedrullede gardiner og tror at hvis man skriver lidt så ændre man verden.
Hvorfor er i her...?