Ægte kærlighed. {{forumTopicSubject}}
Ja jeg tror jeg kan tale med en vis erfaring når jeg vil tale om kærlighed jeg har jo igennem livet set og lært at kærlighed ikke er noget der bare kommer og hvis den kommer behøves den jo ikke bestå eller det kan gå hen og blive til et godt venskab.
Men sådan noget sker jo ikke hvis den ene part har fået ejerskab på sin partner altså forstået på den måde at der skal spørgers om udgangstilladelse - eller om ven/veninde besøg eller for den sagsskyld om lov til at gå en tur - så er der jo intet at bygge på længere - bevares alt kan lade sig gøre - hvis der tænkes i mirakler.
Ejerskab kan kun være godt hvis det tænkes i et ejerskab af et hus en bil eller en smule mønt og ellers er der da intet ved at eje - altså andet end alle problemerne ved ting der skal vedligeholdes.
Var der nogen der sagde at de var lykkelig - ikke her - men det i du måske - i ved lykkelighed og lykken - findes den.
nov 2017
Følger: 6 Følgere: 50 Emner: 138 Svar: 2.222
Internet og især sociale medier har medført urealistiske forventninger til begrebet “lykke” fordi flere og flere stræber efter den kunstige virkelighed som florerer på nettet og færre og færre (især yngre) slår sig til tåls med egen situation og evner at finde lykken deri
Skilsmisser, curlingbørn og det stigende antal par der bor hver for sig vidner om en forskruet familiekultur hvor flere og flere er sig selv nærmest - desværre
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.660
jan 2015
Følger: 45 Følgere: 141 Fotoprofiler: 1 Emner: 143 Svar: 2.766
Min elskede mand døde 2 August, og efterlod et stort tomrum.
Hvad er lykke, det er en følelse der kan variere fra minut til minut, det er ikke en euforisk glæde der er konstant. Nej det kan være en flygtig ting som man ikke ved når den finder dig og rammer dig i mavekulen.
Det kan være en bombastisk følelse af ro og tryghed, som man får når man er sammen og ser hinanden.
Men kærlighed er ikke kun en lyserød sameksistens, det er en gensidig respekt for hinanden, som sætter fri. Man giver plads til hinanden, og man kræver ikke andet af den anden end man selv kan klare.
Det er en kamp som skal kæmpes i samdrægtighed, og ikke mod hinanden. man skal give og tage, og fuldende hinanden. Give plads for hinandens forskelligheder.
Man skal kunne skændes, og blive gode venner et øjeblik efter, ikke bære nag.
Man skal bruge humoren i alle dens facetter, og le sammen. Når man ler kan man ikke være vred.
Det var mit bud på kærlighed og lykke.
dec 2014
jan 2019
Følger: 7 Følgere: 31 Emner: 84 Svar: 586
Føler med dig, Kisser, og ved desværre af erfaring, HVOR hårdt det er, og har varet næsten lige så længe som dit ægteskab.
Savnet er uhyggeligt stort, man glemmer ikke og skal heller ikke, men sorgen mildnes med tiden, og minderne kommer frem dagligt, når man tænker på, hvad vedkommende ville ha' sagt og gjort i forskellige situationer.
Men man fyldes med taknemmelighed, over at ha' haft en klippe at læne sig op ad, og en kæmpe stor støtte i så mange situationer i så mange år i sit liv.
Blogger
Følger: 14 Følgere: 255 Emner: 436 Svar: 9.786
dec 2014
Ægte kærlighed.