{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.078 visninger | Oprettet:

Folk skal holde deres fucking kæft {{forumTopicSubject}}

Jeg gentager: Folk skal holde deres fucking kæft.

Forstod du den ??

Mon det er nydansk, som ikke er til at misforstå ??

Det er meget oppe i tiden at kritisere andre og deres sprogbrug, det er faktisk blevet moderne, er mit indtryk, jeg kan ikke have respekt for den smarte formulering. Det er bare så smart at have engelske vendinger/gloser i det danske - det kan måske være OK - men ikke når du har lyst til at kritisere en hel befolkning og vil ud med et MÅSKE vigtigt budskab.

Men Cecilie, går ud IRL der er tonen ikke anderledes, vi taler stadig samme sprog/tone om du vil - og udviklingen kan vi nok ikke gøre noget ved, alt hvad der er elektronisk, der er en SmartMagnet og den kan ingen slippe, hvad skal vi gøre ved det, du er garanteret selv en af dem.

Men nej, jeg har meldt mig ud smiley - jeg kunne ikke drømme om at melde mig ud - hvordan har du det, vil du melde dig ud smiley smiley smiley

CF vil nok bare have lidt opmærksomhed smiley

http://www.bt.dk/kendte/dansk-tv-vaert-i-heftig-opsang-folk-skal-holde-deres-fucking-kaeft

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Folk skal holde deres fucking kæft
  • #3   3. apr 2017 Der bliver godt nok stille på disse sociale medier.

Nu vil jeg tie og kravle under dynen.
    Det vil hurtigt kunne blive sjovere.... 😜

• #5   4. apr 2017 Ja jeg vil give CF. ret i at tonen i de offentlige medier er blevet for grov og personlig, Det fyger med ukvemsord og af den værste slags. Folk kalder hinanden for det værste, noget som de aldrig ville gøre hvis de stod ansigt til ansigt med modparten, det er en fej kommunikation smiley .

Claus jeg er ikke enig med dig i at CF. er falsk, nu kender jeg hende ikke personligt, men alene hendes umiddelbare humor og udstråling gør at jeg kan lide hende. Det er jo også lidt svært at bedømme folk man ikke har omgang med. Medmindre de er nogle pap hoveder som JBO. smiley

• #7   4. apr 2017 Tror det er svært at ændre CF's sprogbrug, hun er ansat ved DR og alle hendes kollegaer taler samme sprog, selvfølgelig er hun farvet af det. Sådan er journalister bare, dels rejser de meget og skal være perfekte til engesk.
    Personligt har jeg ikke noget imod CF, kan godt forstå hun er arrig....må være irriterene at blive hængt ud på FB. Det kræver hår på brystet, tænk på politikerne, de har det ikke for nemt med vores åh så dejlige pressefrihed... smiley

• #9   4. apr 2017 #6 Ja Ole, gud bedre det, og amen oveni smiley , som om det kan redde os smiley

• #11   4. apr 2017 Hvem er JBO????
    Er med tænkte nok det var fjolset Joakim....

• #12   4. apr 2017 #4 - ole S - det kan selvfølgelig ikke undgås, at det også kommer til at handle om CF - da det er hende, der har sådan et sprog, hvilket ikke er særligt pænt og ligeledes sidder og bander i TV, jvfr. Vi ses hos Clement.

#10 - Claus jeg er enig med dig - hun har så travlt med at fortælle, det ikke er hensigtsmæssigt at tale over folk, det er hun selv ekspert i. Jeg synes bestemt også, hun hører til de selvglade studieværter, jeg ikke gider se og høre på.

Ja, tonen er til tider hård på de sociale medier, men det synes jeg også den er IRL, jeg forstår ikke de kendte og politikerne, der går på FB og bliver forarget over div. indlæg omkring deres person, hvad forventer de ?? - Er det ikke noget med, at stikker du r**** frem, så kan du risikere at få taget temperaturen.

Men mindre pæne ord er altid værst på skrift end mundtligt - dog synes jeg overskriften på tråden her heller ikke er særligt pænt mundtligt.

Og det er aldeles dårlig dansk at bruge smarte engelse vendinger i det danske, skriv dansk for******* smiley

• #15   4. apr 2017 Fuck...siger jeg...som overskriften smiley

• #16   4. apr 2017 Er enig, det har taget overhånd med det engelske,
    udsalg er også blevet til sale..... smiley smiley smiley

• #17   4. apr 2017 Ja, + alt muligt andet i det danske sprog, jeg kan forstå indenfor Computer, der er ikke nogle danske ord så, der har jeg det helt fint, men alt det andet, det har jeg lidt svært ved at kapere, nok fordi jeg er så gammel smiley smiley smiley

Forleden i Super Brugsen var der en meget højrystet - vil skyde ham til 5-6 år: Mor, jeg er fucking sulten, jeg er altså fucking sulten, det blev nok sagt mindst 10 x mens jeg var der, men det gjorde ikke noget, for sådan er det bare, moderen sagde ikke noget, i guder - jeg skulle måske have sagt, så hold din fucking kæft smiley

• #19   4. apr 2017 Yes, det er sq da nudansk, der vil noget smiley smiley smiley

• #21   4. apr 2017 Ja, og nu hvor vi er inde på et pænt sprog, så er sq ikke mere noget bandeord, så I kan ikke anmelde mig, jo det kan I godt, men I kommer ikke langt, ØV BØV smiley smiley smiley

• #23   5. apr 2017 Husker I filmen, Den eneste ene...med den lille negerpige der kun kan et ord "Fuck"..... smiley smiley smiley

Filmen indeholder en række mindeværdige replikker blandt andet "bare ærgerligt, Sonny Boy", "så fuck fuck da" og "hvis jeres ægteskab er en bil, hvad er det så for en".

profilbillede
  • #24   5. apr 2017 Det med de engelske ord har taget overhånd for længe siden.

Jeg skrev for at par år siden et indlæg om en cocktail (sorry, det er engelsk, men det er annekteret) chef, der miksede drinks. - Han kunne åbenbart ikke sige hindbær, selvom han var pære dansk, så han kom Raspberrys i drinken. smiley

• #25   6. apr 2017 Ja, det er til at brække sig over

profilbillede
Kommentér på:
Folk skal holde deres fucking kæft

Annonce